Aktualnie czytasz:
Rozwi膮zanie konkursu Bezpiecznie po zmierzchu z OSRAM

Zako艅czyli艣my zabaw臋聽Bezpiecznie po zmierzchu z OSRAM. Dotar艂o do nas mn贸stwo Waszych prac na temat podr贸偶owania noc膮. Musieli艣my si臋 zapozna膰 ze wszystkimi, aby wy艂oni膰 tych 10 najlepszych, kt贸re publikujemy poni偶ej.

501681-P-Night Racer 110 H7 55W 12V PX26d 02B-DE-side

Nagrody w zabawie:

Trzy najlepsze prace nagrodzili艣my zestawem dw贸ch 偶ar贸wek Night Racer 110, dopasowanych do Twojego jedno艣ladu. Odporno艣膰 na wstrz膮sy, do 110% wi臋cej 艣wiat艂a na drodze i bielsza jego barwa 鈥 to tylko niekt贸re z ich zalet. Drug膮, zapasow膮 偶ar贸wk臋 z tego kompletu otrzymasz w ciekawym opakowaniu w formie kasku.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Siedem kolejnych聽poradnik贸w nagradzamy pojedynczym blistrem OSRAM Night Racer 110. Oto Wasze prace.

1.聽Mateusz Kasprzak

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jazda jedno艣ladem sprawia wiele rado艣ci i frajdy. Jednak, kiedy zdarzy nam si臋, 偶e musimy pokona膰 tras臋 gdy nasza droga nie jest o艣wietlana naturalnie przez S艂o艅ce musimy zda膰 si臋 na o艣wietlenie pojazdu oraz 艣wiat艂a padaj膮cego z latarni. Oczywi艣cie nawet najlepsze o艣wietlenie nie oznacza wy艂膮czenia wyobra藕ni.

Je艣li mamy o艣wietlenie padaj膮ce z latarni ulicznych mamy du偶o pro艣ciej. Przeszkody o艣wietlone s膮 w jakim艣 stopniu co czyni je widoczne z dalszej odleg艂o艣ci i mo偶emy odpowiednio wcze艣niej zaplanowa膰 ich omini臋cie.

Jednak nie ca艂a droga mo偶e by膰 o艣wietlona latarniami. Co wtedy? Nasza widoczno艣膰 pogarsza si臋. Jedynym 藕r贸d艂em 艣wiat艂a jest o艣wietlenie naszego pojazdu. Nale偶y wyt臋偶y膰 wzrok, poniewa偶 przeszkody oraz inni uczestnicy ruchu drogowego, kt贸rzy s膮 kiepsko o艣wietleni (np. piesi lub rowerzy艣ci) staj膮 si臋 dla nas niewidoczni. O ile w terenie zabudowanym przy o艣wietleniu ulicznym jeszcze wida膰 zarys sylwetki osoby id膮cej drog膮 b膮d藕 poboczem to poza terenem zabudowanym nie wida膰 jej.

Kolejn膮 zasad膮 podczas jazdy po zmroku to nietrzymanie si臋 prawej kraw臋dzi jezdni. Jad膮c w nocy na kiepsko b膮d藕 nieo艣wietlonym w og贸le odcinku jezdni nale偶y "odsun膮膰 si臋" od kraw臋dzi. Dlaczego? Odpowied藕 jest prosta. Na brzegu naszego pasa ruchu mo偶e "ukrywa膰 si臋" jaki艣 przedmiot kt贸rego nie zdo艂ali艣my ujrze膰. Jad膮c bli偶ej 艣rodka nawet nie zauwa偶aj膮c nie najedziemy na niego. R贸wnie偶 je偶eli jad膮cy za nami pojazd wyprzedza nas, a my jedziemy przy prawej kraw臋dzi jezdni i zobaczymy w ostatniej chwili nieo艣wietlonego pieszego b膮d藕 rowerzyst臋 mamy miejsce, aby go omin膮膰.

Po zmroku cz臋sto na drogach o mniejszym nat臋偶eniu ruchu mo偶emy napotka膰 pijanych pieszych b膮d藕 rowerzyst贸w. Ubrani na czarno, bez 偶adnych odblask贸w, czyli tak jak najbardziej lubimy. Przy wyprzedzaniu takich uczestnik贸w ruchu drogowego nale偶y zwolni膰 i zwi臋kszy膰 odleg艂o艣膰 podczas wyprzedzania ni偶 robimy to zwykle. Mo偶emy tym sposobem unikn膮膰 wtargni臋cia pod nasze ko艂a.

Jednak to nie tylko inni mog膮 nam przeszkodzi膰. To w naszym obowi膮zku jest dbanie o stan naszego o艣wietlenia. Przez to nie tylko my, ale i inni mog膮 nas lepiej dostrzec. Powinni艣my mie膰 dobrze ustawion膮 wysoko艣膰 艣wiecenia 艣wiate艂, ale i wystarczaj膮co dobre 艣wiat艂a, aby艣my byli widoczni z dalszej odleg艂o艣ci, oczywi艣cie w granicach rozs膮dku, tak aby艣my nie o艣lepiali innych. Wiele tuningowych 艣wiecide艂ek, bo inaczej tego nazwa膰 nie mo偶na, wygl膮daj膮 mo偶e i pi臋knie, ale wygl膮dem nie o艣wietlimy drogi przed nami. Nie daj膮 dobrej jako艣ci 艣wiat艂a. Ka偶da ingerencja w uk艂ad o艣wietlenia pojazdu typu zmiana reflektor贸w na te tuningowane niesie za sob膮 drastyczne skutki. Pogarsza si臋 wi膮zka 艣wiat艂a, mo偶emy o艣lepia膰 pojazdy jad膮ce z nad przeciwka jak i te przed nami, reflektory mog膮 niepoprawnie rozprowadza膰 艣wiat艂o przed nami.

2.聽Jerzy Koza

Po I - B膮d藕 mi艂y i jak widzisz na zakr臋cie 艣wiat艂a pojazdu nadje偶d偶aj膮cego z naprzeciwka, to zza czasu prze艂膮cz z 艣wiate艂 drogowych na kr贸tkie - dzi臋ki temu masz pewno艣膰 偶e nie o艣lepisz kierowcy drugiego pojazdu i tym samym zwi臋kszasz w艂asne bezpiecze艅stwo.

Po II - Trzymaj si臋 艣rodka swojego pasa - masz wi臋ksze szanse na unikni臋cie zwierzyny przebiegaj膮cej przez jezdni臋 podczas jazdy przez las.

Po III - Jad膮c za innym pojazdem nigdy nie u偶ywaj 艣wiate艂 drogowych - spojrzenie w lusterko przez kierowc臋 pojazdu jad膮cego przed tob膮 mo偶e si臋 sko艅czy膰 zmian膮 akomodacji oczu, co oznacza chwilowe o艣lepienie.

Po IV - Gdy widzisz rowerzyst臋 nigdy nie u偶ywaj 艣wiate艂 drogowych, tylko zwolnij, gdy偶聽 z wzgl臋du na s艂abe o艣wietlenie rower贸w oczy rowerzyst贸w mocno si臋 akomoduj膮, przez co po o艣lepieniu przez nas potrzebuj膮 oko艂o 5s w terenie niezabudowanym, nieo艣wietlonym by w og贸le m贸c cokolwiek zobaczy膰 na jezdni .

Po V - Staraj si臋 je藕dzi膰 wolniej ni偶 zazwyczaj, gdy偶 w nocy zazwyczaj jeste艣 zm臋czony i tw贸j czas reakcji znacznie si臋 wyd艂u偶a, poza tym nie wiesz co ci臋 czeka za zakr臋tem i nawet najlepsze 偶ar贸wki i reflektor nie dadz膮 ci widoczno艣ci jak zza dnia podczas wchodzenia w zakr臋t

Po VI - Oszcz臋dnie operuj manetk膮, bo w wypadek w nocy przy niskim nat臋偶eniu ruchu oznacza p贸藕ne wezwanie pomocy, a jak dobrze wiadomo najlepiej dmucha膰 na zimne i nie ryzykowa膰.

3.聽Patryk Janicki

Jazda po zmroku znacznie r贸偶ni si臋 od tej w ci膮gu dnia. W s艂oneczny dzie艅 widzimy wi臋cej, mamy lepsz膮 reakcj臋. W nocy jest du偶o gorzej. Nie zauwa偶amy dziur, a nawet ludzi, kt贸rzy s膮 nie o艣wietleni.

1. Zmniejsz pr臋dko艣膰 - pr臋dko艣ci膮 optymaln膮 dla jazdy o zmierzchu jest 60-70 km/h. Im mniejsza pr臋dko艣膰 tym mniejsze ryzyko wypadku, szybszej reakcji w razie potencjalnego zagro偶enia.

2. B膮d藕 czujny, zachowaj trze藕wo艣膰! - Jak wiadomo trze藕wo艣膰 to nieodzowna sprawa po to, 偶eby m贸c kiedykolwiek porusza膰 si臋 pojazdami silnikowymi. Dlaczego w nocy jest to jeszcze wa偶niejsze? Dlatego, 偶e po spo偶yciu alkoholu nasza reakcja na bod藕ce i koordynacja ruchowa zmniejsza si臋, co staje si臋 nad wyraz niebezpieczne przy ograniczonej widoczno艣ci.

3.Dbaj o jako艣膰 instalacji elektrycznej w swoim sprz臋cie! - Dobra jako艣膰 偶ar贸wek, niesp艂owia艂e lustro lamp, czysto艣膰 klosz贸w to podstawowe rzeczy, kt贸re mo偶e聽 sprawdzi膰/naprawi膰 ka偶dy. Je偶eli wyst臋puj膮 problemy z instalacj膮 elektryczn膮 oddaj skuter/motocykl do przeznaczonego do tego serwisu. Nie ingeruj sam w "elektryk臋" gdy nie czujesz si臋 na si艂ach, tak偶e nie przerabiaj jej i nie zak艂adaj tanich gad偶et贸w, kt贸re tylko mog膮 zaszkodzi膰 zamiast pom贸c (o艣lepiaj膮ce, 藕le dobrane 偶ar贸wki, LED-y z super markety "z metra")

4. Zaplanuj dok艂adnie tras臋, nie jed藕 na pami臋膰! - O tle w dzie艅 mo偶emy z daleka dostrzec jakie艣 "ekscesy" na drodze, o tyle po zmroku jest to du偶o trudniejsze. Zmniejsz pr臋dko艣膰, skup si臋 i bezpiecznie jed藕.

5. Kiedy nie musisz je藕dzi膰 w nocy to zosta艅 w domu! - Ma艂e skutery/motorowery nie maj膮 艣wietnych reflektor贸w. Przy zerowym o艣wietleniu, gdy akurat nie ma przydro偶nych lamp na danych odcinku widoczno艣膰 jest niezwykle ma艂a. Wszystko zale偶y od 偶ar贸wek, ale konstrukcji lamp i wydajno艣ci instalacji elektrycznej za bardzo nie poprawimy.

4.聽Szymon Komkowski

Witam Serdecznie ! Dzisiaj Spr贸buj臋 napisa膰 wam jak bezpiecznie porusza膰 sie po zmierzchu !
Wi臋c zaczynamy !
Oczywi艣cie pierwsze co trzeba zrobi膰 to sprawdzi膰 o艣wietlenie, sprawdzi膰 kr贸tkie i d艂ugie 艣wiat艂a, kierunki i znak stopu i r贸wnie偶 hamulce w racie natychmiastowego hamowania. Wszystko dzia艂a? To Jedziemy ! Poruszaj膮c si臋 po zmierzchu nie jedziemy za szybko, 50 km/h moim zdaniem to jest max. Najlepiej 偶eby艣my je藕dzili 艣rodkiem ? Dla czego? Dla tego, 偶e na poboczu s膮 du偶e dziury a my mo偶emy ich nie zauwa偶y膰 wi臋c wywrotka gwarantowana ( chodzi mi tu oczywi艣cie o wi臋ksze dziury ). Poruszaj膮c si臋 po zmierzchu musimy by膰 bardzo ostro偶ni by czasem jakie艣 zwierze nie wyskoczy艂o nam na drogie - tu powinny艣my zwr贸ci膰 uwag臋 na hamulce by nas czasem nie zawiod艂y.
Jad膮c motorowerem powinny艣my zwr贸ci膰 r贸wnie偶 uwag臋 na odblaski na ko艂ach itp. Mo偶ecie powiedzie膰 po co odblaski jak mamy 艣wiat艂a ? A co powiecie gdy nagle podczas jazdy zgasn膮 nam nagle niespodziewanie 艣wiat艂a? Odblaski mog膮 nam wtedy uratowa膰 nawet 偶ycie.
Odblaski na kurtce r贸wnie偶 mile widziane 馃檪
My艣l臋, 偶e to na tyle. Je偶d偶膮c po zmierzchu tak jak napisa艂em wy偶ej nic nie powinno nam si臋 sta膰.
Aha ! Nie zapomnijcie r贸wnie偶 o kasku i odpowiednim ubraniu 馃檪
Trzymajcie si臋, nara !

5.聽Janusz Antkowiak

Je偶d偶臋 od 26 lat r贸偶nymi moto z ma艂ymi przerwami. Po艂owa tego czasu to dojazdy do pracy (same nocki) wi臋c 艣wiat艂a cz臋sto si臋 przydaj膮. Czasami droga prowadzi r贸wnie偶 poza miastem , przez las. Z w艂asnego do艣wiadczenia wiem , 偶e jazda w mie艣cie i poza nim to dwie r贸偶ne historie. Przez te kilkana艣cie lat jazdy g艂贸wnie po zmroku lub wczesnym rankiem wypracowa艂em sobie kilka technik, kt贸rych zwyk艂em si臋 trzyma膰. Zawsze patrz臋 czy o艣wietlenie jest ok. Prawie zawsze mam zapasow膮 偶ar贸wk臋. Umiem j膮 szybko i sprawnie wymieni膰 w ka偶dych warunkach (warto potrenowa膰 na "sucho" i mie膰 przy sobie potrzebny do tego sprz臋t). Miasto noc膮: 1. No niestety w tym czasie trzeba jecha膰 w miar臋 przepisowo (cho膰 puste ulice a偶 si臋 prosz膮...) poniewa偶 wynudzony policjant 艂atwo ci臋 ustrzeli z suszarki. 2. Staram si臋 zwraca膰 na siebie jak najmniej uwagi (ni偶sze obroty , albo podpinam si臋 za kim艣 na zaj膮ca) policji si臋 tak nudzi w nocy, 偶e nawet jak pojad臋 przepisowo to i tak zatrzyma聽 cho膰by dla kontroli. 3. Na og贸艂 miasto jest o艣wietlone wi臋c daruje sobie jakie艣 dodatkowe odblaski. 4. Nie dzia艂a sygnalizacja 艣wietlna wi臋c bardzo uwa偶am nawet maj膮c pierwsze艅stwo. Trasa noc膮: 1. Tu sprawy maj膮 si臋 inaczej - dobre odblaski si臋 przydaj膮 , kamizelka odblaskowa z daleka wygl膮da jak policja:) i przetrenowanym kierowcom otwiera oczy. 2. Jad臋 max blisko 艣rodka i oczy dooko艂a g艂owy. 3. Przyciemniana , brudna , lub porysowana szybka w kasku odpada. 艢wietnie za to si臋 spisuje 偶贸艂ta (samochody nie o艣lepiaj膮). Szeroko艣ci.

6. Adrian Koper

Jak je藕dzi膰 po zmierzchu ? Niestety nie ka偶dy wie jak ubra膰 i jak zachowa膰 si臋 na drodze.
Po pierwsze - ubi贸r
Tak naprawd臋 o艣wietlenie motocykla jest niewielkie najlepiej mie膰 kamizelk臋 odblaskow膮 albo聽 str贸j kt贸ry zawiera odblaski. Dzi臋ki temu jeste艣my bardziej widoczni. Za niedu偶e pieni膮dze mo偶na kupi膰 okulary rozja艣niaj膮ce obraz okulary do jazdy nocnej. Dzi臋ki zastosowaniu 偶贸艂tej soczewki, oszcz臋dzisz swemu oku bia艂ego, m臋cz膮cego 艣wiat艂a.Dodatkowo najlepiej aby str贸j by艂 ciep艂y
gdy偶 noce na razie s膮 ciep艂e ale nied艂ugo noce b臋d膮 coraz ch艂odniejsze.
Po drugie - o艣wietlenie
Dobrze wyposa偶y膰 nasz motocykl w mocne 偶ar贸wki, dodatkowo mo偶na wyposa偶y膰 si臋 o艣wietlenie dodatkowe jak na przyk艂ad 艣wiec膮ce wentyle czy "pobawi膰 si臋" w o艣wietlenie silnika
Po trzecie - jazda
Jazda w nocy jest bardzo niebezpieczna. Dlaczego? Poniewa偶 noc膮 widoczno艣膰 jest ograniczona. Noc膮 na drog臋 wychodz膮 zwierz臋ta,osoby po imprezach itp. Kiedy podr贸偶ujemy nock膮 najlepiej nie je藕dzi膰 za szybko i mie膰 oczy szeroko otwarte.
Wi臋c 偶ycz臋 wszystkim bezpiecznej drogi!

7.聽Marcin Waniek

Wiele kierowc贸w jedno艣lad贸w jad膮c po zmierzchu zapomina o pewnych rzeczach. Mianowicie, to ze jest ciemno nie znaczy ze drogi s膮 puste i mo偶na si臋 艂adnie rozp臋dzi膰. Wr臋cz przeciwnie. Ostro偶no艣ci nigdy za wiele, nie powinni艣my w ten spos贸b podchodzi膰 do sprawy. Optymalna pr臋dko艣膰 oraz stosowanie si臋 do ogranicze艅 na znakach s膮 wskazane jak i w nocy tak i w dzie艅. Kolejna kwestia jest wybranie odpowiedniej drogi. Jedne drogi s膮 bez o艣wietlenia latarni, drugie o艣wietlone. Powinni艣my wybra膰 ten lepszy wariant, czyli drogi o艣wietlone. Zwa偶a to na nasze bezpiecze艅stwo oraz przyjemno艣膰 z jazdy. Jest te偶 pewien element o kt贸rym pewne osoby zapominaj膮. Jest to o艣wietlenie naszego jedno艣ladu. Reflektory powinny byc od czasy do czasu umyte, aby emitowa艂y prawid艂owe 艣wiat艂o, oraz powinni艣my cz臋sto kontrolowa膰 偶ar贸wki w poje藕dzie, nie maj膮c podej艣cia "a jako艣 objad臋". Powinni艣my powa偶nie podej艣膰 do takiej czynno艣ci bo to g艂贸wnie odpowiada za nasze bezpiecze艅stwo na drodze, drugi kierowca - u偶ytkownik pojazdu, lepiej nas widzi (z daleka za sprawa sprawnego o艣wietlenia pojazdu) i liczy si臋 z nasza obecno艣ci膮. S膮 to podstawowe elementy do prawid艂owego poruszania si臋 po zmierzchu. Po za tym, nale偶y zachowa膰 sw贸j dobry rozsadek i wiedzie膰, ze po zmierzchu nie wdajemy si臋 w jakie艣 wy艣cigi, ani zabawy na asfalcie, tylko bezpiecznie jedziemy do wyznaczonego celu. Szeroko艣ci ! 馃檪

8.聽Micha艂 Gorczyca

Aby by膰 bezpiecznym nale偶y przede wszystkim sprawdzi膰 sw贸j pojazd. 馃檪 Powinni艣my szczeg贸lnie zwr贸ci膰 uwag臋 na : o艣wietlenie- czy wszystkie 偶ar贸wki dzia艂aj膮, odpowiedni ubi贸r, musimy wyczy艣ci膰 szybk臋 od kasku aby艣my dok艂adnie wszystko widzieli. I ju偶 ostatni punkt mojego poradnika czyli zwracanie uwag臋 na znaki drogowe, pomo偶e nam to w lepszym poznaniu otoczenia. Gdy wype艂nimy wszystkie punkty mo偶emy bezpiecznie 艣miga膰 swoim rumakiem. 馃檪

9. Marek Potocki

Trzeba szczeg贸lnie uwa偶a膰 i skupi膰 na znakach drogowych,po zmierzchu nie wszystko jest tak widoczne a przej艣cie dla pieszych to czerwony punkt po zmroku.
Na nie zbadanej trasie szczeg贸lnie po zmroku
trzeba mie膰 wyobra藕ni臋 bo czarne mo偶e by膰 na czarnym .

10.聽Stanis艂aw P臋dziwiatr

Aby m贸c bezproblemowo podr贸偶owa膰 naszymi ulubie艅cami w nocy trzeba si臋 odpowiednio przygotowa膰.
Dlatego aby na naszych nie ciekawych drogach czu膰 si臋 bezpiecznie powinni艣my zwr贸ci膰 uwag臋 na to czy nasz motorower ma sprawne i mocne o艣wietlenie oraz czy ma odpowiednio mocne hamulce. Powinni艣my tak偶e dobiera膰 odpowiedni膮 pr臋dko艣膰 do warunk贸w atmosferycznych oraz stanu nawierzchni, by膰 przygotowani na hamowanie z powodu np. wybiegaj膮cej zwierzyny z lasu. Wa偶n膮 rzecz膮 jest tak偶e nasz ubi贸r, kt贸ry powinien by膰 przystosowany do jazdy jedno艣ladami oraz opcjonalnie wyposa偶ony w odblaski.
My艣l臋, 偶e gdy b臋dziemy stosowa膰 si臋 do powy偶szych zasad, w wi臋kszym stopniu unikniemy niechcianym zdarzeniom na drodze.
Pozdrawiam!

Wi臋cej o 偶ar贸wkach motocyklowych OSRAM

503380-OSRAM_Motorcycle_Key_VisualOdporno艣膰 na wstrz膮sy, do 110% wi臋cej 艣wiat艂a i bielsza jego barwa 鈥 to tylko niekt贸re z zalet nowej gamy produkt贸w motocyklowych marki OSRAM. S膮 w niej 偶ar贸wki H4 i H7, a tak偶e S1, S2 i HS1.

Ofert臋 otwiera rodzina Night Racer 110 (wcze艣niej Night Racer Plus). To obecnie najsilniejsze 偶ar贸wki motocyklowe firmy OSRAM. W gamie znajduj膮 si臋 typy H4 i H7. Liczba w nazwie oznacza zwi臋kszon膮, nawet do 110%, ilo艣膰 艣wiat艂a (w por贸wnaniu ze standardowymi produktami), a zasi臋g reflektora jest o 35 lub 40 m wi臋kszy (zale偶nie od typu). Barwa 艣wiat艂a jest o 20% bielsza ni偶 standardowych 偶ar贸wek co poprawia kontrast i zmniejsza zm臋czenie oczu.

Dla kierowc贸w, kt贸rzy preferuj膮 偶ar贸wki 艣wiec膮ce niebieskawym 艣wiat艂em przeznaczone s膮 produkty linii X-Racer, obejmuj膮cej typy H4 i H7. Generuj膮 one do 20% wi臋cej 艣wiat艂a o zimnej barwie przypominaj膮cej 艣wiat艂o lamp ksenonowych, dzi臋ki czemu lepiej oddaj膮 kontrasty ni偶 tradycyjnie u偶ywane halogeny. Ich jasne 艣wiat艂o o zwi臋kszonej w stosunku do poprzedniej wersji temperaturze barwowej 4200 K (w poprzedniej odmianie by艂o to 4000 K) gwarantuje wi臋ksze bezpiecze艅stwo na drodze.

W linii 偶ar贸wek z serii Original nowo艣ci膮 s膮 偶ar贸wki HS1, S1 i S2. Dwie ostatnie s膮 teraz dost臋pne w wersji halogenowej, co sprawi艂o, 偶e ich 偶ywotno艣膰 wyd艂u偶y艂a si臋 czterokrotnie w por贸wnaniu z tradycyjnymi produktami (nie halogenowymi). Nie ma te偶 ryzyka czernienia ba艅ki podczas u偶ytkowania. 呕ar贸wki Original zadowol膮 klient贸w poszukuj膮cych pewnych i oryginalnych cz臋艣ci zamiennych.

呕ar贸wki HS1, obok typ贸w H4 i H7, s膮 dost臋pne tak偶e w nowej linii Night Racer 50 (wcze艣niej Silverstar). Jej produkty charakteryzuj膮 si臋 wysok膮 odporno艣ci膮 na wibracje, generuj膮 do 50% wi臋cej 艣wiat艂a ni偶 standardowe, a zasi臋g reflektora jest d艂u偶szy nawet o 20 m. Night Racer 50 to rozs膮dna cenowo propozycja dla kierowc贸w, kt贸rzy chc膮 poprawi膰 o艣wietlenie swojego jedno艣ladu.

Co wa偶ne, wszystkie produkty serii Night Racer 110, 50 oraz X-Racer charakteryzuj膮 si臋 zwi臋kszon膮 odporno艣ci膮 na wstrz膮sy, co w przypadku motocykli jest bardzo istotne i odr贸偶nia je od standardowych, samochodowych 偶ar贸wek.

Odpowiednio dobrane o艣wietlenie w znaczny spos贸b poprawia widoczno艣膰 oraz wp艂ywa na bezpiecze艅stwo jazdy i komfort prowadzenia 鈥瀌w贸ch k贸艂鈥. W motocyklach sprawno艣膰 艣wiate艂 jest szczeg贸lnie istotna, bo wi臋kszo艣膰 jedno艣lad贸w ma tylko jeden reflektor, dlatego warto wozi膰 ze sob膮 zapasow膮 偶ar贸wk臋, aby na wypadek awarii nie zosta膰 zupe艂nie bez o艣wietlenia. Trzeba pami臋ta膰 tak偶e, 偶e nawet najlepsza 偶ar贸wka nie spe艂ni swojej roli, je艣li reflektor nie b臋dzie czysty. Warstwa brudu i b艂ota mo偶e ograniczy膰 skuteczno艣膰 o艣wietlenia nawet o 90%.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
25 Komentarze
1 2 3