Aktualnie czytasz:
Jak wydłużyć życie Twojego motocykla? 5 praktycznych porad

Dla większości z nas motocykl jest oczkiem w głowie. Niemal każdemu zależy, aby maszyna posłużyła jak najdłużej, a przy tym nie wymagała nieprzewidzianych dotacji. Zebraliśmy dla Was zalecenia, które pomogą wydłużyć życie Twojego moto.

1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Dlaczego to ma takie znaczenie? Ponieważ zimna jednostka napędowa jest gorzej smarowana. Duże wysilenie w tym stanie gorzej znoszą także materiały z których zbudowane jest serce Twojego motocykla. Te są bardziej "kruche" i gorzej spasowanie, niż ma to miejsce po osiągnięciu tak zwanej temperatury roboczej. To nie oznacza jednak, że za każdym razem powinieneś rozgrzewać silnik na postoju. Uruchom, wsiadaj i od razu ruszaj, przez pierwsze minuty uważając na obroty.

2. Dbaj o dobrej jakości olej oraz przestrzegaj zalecanych interwałów jego wymiany. Przepracowany olej traci właściwości i nie jest w stanie budować optymalnego filmu olejowego. Do tego dochodzą również zanieczyszczenia czynnika smarnego ciałami obcymi, które sieją spustoszenie zwłaszcza w jednośladach, które nie posiadają tradycyjnego filtra, a jedynie siateczkowy (często w 50 ccm 4T). Stary olej powoduje szybsze zużycie wszystkich podzespołów jednostki, spadki kompresji a w rezultacie osiągów.

3. Unikaj jazdy zimą oraz wilgoci. Większość motocykli nie jest przystosowana do warunków zimowych. Już pierwszy kontakt z solą może prowokować pojawienie się "rudej" na elementach nośnych czy wydechu. Motocykle i motorowery z niższej półki cenowej cierpią także na korozję elementów aluminiowych. To samo tyczy się niewłaściwego przechowywania. Zimowanie pod chmurką, albo w wilgotnym, niewentylowanym pomieszczeniu często oznacza prawdziwe spustoszenie.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.

4. Studź sportowe aspiracje. Im bardziej agresywna jazda, tym większe zużycie wszystkich podzespołu. Cierpi cały motocykl - od silnika, poprzez zawieszenie, napęd, na układzie hamulcowym kończąc. To nie oznacza, że powinieneś zmienić styl jazdy na emerycki. Po prostu nie zawsze warto kręcić manetę do odcięcia, bo to kosztuje.

5. Po prostu dbaj o sprzęt. Od Twojego podejścia w największej mierze zależy sprawność i wygląd motocykla. Nie ma nic gorszego jak brak szacunku do mechaniki, lekkomyślność i naprawianie wszystkiego na drut i plastelinę. Twoje moto świadczy o Tobie.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
45%
0%
9%
3 Komentarze
  • Motocyklista
    26 stycznia 2017 at 12:28

    Odkrywcze porady godne prawdziwego “eksperta” w dziedzinie motocykli.

  • Motocyklista
    26 stycznia 2017 at 12:31

    Odkrywcze i merytoryczne porady godne prawdziwego “eksperta” w dziedzinie motocykli. Artykuł na takim samym poziomie merytorycznym jak pozostałe na jednoslad.pl. Zero treści – samo pitolenie.

  • Anonim
    28 stycznia 2017 at 16:51

    Kolejna “wartościowa” twórczość Pana Śledzinskiego.

Podziel się opinią

lub