Hero e.US: Indie atakują rynek elektrycznych motocykli klasy premium

Elektryfikacja motoryzacji zdaje się być już tylko kwestią czasu. Choć oczywiście napęd elektryczny wciąż posiada znaczące zwłaszcza w dalszej komunikacji wady, to, czy tego chcemy czy nie, rozwija się z rosnącą dynamiką i nie omija jednośladów.

Do gry o kawałek elektrycznego tortu dołączają coraz to nowi gracze i coraz częściej są to tzw grube ryby. Nie każdy wie, że indyjski HERO Moto Corp jest jednym z największych na świecie producentów jednośladów. Patrząc przez ten pryzmat znacznie mniej zaskakuje, że Hero dołącza do listy firm pracujących nad elektrycznymi jednośladami. Co bardziej może zadziwić to fakt, że znany głównie z produkcji niewielkich typowo miejskich jednośladów brand nie próbuje tworzyć ich elektrycznych wersji, a skupia się na zupełnie innym segmencie.

Mowa o mocnych motocyklach sportowych. Maszyny mają zostać dostosowane do potrzeb klientów z krajów wysokorozwiniętych i aby tego dokonać jak najlepiej, prace nad elektrycznymi Hero trwają obecnie w Niemczech – dokładnie w centrum technologicznym Hero Moto Corp, które znajduje się 60 km na południe od Monachium.

Nowa linia elektrycznych sportowych motocykli ma nazywać się e.US, co ponoć należy rozumieć jako Electric Ultra Sport. Brzmi groźnie, bo oznacza pojemne ogniwa i mocne napędy w nacechowanych sportowo opakowaniach.

Hero planuje za pomocą nowej platformy e.US podbić kolejne, niedostępne dotąd dla koncernu rynki. Ale opracowywany właśnie elektryczny motocykl klasy premium nie jest podobno przewidziany do produkcji seryjnej. Jego celem ma być zbadanie potencjału i możliwości rozwojowych dla serii elektrycznych jednośladów na zachodnich rynkach.

Hero Electric AE-47. Lekki elektryczny motocykl sprzedawany w Indiach.

Co ważne, nie należy mylić platformy e.US z dostępnymi już na rynku indyjskim elektrycznymi motocyklami o nazwie Hero Electric. Jest to znana marka w Indiach i lider na rynku małych skuterów elektrycznych, ale (choć jest także w posiadaniu rodziny Munjal) nie należy do koncernu Hero Moto Corp. Ten ma własny oddział elektryczny o nazwie Ather Energy, który ma obsługiwać segment tanich elektrycznych jednośladów. Nowe duże motocykle elektryczne będą prawdopodobnie powstawać pod kolejną odrębną marką. Na pewno z wiadomych względów będą produkowane w Indiach.

Przedstawiony na głównej grafice koncept Ion to starszy prototyp pojazdu przyszłości napędzanego za pomocą ogniw wodorowych. Na razie nie wiadomo jak będa wyglądać pojazdy z nowej pilotażowej serii e.US.

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button