Schuberth S3. Nareszcie nowy kask integralny. Jaki będzie?

Schuberth zaprezentował światu swój nowy kask integralny. Przed Wami model S3

W skrócie
  • Schuberth zaprezentował swój najnowszy kask sportowo-turystyczny, model S3.
  • S3 zastąpi wysłużony model S2.
  • Nowy kask Schubertha spełnia rygorystyczną normę ECE-R 22.06.
  • Co znajdziemy w kasku Schuberth S2?

Schuberth pochwalił się nowym kaskiem na sezon 2023. To sportowo-turystyczny kask integralny Schuberth S3. Wspaniale, że nareszcie stary S2 zostanie zastąpiony świeższą wersją kasku. Co nowego znajdziemy w tej skorupie?

Nie będzie żadną tajemnicą wieść o tym, że zarówno Piotrek jak i Tobiasz lubują się w kaskach Schubertha. Testują turystyczne szczęki Schubertha od jakiegoś czasu marudzą, że nie mają okazji testować kasków itegralnych niemieckiego producenta. Tzn. Oczywiście! Do tej pory w sprzedaży był S2, ale garnek ten utrzymywał się na rynku tak długo, że nawet najstarsi motocykliści nie pamiętają kiedy wszedł do sprzedaży. Na szczęście w roku 2023 na rynku pojawi się w sprzedaży najnowsze wcielenie turystyczno-sportowego integrala – model S3 właśnie miał swoją premierę.

Fakty pozostają takie, że o ile kaski szczękowe wydają się bardziej komfortowe w użytkowaniu i pod kątem bezpieczeństwa naprawdę nie możemy im niczego zarzucić, to istnieje ogromna ilość motocyklistów, których nie namówimy na kask szczękowy – i bardzo dobrze. Każdy ma swoje ulubione rozwiązania – dzięki temu świat jest zwyczajnie ciekawszy. Poza tym każdy z nas jeździ na innym motocyklu – ten sam rodzaj kasku różnie sprawdza się na różnych jednośladach. Ogromne znaczenie dla komfortu czy percepcji kierowcy ma ułożenie oraz wielkość szyby, miejsca wentylacji czy np. kąt naturalnego położenia kasku na głowie. Zmiennych jest sporo. Ogromnie zatem nas cieszy, że Schuberth zaprezentował kask, który wpisuje się w kanon najbardziej uniwersalnych kasków – posiada zarówno korzenie sportowe, jak i turystyczne.

W informacji prasowej Schubertha czytamy:

SCHUBERTH S3, to kolejny krok w rozwoju sportowo turystycznych kasków SCHUBERTH, oraz pierwszy kask integralny SCHUBERTH spełniający warunki normy ECE 22.06. SCHUBERTH S3, to idealne połączenie osiągów i bezpieczeństwa kasków wyścigowych z komfortem znanym z modeli turystycznych. Nowy SCHUBERTH S3 spełnia również najświeższe standardy SCHUBERTH w zakresie bezpieczeństwa, aerodynamiki i aeroakustyki.

Dobra, już! Spokojnie! Nie będę Wam sprzedawać marketingowych bzdur, bo nie o to chodzi. To co cieszy mnie najbardziej to to, że na rynek kasków i ubrań motocyklowych trafił kolejny kask producenta premium. Nie chodzi o to, żeby Was namawiać do zakupu, a o to żeby poinformować, że w puli pojawił się kolejny garnek do przymiarek. Jeśli zatem szukasz dobrego kasku na nadchodzący sezon, to nie będziesz wybierać z pośród np. 6 kasków, a 7! Czasami tak jest, że żaden z zakładach na głowę kasków nie pasuje tak jak byśmy chcieli. Jeśli zatem pojawi się jeszcze jedna możliwość, to powinniśmy się z tego cieszyć.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

To co mnie osobiście cieszy to fakt, że nowy Schuberth spełnia restrykcyjną normę ECE-R 22.06. Co to daje? Sporo! Wizjer takiego kasku musi być w stanie wytrzymać uderzenie stalowej kulki o średnicy 6 mm i 0,86 g poruszającej się z prędkością 60 metrów na sekundę bez przebicia, rozbicia lub wyrwania osłony przez urządzenie uderzające.

Schuberth S3
SCHUBERTH S3, to kolejny krok w rozwoju sportowo turystycznych kasków SCHUBERTH, oraz pierwszy kask integralny SCHUBERTH spełniający warunki normy ECE 22.06. SCHUBERTH S3, to idealne połączenie osiągów i bezpieczeństwa kasków wyścigowych z komfortem znanym z modeli turystycznych. Nowy SCHUBERTH S3 spełnia również najświeższe standardy SCHUBERTH w zakresie bezpieczeństwa, aerodynamiki i aeroakustyki. – czytamy na stronie producenta.

Wizjer także musi mieć możliwość demontażu, oraz mieć taką możliwość uchylenia, by zniknąć całkowicie z pola widzenia. Czynność ta musi być możliwa do wykonania jedną ręką. To ostatnie wymaganie ma nie mieć zastosowania względem kasków nie posiadających szczęki, jednak o braku możliwości odchylania wizjera ma wówczas informować stosowna wlepka na kasku. Co jeszcze? A sporo! Konstrukcja blendy przeciwsłonecznej ma pozwalać na jej łatwą obsługę jednym ruchem a sama blenda musi mieć możliwość obsługiwania niezależnie od wizjera i nie przeszkadzać w jego obsłudze. Określona została także maksymalna wartość przyciemnienia wizjerów oraz blend przeciwsłonecznych. W obydwóch przypadkach musze przepuszczać przynajmniej 80% światła. Nowa norma ma określać również które wizjery będą mogły być opisywane jako odporne na parowanie – „anti fog”.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Oznacza to w wielkim skrócie, że kaski posiadające normę ECE-R 22.06 są zwyczajnie bardziej bezpieczne! Nowa norma będzie obowiązywać od 2023 roku.

Warto wspomnieć, że mówiąc o szczękowych kaskach Schubertha, bardzo często wspominaliśmy o jego wyciszeniu. Wiele osób powtarzało jak mantrę, że kask C3 Pro było najcichszą propozycją na rynku. W tym przypadku mamy do czynienia z kaskiem integralnym, który z założenia powinien być jeszcze cichszy. Czy tak będzie? To się dopiero okaże!

Schuberth S3. Trochę danych technicznych:

Schuberth S3 dostępny jest w 3 jednolitych kolorach i 2 grafikach, które występują w 6 wersjach kolorystycznych – jest z czego wybierać. Na szczęście znamy już ceny. Wydają się ok, chociaż potwierdzimy to po pierwszych kontakcie ze skorupą. Kolory jednolite będą kosztować 2549 zł, a grafiki 2999 zł. Kaski będą występować w rozmiarać od XS do XXXL.

Co warto wiedzieć?

  1.  Nowy materiał EPS zapewnia lepszą absorbcję wstrząsów oraz więcej miejsca na głowę. Posiada dwie gęstości dla części głównej oraz jego boków
  2. Nowa bezszwowa wyściółka SCHUBERTH INDIVIDUAL umożliwia dopasowanie kasku według indywidualnych potrzeb.
  3. Schuberth S3 spełnia nową normę ECE-R 22.06.
  4. Skorupa z włókna szklanego wzmocniona jest jedną warstwą włókna węglowego (Carbon) dla lepszej amortyzacji oraz mniejszej wagi.
  5. Kask posiada system S.R.S. (SCHUBERTH RESCURE SYSTEM): w razie wypadku służby ratunkowe mogą łatwo usunąć wyściółkę policzkową kasku ciągnąc za dwie taśmy, tym samym zmniejszając siły działające na kark użytkownika, znacznie ułatwiając zdjęcie kasku z
    głowy.
  6. Schuberth S3 otrzymał nową pozycję mocowania paska podbródkowego w celu poprawy komfortu w okolicy gardła oraz system zapobiegający zrolowaniu kasku z głowy ( A.R.O.S).
  7. Kask posiada dwa wloty powietrza na szczęce kasku zapewniają wydajniejszą wentylację. Jeden z nich z wymiennym filtrem.
  8. Schuberth S3 posiada nowy tylny spojler wyposażony w wylot ciepłego powietrza.
  9. Nowa propozycja Schubertha posiada większe pole widzenia dzięki nowemu mechanizmowi “pozycji miejskiej” wizjera oraz nowym mechanizmom mocowania blendy przeciwsłonecznej V-lock.
  10. System komunikacji Plug and Play oparty na systemie Sena 50S z głośnikami, anteną Mesh, anteną FM i anteną Bluetooth preinstalowanymi w skorupie kasku.
  11. Kask posiada możliwość dopasowania kształtu wnętrza kasku w ramach koncepcji SCHUBERTH INDIVIDUAL.
  12. Posiada Pinlock 120.
  13. Kask wyposażony jest w zintegrowaną blendę przeciwsłoneczną.

Schuberth S3

Tobiasz Kukieła

Dziennikarz motoryzacyjny, fotograf, reportażysta. Na motocyklach jeździ od dzieciaka i cały czas odczuwa potrzebę rozwijania swoich umiejętności jeździeckich. Jest złomiarzem z powołania - zdecydowanie częściej kupuje motocykle niż je sprzedaje. Czy to jego problem?

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button