125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowy Romet ADV 125 Fi PRO 2017: turystyczne enduro dla początkujących
7

Romet rozbudowuje rodzinę ADV, która od 2017 roku obok modelu 250 posiada także 125-kę i 400-kę. Romet ADV 125 FI PRO 2017 to najmniejszy z rodziny. W standardzie, obok wymaganego od tego sezonu C-ABSu i wtrysku paliwa, dostajemy także komplet kufrów.

Od tego roku na rynku pojawia się nowy gracz wśród turystycznych 125-ek. W sumie nie tylko nowy: ale jeden z niewielu. Japońskie marki odpuściły segment i obok używanej Hondy Varadero 125 nieprzesadnie można znaleźć motocykl tego typu na rynku. Do tej pory.

Nowy ADV 125 uzupełnia rodzinę Rometa.

 
Czytaj
REKLAMA

MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.

Romet wraz z rozpoczęciem sezonu 2017 wprowadza do oferty ADV 125 Fi PRO – następcę popularnego (chociażby wśród wędkarzy) modelu ADV 125. ADV 125 Fi PRO różni się od poprzednika znacząco. To turystyczny motocykl z półowiewką i kompletem trzech kufrów, który spokojnie mógłby znaleźć się w ofercie Yamahy czy Hondy. ADV 125 Fi PRO, jak każda homologowana na 2017 rok 125-ka, posiada C-ABS i wtrysk paliwa. Dzięki temu jednocylindrowa, nieco ponad 10-konna jednostka napędowa spełnia normy emisji spalin Euro4.

W przednim zawieszeniu znajdziemy solidnie wyglądający widelec up-side-down. Tarcza hamulcowa ma rozmiar 265 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Nad całością czuwa, tak jak wspominamy wyżej, system C-ABS.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Jakość wykonania stoi na przyzwoitym poziomie, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę.

ADV 125 Fi PRO to także kilka praktycznych rozwiązań dla turystów. Chociażby gniazdo USB w konsoli, które pozwoli ładować telefon lub system nawigacyjny. 14-litrowy zbiornik paliwa, przy niskim spalaniu 125-tek, powinien pozwolić na pokonanie – na nasze oko – minimum 350 km na jednym tankowaniu. Seryjnie montowane gmole będą chronić przed uszkodzeniem elementów ramy w terenie, a kufry pomieszczą niezbędny bagaż.

Zeszłoroczna wyprawa ekipy z Rometa i Modeki udowodniła, że modelami ADV można sprawnie wybrać się w daleką podróż.

Romet ADV 125 Fi PRO 2017 kosztuje 10 000 zł bez 1 zł, co sprawia, że jest to bardzo konkurencyjna oferta. I dodatkowo dowód na to, że nie potrzeba 140-konnego, niemieckiego motocykla by cieszyć się podróżami.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
57%
Interesujące
17%
heh...
7%
Że co?
4%
Grrrr!
0%
Smutne
15%
  • Tempest
    26 maja 2017 at 14:27

    ADV 125 Fi PRO nie ma systemu ABS! Autor artykułu pomylił system CBS z systemem ABS/C-ABS. LwG!

  • Zdjęcie profilowe ANDRE
    26 maja 2017 at 14:47

    Ładny skurczybyk!

  • PeterP
    26 maja 2017 at 18:41

    Poza małym „Viadrem” jest jeszcze derbi Terra… z 15kM silnikiem DOHC od piaggio, i felgami w rozmiarach pod kostki

  • Piter
    26 maja 2017 at 22:52

    125cm’3 w terenie nie wystarcza…

  • Evert
    27 maja 2017 at 12:36

    Dla ścisłości: CBS a nie C-ABS. ADV ma zwykły kombinowany układ hamulcowy bez ABSu. C-ABS to kombinowany układ hamulcowy CBS połączony z ABS. W C-ABS było wyposażonych wiele modelów Hondy wyższej pojemności, np. CB1100, NC700S/X, natomiast obecnie Honda powoli wycofuje się z tego.

  • Rooney
    27 maja 2017 at 18:56

    Jestem początkujący jeśli chodzi o enduro. Mniej więcej rok temu kupiłem Bartona Hyper. Jest świetny. Jeździ się wygodnie, pali nie dużo. Osiągi są naprawdę dobre. Po wszelkich wzniesieniach i dołach jeździ się świetnie. Przeszkody nie są problemem. Trochę wprawy i można jeździć w naprawdę trudnych warunkach.

  • Iro
    28 maja 2017 at 16:24

    Super sprzęcik tylko moc 10KM to moim zdaniem za mało. Jeśli tym motocyklem można jeździć po szutrze i bezdrożach dla czego nie dać silnika 15 konnego?