Harley-Davidson CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide: nowe, dynamiczne i ekskluzywne

Informacja prasowa

W skrócie
  • Harley-Davidson przedstawia nowe modele motocykli z eksluzywnej serii CVO
  • Motocykle Harley-Davidson z działu Custom Vehicle Operations to zaawansowana etchnologia i jeszcze lepsze osiągi w stylu Grand American Touring

Harley-Davidson podnosi poprzeczkę w dziedzinie dostarczania wrażeń z jazdy motocyklem, wprowadzając w połowie roku dwa nowe modele premium z działu Custom Vehicle Operations  (CVO ). Nowe modele CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  oferują zaawansowaną technologię, jeszcze większy komfort kierowcy i jeszcze bardziej dynamiczne osiągi, które zapewnia nowy, potężny silnik Milwaukee-Eight  VVT 121 o pojemności 1977 cm3. Ekskluzywny i spektakularny nowy design jest rewolucyjną wizją platformy Harley-Davidson  Grand American Touring.

 

„Dzięki całkowicie nowym modelom CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  kontynuujemy naszą misję, jaką jest rozwój każdego aspektu motocyklowych doświadczeń Grand American Touring” — powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson. „Te modele wyznaczają nowy standard osiągów, technologii i stylu Harley-Davidson, przyspieszając ewolucję najbardziej pożądanej marki motocykli na świecie”.

 

Zdefiniowany na nowo kultowy design

Nowe modele CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  charakteryzują się nowym, oszałamiającym designem, ale wyraźnie wywodzącym się ze znajomych kształtów poprzednich motocykli Harley-Davidson  Grand American Touring. Oba modele mają owiewki ze zintegrowanymi kanałami wlotowymi powietrza i charakterystycznym oświetleniem LED wraz ze zintegrowanymi kierunkowskazami, również LED. Dodatkowe zmiany obejmują przycięty przedni błotnik, nowy zbiornik paliwa z charakterystycznymi ściętymi liniami oraz kufry o nowym kształcie harmonizującym z owiewkami i zbiornikiem paliwa. Nowe koła Combo stanowią odważny akcent custom dzięki czarnej obrabianej maszynowo aluminiowej obręczy zaplatanej szprychami. Każdy model będzie oferowany w dwóch wyrafinowanych opcjach malowania i wykończenia.

Harley-Davidson CVO

Najwyższe osiągi

Nowy silnik V-Twin Milwaukee-Eight  VVT 121 o pojemności 1977 cm3 wyznacza nowy pułap momentu obrotowego i pojemności skokowej dostępnych w fabrycznym motocyklu Harley-Davidson  Touring. Nowy układ napędowy ma zoptymalizowane, chłodzone cieczą głowice cylindrów wraz z nowym układem chłodzenia, układ zmiennych faz rozrządu (VVT), nowy układ dolotowy i wydajny układ wydechowy.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

 

Podczas projektowania modeli CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  dokładnie przemyślano każdy aspekt projektu, który mógłby wpłynąć na ogólne osiągi i komfort. Masa własna została znacznie zmniejszona — o 14 kg w przypadku CVO  Street Glide  i o 15 kg w przypadku CVO  Road Glide  — w porównaniu z poprzednimi wersjami tych modeli. Najwyższej jakości przednie i tylne zawieszenia SHOWA  gwarantują pewne prowadzenie oraz zapewniają – przy skoku tylnego zawieszenia zwiększonym o 41% – zwiększenie komfortu kierowcy w porównaniu z poprzednimi modelami CVO . Wysokiej jakości komponenty układu hamulcowego od Brembo  zapewniają doskonałe wyczucie i skuteczność hamowania, zwiększając pewność siebie kierowcy.

Po raz pierwszy modele CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  oferują wybieralne tryby jazdy — Road, Sport i Rain — które pozwalają elektronicznie kontrolować parametry i osiągi, a także poziom interwencji ze strony systemów bezpieczeństwa. Każdy z trzech standardowych i dwóch indywidualnie konfigurowanych trybów jazdy zapewnia wyjątkową kombinację parametrów, takich jak oddawanie mocy, siła hamowania silnikiem czy ustawienia układu ABS z działaniem w zakręcie (C-ABS) i systemu kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (C-TCS).

Harley-Davidson CVO

O komfort aerodynamiczny dbają zupełnie nowe owiewki z „pływającą” przednią szybą oraz regulowane deflektory powietrza. W testach w tunelu aerodynamicznym uderzenia i zawirowania powietrza wokół kasku zostały zmniejszone średnio o 60 procent w porównaniu z podobnymi modelami z 2022 roku. A nowy układ chłodzenia silnika zapewnia lepszy komfort termiczny kierowcy w porównaniu z poprzednimi modelami CVO.

Przeczytaj też:

Harley-Davidson 2023: Jak mają wyglądać motocykle w stylu muscle car? Właśnie tak

Całkowicie nowy system multimedialny z systemem operacyjnym Skyline

Modele CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  wprowadzają zupełnie nowy zestaw technologii komunikacji obsługiwanych przez nowy system operacyjny Skyline . Kolorowy ekran dotykowy TFT o przekątnej 312 mm zastępuje wszystkie analogowe zegary i większość przełączników. Ten wysokiej jakości wyświetlacz można dostosować w ramach trzech różnych opcji widoku i jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. Łączność Wi-Fi umożliwia bezprzewodowe połączenie z urządzeniem kierowcy, a wbudowany w system odbiornik Bluetooth  do bezprzewodowych zestawów słuchawkowych. Oba modele posiadają schowki w owiewkach do przechowywania urządzeń osobistych, które są wyposażone w porty USB-C . Oba modele są wyposażone  w najwyższej klasy zestaw audio Rockford Fosgate  Stage II z 4-kanałowym wzmacniaczem o mocy 500 W RMS, który zasila głośniki wbudowane w owiewkę i w kufry.

Harley-Davidson CVO

Modele CVO  Street Glide  i CVO  Road Glide  zadebiutują publicznie w Budapeszcie na Węgrzech, w trakcie europejskiego festiwalu Harley-Davidson z okazji 120-lecia firmy, który odbędzie się w dniach 22-25 czerwca oraz w Milwaukee podczas Harley-Davidson Homecoming  Festival, w dniach 13-16 lipca 2023 r. Oba modele trafią do salonów autoryzowanych dealerów Harley-Davidson  na całym świecie już w sierpniu tego roku.

Harley-Davidson CVO

Modele CVO  Road Glide  i CVO  Street Glide  w kolorze Dark Platinium będą kosztować w polskich salonach 47 330 EUR (brutto), natomiast w wykończeniu dwukolorowym Whiskey Neat/Raven Metallic 54 710 EUR.

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button