Aktualnie czytasz:
Test Piaggio NRG: Niezawodny sportowiec

Testowany skuter to PIAGGIO NRG w wersji mc3 pochodz膮cej z 2004roku. Niestety, ten egzemplarz jest biedniejsz膮 wersj膮 czyli ch艂odzon膮 powietrzem z tylnym hamulcem b臋bnowym. Piaggio zadebiutowa艂o z modelem NRG w 1995 roku, po czym wychodzi艂y nast臋pne wersje. Jest to najbardziej usportowiony model z tej stajni.

Piaggio NRG mo偶e si臋 poszczyci膰 艣wietnym, sportowym designem. Wszystkie detale s膮 dopracowane.

Wygl膮d wiadomo sprawa gust贸w, chocia偶 wed艂ug mnie jest to jeden z naj艂adniejszych skuter贸w,聽 posiada carbonowe i chromowane wstawki. Testowany egzemplarz jest wykonany w kolarze 偶贸艂tym, kt贸ry w blasku s艂o艅ca wygl膮da przepi臋knie

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Silnik jest najwa偶niejszym elementem, bez kt贸rego skuterem si臋 nie poje藕dzi. W testowanym przeze mnie skuterku jest to silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, ch艂odzony powietrzem.聽 Jest on prostej konstrukcji, tak 偶e ka偶dy posiadaj膮c cho膰 troch臋 wiedzy z zakresu mechaniki skuterowej powinien go z 艂atwo艣ci膮 naprawi膰.聽 Niestety na Polski, jak i europejski rynek, wychodzi艂y tylko w wersji mc3 ch艂odzone powietrzem i hamulec b臋bnowy. Silnik stosowany w Piaggio/Gilera聽 jest jednym z najlepszych silnik贸w oferowanych na rynku nie tylko pod wzgl臋dem awaryjno艣ci.

Osi膮gi przy ch艂odzeni powietrzem za wysokie nie s膮, ale powinny wynosi膰 po odblokowaniu w granicy 75km/h, co i tak nie jest najgorszym wynikiem jak na 50ccm. Przyspieszenie jest wr臋cz niesamowite, rozp臋dza si臋 bardzo szybko, osi膮gni臋cie pr臋dko艣ci maksymalnej, nie zajmuje mu du偶o czasu. Pod tym wzgl臋dem, mo偶e konkurowa膰 z najsilniejszymi sportowcami w tej klasie.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Hamulce nie s膮 najlepsz膮 stron膮 tego skuterka, prz贸d radzi sobie bardzo wy艣mienicie, dzi臋ki nowym klockom przy normalnym hamowaniu strach go przycisn膮膰 i przytrzyma膰, z tych wzgl臋d贸w, u偶ywam go impulsywnie. Z ty艂u jak by艂o wspominany, pracuje hamulec b臋bnowy, kt贸ry bardzo s艂abo sobie radzi i wyhamowanie skutera z pr臋dko艣ci 60km/h trwa bardzo d艂ugo, dlatego trzeba wspomaga膰 si臋 hamulcem tylnym

Zawieszenie jak na sportowca przysta艂o jest twarde, ale nie a偶 tak bardzo. Z przodu pracuje widelec upside-down. Skuterek 艂adnie radzi sobie w zakr臋tach, a pokonywanie ich z wy偶sz膮 pr臋dko艣ci膮 te偶 nie jest problemem.

Prowadzenie jest bardzo dobre, co zapewniaj膮 znajduj膮ce si臋 z przodu i z ty艂u opony 130/60-13 kt贸re bardzo dobrze wybieraj膮 dziury i daj膮 poczucie pewno艣ci na drodze. Siedzisko jest mi臋kkie, bez problemu mieszcz膮 si臋 2 osoby. Pozycja za kierownic膮, te偶 jest dobra, zapewnia wspania艂膮 widoczno艣膰 na drodze.

NRG mo偶e pochwali膰 si臋 艣wietn膮 desk膮 rozdzielcz膮.

Piaggio NRG mo偶e si臋 pochwali膰 艣wietn膮 desk膮 rozdzielcz膮.

Wyposa偶enie:聽 ma bardzo rozbudowan膮 desk臋 rozdzielcz膮 z wieloma funkcjami m.in. obrotomierz, kt贸ry czasem si臋 przydaje, wska藕nik paliwa, pr臋dko艣ciomierz oraz licznik kilometr贸w, kt贸ry w naszym przypadku wskazuje 14220 km. W NRG nie ma w艂膮cznika 艣wiate艂 - same w艂膮czaj膮 si臋 po zapaleniu silnika i tak samo wy艂膮czaj膮. Posiada tylko klakson, przycisk do rozrusznika elektrycznego i zmiany kierunkowskaz贸w. Ma rozruch no偶ny i elektryczny. Wlewy oleju i paliwa, oraz akumulator znajduj膮 si臋 pod siedzeniem.

Spalanie nie jest najlepsz膮 stron膮 silnik贸w p/g, poniewa偶 wynosi 艣rednio ok. 3,9 litra na 100km, ale da si臋 zej艣膰 nawet do 3,5l/100 przy ekonomicznej je藕dzie.

Plusy:

+ wygodne siedzenie
+ kask Yohe i Tigerek si臋 mieszcz膮 do baga偶nika
+ przedni hamulec ostry
+ bardzo dobre przy艣pieszenie
+ v-max 75km/h
+ wygl膮d i kolor
+ Silnik Piaggio/Gilera

Minusy:

- z ty艂u b臋ben ( ale hamuje)
- AC, chocia偶 mi to nie przeszkadza

Dane techniczne:

Silnik

Typ: dwusuwowy, ch艂odzony powietrzem, jednocylindrowy

Pojemno艣膰 skokowa: 49 ccm

Moc maks.: 3,1 kW (4,2 KM) przy 6500 obr/ min

Moment obrotowy: 4,7 Nm przy 5750 obr/ min

Smarowanie mieszankowe z dozownikiem oleju

Akumulator: 12 V 4 Ah

Przeniesienie nap臋du

Przek艂adnia bezstopniowa, pas klinowy, sprz臋g艂o od艣rodkowe

Podwozie

Rama podw贸jna z rur stalowych

Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy upside-down o skoku 73 mm

Zawieszenie tylne: wahacz jednoramienny zblokowany z zespo艂em nap臋dowym i pojedynczym elementem t艂umi膮co-resoruj膮cym o skoku 60 mm

Hamulce: przedni tarczowy o 艣r. 220, tylny b臋bnowy

Opony: prz贸d i ty艂 130/60-13

Wymiary i masa

D艂ugo艣膰: 1870 mm

Szeroko艣膰: 720 mm

Wysoko艣膰: 1115 mm

Wysoko艣膰 siod艂a: 810 mm

Masa bez p艂yn贸w: 91 kg

Dopuszczalna 艂adowno艣膰: 193 kg

Pojemno艣膰 zbiornika paliwa: 6,6 l

Dane eksploatacyjne

Pr臋dko艣膰 maks.: 50 km/h

Zu偶ycie paliwa: 3,9 l/100km

Jaka jest Twoja reakcja?
46%
4%
8%
21 Komentarze
1 2 3
  • ADI
    22 marca 2019 at 12:16

    m贸j jest z 2001 r, te偶 taki 偶贸艂ty pi臋kny… Nie ma blokady i jedzie 100 km/h.
    Najlepszy skuterek na 艣wiecie. Jednak dla osoby, kt贸ra dopiero uczy sie je藕dzi膰 nie nadaje si臋, poniewa偶 go nie opanuje. Ja kilka lat wcze艣niej je藕dzi艂em Piaggio Free – tez fajny, ale du偶o spokojniejszy. NRG to najlepszy skuter

Podziel si臋 opini膮

lub