125 ccm
Aktualnie czytasz:
Honda NSR 125: Czy warto kupić?
0

Honda NSR 125 jest swoistym ewenementem wśród motocykli klasy 125. Jej historia rozpoczęła się dawno, bo w 1988 roku i była jednym z najdłużej produkowanych dwusuwów wśród sportowych motocykli. Najciekawszy w tym motocyklu jest bardzo zaawansowany technicznie silnik osiągający niesamowitą jak na tę klasę moc 28 KM. Kręci się co prawda w nieskończoność, jednak 6,5 sekundy do 100km/h i Vmax wynoszący 160 km/h robią wrażenie.

Honda_NSR_125R_-98Silnik to dwusuwowa jednostka chłodzona cieczą. Za zasilanie odpowiada gaźnik, zaś silnik wyposażony jest w zawór membranowy przy dolocie i RC-Valve w wydechu,  który zmienia czas otwarcia okna kanału wydechowego. Na rynek europejski silnik jest zablokowany do zaledwie 15 KM, ze względu na przepisy. Blokady, w zależności od wersji, znajdują się w układzie wydechowym (zwężka) oraz gaźniku i module zapłonowym. Gaźnik ma mniejsze dysze niż wersja o pełnej mocy, między króćcem ssącym a membraną montowane były blaszki ograniczające szybkość przepływu mieszanki. Również moduł występował w wersji ograniczającej wkręcanie się na obroty (odblokowany miał oznaczenie TV-78, zablokowany TV-124).

NSR 125 chwalona jest za bardzo dobre własności jezdne i poręczność. Jest zdecydowanie bardziej sportowym motocyklem niż jej następczyni, CBR 125.

Spalanie w Hondzie waha się w zależności od stanu technicznego silnika i wersji mocowej. Zablokowane przy spokojnej jeździe palą ok. 4,5-5 litrów na 100 km, odblokowane przy ostrzejszej jeździe potrafią spalić nawet 7. Dlatego NSR 125 nie polecalibyśmy komuś kto szuka oszczędnego motocykla na miasto.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj trójkołowy CAN-AM Ryker 900 na prawo jazdy B

Wrażenia z jazdy, których nie da się porównać z czymkolwiek na czym do tej pory jeździłeś. 77 KM, skrzynia CVT, ABS i kontrola trakcji w standardzie. Odkryj trójkołowy Can-Am Ryker Rally Edition.

Czy warto kupić NSR 125? Jeśli lubisz dwusuwy i masz wymaganą kategorię prawa jazdy, na pewno znajdziesz przyjemność w jeździe tym motocyklem. Dźwięk silnika przy 11 tys obr/min w tej 125ątce jest niezastąpiony.

Dobrym pomysłem może też być kupienie NSR w zablokowanej wersji i odblokowanie jej po uzyskaniu stosownych uprawnień.

NSR 125 nie można co prawda jeździć mając kategorię B, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jednak jako lekki i szybki motocykl bardzo dobrze sprawdzi się dla początkujących motocyklistów mających kategorię A.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
54%
Interesujące
33%
heh...
4%
Że co?
4%
Grrrr!
0%
Smutne
4%