Test Piaggio NRG MC 3: Miejski wojownik

Model Piaggio NRG MC3 jest skuterem typowo miejskim. Świetnie czuje się w korkach. Chcieliśmy sprawdzić na co go tak naprawdę stać. Oto nasze wyniki… Skuter posiada bardzo ciekawą stylistykę. Dosadnie podkreśla ona sportowe zapędy tego pojazdu.

Wykończenie stoi na wysokim poziomie. Patrząc z przodu mamy jednak wrażenie, że światła powinny być jakby większe. W ogóle cały skuter mimo, że ciekawy stylistycznie sprawia wrażenie trochę zbyt wąskiego. Z drugiej jednak strony mała szerokość pojazdu zapewnia lepsze manewrowanie w korkach. Niedużą wadą ale zauważalną jest dość wąski podest na nogi. Wszyscy jeżdżący narzekali na ten element. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna.

Bardzo miłym gestem ze strony Piaggio było umieszczenie w tym modelu obrotomierza. Jest to plus, szczególnie dla osób chcących tuningować swoje pojazdy. Poza obrotomierzem mamy prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, kontrolkę oleju, kierunków i rezerwy paliwa. Lusterka wsteczne zapewniają niezłą widoczność, choć czasem nie wystarczającą. Schowek jest dość pojemny. Wiele do życzenia pozostawiają światła w które wyposażony jest ten pojazd.

Brak jest świateł drogowych (tylko światła mijania). Takie rozwiązanie nie zapewnia należytego oświetlenia podczas jazdy w nocy za miastem. Kanapa jest w miarę wygodna a jej profilowanie i miękkość zapewniają dostateczny komfort jazdy zarówno dwie osoby jak i solo. Zbiornik paliwa nie powala swoją pojemnością na kolana. Dostęp do niego i do zbiornika oleju jest dobry. Ogólna funkcjonalność pojazdu sprawia, że jest on nieocenionym pomocnikiem codziennym zmaganiu się z miejską dżunglą. Wrażenia z jazdy są miłe. Skuter rusza zdecydowanie, jednak przyspieszenie nie jest takie jak w typowych konstrukcjach sportowych. Prędkość maksymalna wynosi 81 km/h co nie jest złym wynikiem.

Zawieszenie nie zawsze zapewnia odpowiednie tłumienie nierówności. Opony posiadają seryjnie bieżnik szosowy. Są dobrej jakości zapewniając prawidłową przyczepność w każdych warunkach. Układ hamulcowy to tarcza z przodu i hamulec bębnowy z tyłu. Cały układ działa bardzo poprawnie. Skuteczność hamowania jest w zupełności zadowalająca. Skuter w cyklu mieszanym spala średnio 3,70 – 3,74 litra (wersja odblokowana) co nie jest wynikiem najlepszym. Należy wziąć pod uwagę tę kwestię podczas planowania dalszych wycieczek. Spalanie z pasażerem wacha się w tych samych granicach wartości. Zużycie oleju to 0,11 L na 100 km.

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button