Jak wysoko można wjechać motocyklem? Pol Tarrés ustanowił dwa nowe rekordy

Rekord został pobity na najwyższym wulkanie świata

W skrócie
  • Pol Tarrés dokłada do swojego dorobku sportowego dwa rekordy świata
  • Zawodnik ustanowił dwa nowe rekordy dla wysokości wjazdu dla motocykla jedno- i dwucylindrowego
  • Dokonał tego na modelu YZ450FX oraz Ténérą 700 World Raid

Motocykle wykorzystywane są na najróżniejsze sposoby i nikogo już nie dziwi fakt, że bardzo często biorą udział w biciu światowych rekordów. Świetnie w tej kwestii czuje się Pol Tarrés, czyli wyjątkowo utytułowany zawodnik wywodzący się z trialu, który do swojej sportowej kariery poza ogromną liczbą pucharów i medali dokłada także systematycznie rekordy świata.

Pol Tarrés w swoim dorobku ma już rekord najwyższego wjazdu motocyklem z silnikiem dwucylindrowym i dokonał tego dosiadając Yamahy Ténéré World Raid GYTR w 2022 roku. Teraz wpadł na pomysł, że ponownie wjedzie możliwe najwyżej jednakże za sterami motocykla jednocylindrowego, a zaraz po tym pokona swój dotychczasowy rekord z 2022 roku. Od planów do realizacji była wyjątkowo krótka droga, gdyż cała ekipa Tarrésa szybko udała się do Chile.

To właśnie tam znajduje się najwyższy wulkan świata i jednocześnie druga najwyższa góra w Andach. Mowa o Ojos del Salado, która ma wysokość 6893 m n.p.m i jest drugim co do wysokości szczytem górskim na półkuli zachodniej, drugim na półkuli południowej oraz najwyższym szczytem Chile. Zaczęło się od 2-tygodniowej aklimatyzacji i szybko okazało się, że zdecydowana większość zespołu ma problemy z chorobą wysokościową. Łatwo zatem nie było.

Najważniejsze informacje:

  1. Pol Tarrés w 2022 roku ustanowił rekord wysokości wjazdu motocykla dwucylindrowego na wysokość 6158 m n.p.m. Dokonał tego dosiadając Yamahę Ténéré World Raid GYTR.
  2. Utytułowany zawodnik w tym roku postanowił pobić rekord świata dla motocykli jednocylindrowych, a następnie pobić swój własny rekord sprzed 2 lat.
  3. Tarrés na jednocylindrowej YZ450FX wjechał na wysokość 6756 m n.p.m.

Przeczytaj również:

Po etapie aklimatyzacji w końcu można było znaleźć odpowiednią ścieżkę wjazdu możliwe najbliżej szczytu, ale gdy już udało się wstępnie wytyczyć trasę spadła lawina śnieżna, która zablokowała część dróg. Nic jednak nie było w stanie zatrzymać Pola Tarrésa, który postanowił pobić i ustanowić nowy rekord wysokości wjazdu dla motocykla z silnikiem dwu- i jednocylindrowym. W 2022 roku zapisał się w księdze rekordów dla kategorii jednośladów dwucylindrowych, wjeżdżając Ténéré World Raid GYTR na wysokość 6158 m n.p.m.

Rekord wysokości w tym roku miał zostać pobity przy użyciu jednocylindrowej Yamahy YZ450FX i co ciekawe udało się to zrobić już podczas próbnego przejazdu, gdy Pol wspiął się na wysokość 6756 m n.p.m. Nadal było dla niego za mało, gdyż od samego początku oba rekordy miały zostać pobite w ciągu 24 godzin. Po odpoczynku zatem jeszcze raz wjechał na podobną wysokość jednakże dwucylindrową Ténérą 700 World Raid, która otrzymała komputer sterujący GYTR, dodatkowy zbiornik paliwa, zawieszenie KYB oraz koła marki Haan. Start rozpoczął się w Refugio Murray na wysokości 4522 m n.p.m. i zaledwie po 50 minutach Tarrés zameldował się na wysokości 6677 m n.p.m. Tym samym utytułowany zawodnik trial oraz Hard ADV ustanowił dwa nowe rekordy świata i przyznaje, że drugi wjazd był już wyjątkowo ekstremalny i przede wszystkim bardziej wymagający fizycznie.

– Powyżej 6.000 metrów nad poziomem morza wszystko wydaje się niezwykle trudne, wyczerpanie fizyczne jest nie do opisania i nie ma miejsca na błędy. Nawet chodzenie jest ogromnym wyzwaniem, a co dopiero jazda na Ténéré na tej wysokości. – skomentował szczęśliwy Pol Tarrés.

7 marca 2024 roku Pol Tarrés ponownie wpisał się do Księgi Rekordów Guinnessa – pierwsza próba odbyła się na jednocylindrowej YZ450FX, na której wspiął się na wysokość 6756 m n.p.m., a następnie wjechał na wysokość 6677 m n.p.n. na pokładzie Yamahy Ténéré 700 World Raid, bijąc swój poprzedni rekord świata z 2020 roku. Gratulacje!

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button