Kawasaki ER 5 to motocykl zaliczający się klasy średniej pochodzący ze stajni japońskiego producenta. Jest to maszyna typu naked bike. Produkcja seryjna tego modelu rozpoczęła się w roku 1997, a ostatni egzemplarz zjechał z taśm produkcyjnych w 2006 roku. Kawasaki ER 5 zaprezentowano po raz pierwszy na targach w 1996 roku.
Maszyna z punktu zdobyła grono gorących zwolenników i szybko stała się hitem sprzedażowym. Jak na tamte lata był nowoczesną jednostką, która skupiała w sobie wiele unowocześnień. Przez kolejne etapy produkcji inżynierowie stale udoskonalali Kawasaki ER 5. W kolejnych edycjach pojawił się wskaźnik poziomu paliwa, wzmocniono ramę oraz zadbano o regulację dźwigni hamulca. Inżynierowie Kawasaki zastosowali również drobny lifting wizualny.
Pojemność silnika w Kawasaki ER 5 wynosi 498 cm3. Jest to silnik rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą. Jego moc maksymalna to 50 KM osiągana przy 9000 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy w tym modelu to 45 Nm przy 7200 obrotach na minutę.
Najsłabszym punktem Kawasaki ER 5 są hamulce. Z przodu jest to tarcza 280 mm oraz dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu zamocowany jest klasyczny bęben. Hamulce te nie cieszą się najlepszą opinią, a przez złośliwych nazywane są “spowalniaczami”, a nie hamulcami.
Kawasaki ER 5 bardzo często wybierany jest na pierwszy motocykl przez początkujących. Popularny jest również jako maszyna treningowa wykorzystywana przez szkoły jazdy.
Kawasaki ER 5: Dane techniczne
Dane techniczne: Kawasaki ER 5 | |
Marka | Kawasaki |
Model | ER 5 |
Lata produkcji | 1997-2006 |
Typ | Naked bike |
Silnik | Dwucylindrowy, rzędowy |
Moc maksymalna | 50 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | tarczowy/bębnowy |
Rozruch | elektryczny |
Pojemność | 498 cm3 |
Spalanie | 5l/100km |
V-max | 185 km/h |