125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak EVO 125, Prawo Jazdy AM w Szkołach: Social 1 Skuterowo.com
1

FAQ Skuterowo.com to nowa, aczkolwiek pilotażowa seria wideo w Skuterowo.com. Za sprawą Waszych pytań przesyłanych na faq@skuterowo.com odpowiadamy na zadane kwestie. Dziś o prawie jazdy AM w szkołach gimnazjalnych i o Junaku EVO 125 na sezon 2015.

Dziś poruszamy następujące zagadnienia, za sprawą Waszych maili przesłanych na faq@skuterowo.com.

Patryk: Czy uważacie tak samo jak ja że wprowadzenie do szkół możliwość wyrobienia prawo jazdy AM to dobry pomysł?. Bo ja uważam że to dobry pomysł.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Marcin: Kiedy pojawi się wideo test Junaka EVO 125 i 300

Adrian: Które testy były dla Was najlepszymi wg waszego odczucia a których nie chcielibyście przeżywać ponownie?

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Michał: Ile ludzi pracuje w Skuterowo.com

 

Cześć, ja jestem Leszek ze Skuterowo.com i zgodnie z zapowiedzią, która miała miejsce mniej więcej tydzień temu chcemy spróbować troszeczkę nowej formuły komunikacji, interakcji z wami. W tym celu chcieliśmy stworzyć FAQ Skuterowo.com i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez was pytania pod ten adres, który widzicie tutaj na dole „FAQ@Skuterowo.com” i po publikacji samej zapowiedzi na Facebook’u otrzymaliśmy kilka pytań od was, wybraliśmy te najważniejsze, też żeby to video nie trwało kilkanaście, czy też kilkadziesiąt minut i dzisiaj postaram się na nie odpowiedzieć i zobaczyć czy tego typu filmy w jakiś sposób w formie regularnej mogą się wam przydać i czy chętnie będziecie do nich powracali.
Patryk napisał do nas na FAQ@Skuterowo.com następujące pytanie: „Czy nie uważacie tak samo jak ja, że wprowadzenie do szkół możliwości wyrobienia prawa jazdy AM to dobry pomysł, bo ja uważam, że to dobry pomysł.” Powiem wam tak: jak wiecie doskonale portal od samego początku bacznie się temu przyglądał, komentował na bieżąco wszystkie prace legislacyjne jeszcze przed wprowadzeniem samego przepisu i też obserwowaliśmy to co się dzieje po tym jak to prawo zaczęło już obowiązywać. I zgodnie z interpelacją poselską, o której pisaliśmy nie tak dawno na Skuterowo.com, racją jest że do tych przepisów posłowie i posłanki podeszły w sposób nadgorliwy. Unia Europejska kazała sformalizować w inny sposób nieco przepisy, tak żeby zdobycie uprawnień na motorowery było lepiej przygotowane, żeby te egzaminy sprawdzały rzeczywiste kompetencje, tak samo jak egzamin praktyczny – żeby sprawdzał faktycznie umiejętności poruszania się tym pojazdem, jednakże wprowadzenie regularnej ścieżki dydaktyczno-szkoleniowej i egzaminacyjnej w tej formie, która jest obecnie można uznać, i to jest moje osobiste zdanie, za bardzo daleko posuniętą nadgorliwość. Jest to w tym momencie egzamin identyczny niemalże jak w przypadku innych pojemności i innych kategorii typu A, A1, A2, więc w przypadku nastolatków grupo przesadzone rozwiązanie. Tak samo my jesteśmy zwolennikami tej zasady żeby przenieść teraz cały cykl egzaminacyjny i edukacyjny właśnie do szkół, bo to jest najlepsze miejsce, czyli gimnazja, nieco uprościć zdobycie uprawnień, tak samo jak obniżyć cenę tego egzaminu, bo koszty rzędu tysiąca złotych za kurs + egzamin, nierzadko jest to więcej to gruba przesada i w przypadku nastolatka trzeba być bardzo zdeterminowanym, żeby zrobić te uprawnienia. Ponadto w interpretacji poselskiej co z resztą ministerstwo infrastruktury to zobaczyło, że przez to wszystko wielu użytkowników dróg zrezygnowało w ogóle ze zdobywania uprawnień. Jeżdżą nie posiadając w ogóle uprawnień, ani karty motorowerowej wyrobionej przed 2013 rokiem, ani również prawa jazdy AM i to chyba tyle w tym temacie. Jeżeli będziecie chcieli nieco więcej to FAQ@Skuterowo.com.

Marcin pisze: „Kiedy pojawi się test Junaka Evo 125 i 300ccm?” Z tego co my wiemy Junak Evo 125 jeszcze w ogóle nie jest dostępny w Polsce i będzie dopiero w salonach w sprzedaży w maju. W związku z tym, że jego nie ma w ogóle na rynku – My też nie mamy możliwości zdobycia z parku prasowego Junaka, tego pojazdu. W związku z czym obstawiam, że dopiero na przełomie czerwca/lipca uda nam się zdobyć ten pojazd i go przetestować i wam pokazać w formie video. Wydaję mi się, że jest to bardzo ciekawa, aczkolwiek droga maszyna kat. 125 cm3, ale warta chyba przetestowania i sprawdzenia zainteresowania tak jak można zobaczyć w sieci – jest dosyć duże.

Adrian: ” Nie odpowiedzieliście na jedno z ważniejszych pytań: które testy były dla was najlepsze według Waszego odczucia, a których nie chcielibyście przeżywać ponownie.” Trudne pytanie. Przetestowaliśmy tych pojazdów dziesiątki i każdy na swój sposób był wyjątkowy, ale wydaję mi się, że takim najfajniejszym testem i najfajniejszym pojazdem był Peugeot Elystar tak jak już kiedyś w którymś filmie wspominaliśmy. Nie tylko właśnie ze względu na samą formułę tego testu, ale przede wszystkim ze względu na to, że to był jeden z takich pierwszych tak prestiżowych sprzętów, tak dobrze się prowadzących, z taką jakością wykonania i on zapadnie w pamięci na długo, chociaż ja nim tak dużo nie podróżowałem jak chociażby nasz operator Marek, który pierwsze pytanie było takie czy coś się stanie, jeżeli ten pojazd z parku prasowego importerowi Peugeota zginie. I od tego momentu można powiedzieć, że on się też zaczął zupełnie inaczej patrzeć na skutery o pojemności 50 cm3. One pokazały, że też sporo potrafią za sprawą tej maszyny.

Na koniec krótko, Michał: ” ilu ludzi pracuje w Skuterowo?” Pracuje tak na stałe 5 osób z czego nie można jeszcze zapominać o takich, które w jakiś sposób zdalnie, bądź taki sposób nieregularny też współpracują z nami, zarówno jeżeli chodzi o treści takie typowo redakcyjne jak i również o wszelkiego rodzaju prace techniczne, które też potrzebują ogromu nakładu pracy i właśnie takie najbardziej skomplikowane rzeczy związane chociażby z infrastrukturą na której działa Skuterowo.com, jeżeli chodzi o kwestie takie stricte techniczne, których nie widać na pierwszy rzut oka no to tutaj czasami zdarza się tak że pojawiają się osoby, tzw: freelancerzy, którzy docelowo zadaniowo muszą wykonać daną rzecz, ale tak na stałe jest to 5 osób razem ze mną.

Okej, no to tyle jeżeli chodzi o MotoFAQ dnia dzisiejszego. Czekamy na wasze pytania (FAQ@Skuterowo.com), czekamy na wasze suby, czekamy na wasze lajki na Facebooku i jeżeli tego typu forma wam się podoba to łapka w górę, dajcie znak że warto robić kolejne odcinki. Dzięki!

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • kap1234
    6 lipca 2016 at 18:26

    mam 14 lat i mam pytanie co mi grozi za jeżdżenie skuterem po drodze i czy wystarczy mi karta rowerowa zeby jezdzić skuterem