Aktualnie czytasz:
Suzuki Katana powraca z rozmachem: Pierwsza jazda
0

W ubieg艂ym tygodniu mia艂em okazj臋 by膰 na naprawd臋 fajnej imprezie organizowanej przez Suzuki. Pretekstem do spotkania si臋 z kwiatem polskiego dziennikarstwa motocyklowego by艂a jedna z najwa偶niejszych premier ostatnich lat. Legendarna Katana oficjalnie wraca na drogi.

Czym by by艂o odkrywanie tego motocykla gdyby sushi na 艣niadanie w po艂膮czeniu z barberem wykonuj膮cym ostre ci臋cia na mojej g艂owie. Strasznie spodoba艂 mi si臋 ten kontekst imprezy, tak sp贸jnie odnosz膮cy si臋 do katany w艂a艣nie - jej precyzyjnie ci臋tych linii i nieco mniej ostrego charakteru, ni偶 mog艂oby si臋 to wydawa膰 na pierwszy rzut oka czy ucha. Prawd臋 m贸wi膮c na pocz膮tku spodziewa艂em si臋 tego, 偶e b臋d臋 dzi艣 poznawa膰 motocykl o bezwzgl臋dnie sportowym charakterze, kt贸ry podnosi adrenalin臋, ale z drugiej strony mo偶e si臋 wydawa膰 nieco m臋cz膮cy w roli motocykla "daily". Troch臋 si臋 myli艂em, ale o tym za chwil臋.

Na wst臋pie troch臋 o wsp贸lnych mianownikach z dawn膮 Katan膮 i najwa偶niejszych faktach. Uj膮艂 mnie design tego motocykla. Lampa i ca艂y prz贸d zar膮bi艣cie nawi膮zuje do klasyka z 81 roku. Zrobiono to naprawd臋 dobrze, bez przesady i poszanowaniem do tradycji. Klasyczne kszta艂ty po艂膮czono ze wsp贸艂czesno艣ci膮. St膮d nikogo nie b臋d膮 dziwi膰 pe艂ne LEDy ukryte w przednich i tylnych kloszach. Ty艂ek motocykla zosta艂 narysowany z dok艂adnie t膮 sam膮 ide膮 i prawd臋 m贸wi膮c聽uj臋艂o mnie to

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Z profilu nawi膮za艅 ju偶 troch臋 mniej, ale nie brakuje agresji. Pot臋偶ny silnik z聽GSX-R1000 ze zmiennymi mapami i po lekkich modyfikacjach, kt贸ry przenosi na 艂a艅cuch 150 KM i 108 Nm. Do tego ogromne tarcze i zaciski z logo Brembo. Wida膰, 偶e Suzuki nie 偶artuje i zach臋ca do odkrywania siebie samego na nowo.

Now膮 Katan臋 dosta艂em na nieco ponad godzin臋 i mog艂em pojecha膰 ni膮 gdzie chc臋. Przekr臋ci艂em kluczyk ze spor膮 doz膮 respektu, ale po przejechaniu pierwszego kilometra mia艂em wra偶enie, 偶e znam si臋 z tym bydlakiem od lat. Serio. Siedzi si臋 tutaj jak na normalnym streecie. Zero wymuszania dziwnych pozycji. Geometria cia艂a jest naturalna i nie musz臋 walczy膰 z motocyklem. Jest niesamowicie pos艂uszny聽i do kiedy tego nie chcecie, to nie narzuca agresywnej jazdy. To jakby tutaj by艂y dwa oblicza. Z jednej strony jest to motocykl, kt贸rym mo偶na je藕dzi膰 na codzie艅 po mie艣cie, z drugiej maszyna za sterami kt贸rej ma艂o kto jest w stanie nam podskoczy膰. Po prostu znaleziono tutaj dobre wywa偶nie, wiedz膮c, 偶e聽wsp贸艂czesne聽typowe szlifierki s膮 w odwrocie. Dlatego znajdziecie tutaj sporo komfortu, - bardzo spr臋偶yste zawieszenie, kt贸re skutecznie po艂yka wszystko co z艂e na naszych drogach. Jednak mimo to po winklach Katana prowadzi si臋 pewnie i nie jest podatna na p艂ywanie odwr贸conego widelca. Z kolei przed b艂臋dami chroni Was ABS i trzystopniowa kontrola trakcji, kt贸ra dzia艂a naprawd臋 w u艂amku sekundy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

W og贸le podoba mi si臋 prowadzenie tej maszyny. Nie mam bardzo du偶ego do艣wiadczenia torowego, bo wci膮偶 doskonal臋 swoj膮 technik臋, ale Suzuki naprawd臋 przy艂o偶y艂o si臋 do generowania wra偶e艅 z jazdy. Ci臋偶ko jest to wyt艂umaczy膰 opieraj膮c si臋 na subiekcie. Po prostu jest tak, 偶e albo motocykl Wam pasuje, albo nie. Tutaj od pierwszych metr贸w wiem, 偶e jeste艣my kolegami z szans膮 na d艂u偶sz膮 przyja藕艅 pomimo pewnych wad, kt贸re posiada ka偶dy. Dlatego pomilcz臋 troch臋 na temat ma艂o rasowego moim zdaniem brzmienia czy ubogiego w opcje wy艣wietlacza centralnego. Kt贸ry cho膰 艂adny to jednak wydaje si臋 odrobin臋 przestarza艂y. Jednak nie czepiam si臋, znam filozofi臋 marki, kt贸ra nie chce by膰 pionierem technologii cyfrowych koncentruj膮c si臋 na konserwatywnej prostocie i niezawodno艣ci. Szanuj臋 to podej艣cie, jednak jestem gad偶eciarzem i oczekuj臋 wi臋cej pstryczk贸w, albo ekranu dotykowego.

Zje偶d偶amy do bazy na ploty i kolejn膮 porcj臋 ryby. Bardzo podoba艂o mi si臋 to spotkanie z fajnymi lud藕mi i z motocyklem, kt贸ry naprawd臋 bardzo mnie zaskoczy艂. Spodziewa艂em si臋 typowego litra nadaj膮cego si臋 wy艂膮cznie do uprawiania szale艅stw, a tymczasem pozna艂em maszyn臋, kt贸ra w pierwszej kolejno艣ci pokazuje sw贸j uniwersalny charakter, a dopiero potem jadowito艣膰. Ta si臋 nie narzuca, co bardzo mi pasuje.

Szczeg贸艂y
Cena

58 990 z艂

Dane techniczne

Moc max. 150 KM Max. moment obrotowy 108 Nm
Pojemno艣膰 zbiornika paliwa 12 L
Silnik
Typ 4T, DOHC
Pojemno艣膰 skokowa 999 ccm
Stopie艅 spr臋偶ania 12.2:1
Uk艂ad zasilania wtrysk paliwa
Uk艂ad nap臋dowy
Skrzynia bieg贸w manualna
Ilo艣膰 prze艂o偶e艅 6
Przeniesienie nap臋du 艂a艅cuch
Podwozie
Wymiary (d艂ugo艣膰, szeroko艣膰, wysoko艣膰) 2125 x 830 x 1110 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Wysoko艣膰 kanapy 825 mm
Zawieszenie
Prz贸d USD KYB 42mm Ty艂 ink type, coil spring, oil damped
Hamulce
Prz贸d 2 x 310mm, Brembo Abs Tak

Jaka jest Twoja reakcja?
50%
50%
0%