Lambretta w Polsce! Poznajcie legendarne skutery włoskiej marki

Lambretta to ikona. Jej niesamowity styl stawia włoską markę obok Vespy. Zresztą, przez lata włoscy giganci konkurowali. Historia firmy założonej przez Ferdinando Innocenti sięga lat ’20 poprzedniego wieku. 

Do II Wojny Światowej była to fabryka elementów stalowych. Ale nie mała, bo zatrudniano w niej do 6000 pracowników. W trakcie wojny Włosi zostali zbombardowani i odrodzenie Lambretty możemy datować dopiero na 1946 rok. Założyciel, Ferdinando Innocenti, doszedł do wniosku, że przyszłością są niedrogie, nieduże pojazdy transportu osobistego. Pierwszy skuter Lambretty, Modela A, wyjechał na drogi w 1947. 

Lambretta powraca na drogi

Lambretta Model A sprzedała się w prawie 10 000 egzemplarzach, mimo nietypowego jak na tamte czasy projektu. Model A przypominał współczesne skutery, z podestami na nogi, szeroką kierownicą i napędem przenoszonym wałem na tylne koło. Ale dużo bardziej „współczesnym” modelem był zaprezentowany w latach ’50 model C i LC. To one do dziś są wzorem dla retro skuterów, z niesamowitą linią i demontowanymi panelami.

Lambretta była dystrybuowana i sprzedawana pod różnymi nazwami na całym świecie. Zmierzch firmy przypada na lata ’70, kiedy to coraz tańsze samochody wyparły skutery. Ale… od lutego 2018 dzięki KSR Group Lambretta wróciła w pełnym stylu, łącząc nowoczesną technologię, świetny design i konkurencyjne ceny! Połączone siły Innocenti SA, KSR i studia KISKA stworzyły piękne skutery odnoszące się bezpośrednio do projektu sprzed 70 lat i aż trzy modele – V50, V125 i V200.

Lambretta 2019. Rodzina V-Special

Modele z rodziny V-Special łączą klasyczne rozwiązania, jak demontowane panele boczne czy specyficzny wlot powietrza nad przednim błotnikiem, z nowoczesną technologią. Co ważne, wszystkie modele Lambretta projektowane są w Europie przy współpracy z w/w, utytułowanym studiem KISKA. Wszystkie jednostki napędowe to nowoczesne czterosuwy spełniające wyśrubowane normy emisji spalin. 

Motorower V50 Special posiada LED-owe oświetlenie (przód, tył, kierunkowskazy), duży schowek pod siedzeniem, haczyk na zakupy i tarczowy hamulec z przodu. W większej 125-ce znajdziemy tarczowy hamulec także z tyłu i posiadającą wtrysk paliwa jednostkę napędową o 7,5 kW. W ofercie marki jest oczywiście ogrom akcesoriów, oczywiście wszystkie w klasycznym klimacie. Od wysokich szyb, przez bagażniki, po kaski. 

Podobają Wam się skutery Lambretta? To świetnie, bo będzie można je zobaczyć na żywo już w najbliższy weekend podczas targów Warsaw Motorcycle Show 2019 w PTAK Expo w Nadarzynie.

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button