Harley-Davidson chwali się liczbą sprzedaży modelu X440 – konkurencja może się obawiać

Segment klasy 400 rośnie w siłę, a konkurencja Harley-Davidsona powinna się bać

W skrócie
  • Model X440 zaprezentowany został w lipcu
  • Po miesiącu od premiery konieczne było wstrzymanie zamówień
  • Ile modeli X440 sprzedał już Harley-Davidson?

Zapomniany po latach segment wraca do łask i wszystko wskazuje na to, że czeka nas niewiarygodna i bardzo widowiskowa z perspektywy motocyklistów batalia. Spora część tego tortu jest jeszcze do wzięcia, a ogromny apetyt ma na niego Harley-Davidson.

Amerykański producent z Milwaukee w lipcu pokazał światu kolejny model, czyli X440, który będzie wraz z X350 i X500 reprezentował segment o pojemności około 400 cm3. Stworzony został po to, aby w ekspresowym tempie podbić rynek wschodni, na którym królują małe pojemności. Prosta recepta sprawiła, że stał się on prawdziwym hitem sprzedażowym i konieczne jest wstrzymanie zamówień. Wówczas nie znaliśmy jeszcze dokładnych liczb, ale Harley-Davidson w końcu uchylił rąbka tajemnicy. Czy jest tak dobrze jak zapowiadano?

Model X440 napędza niewielka jednostka generująca maksymalną moc 27 KM, która zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. Zbiornik paliwa o pojemności 13,5l ma pozwolić na przejechanie około 450 km na jednym tankowaniu. Z przodu zamontowano widelec upside-down firmy KYB, natomiast z tyłu amortyzator z siedmiostopniową regulacją napięcia wstępnego. Lista dodatkowego wyposażenia jest bardzo krótka i możemy do niej zaliczyć system ABS oraz wyświetlacz o przekątnej 3,5 cala, który można sparować z telefonem. Proste rozwiązania wpłynęły na cenę i finalnie za Harley-Davidsona X400 trzeba zapłacić niespełna 13 000 złotych. Niestety nie trafi on na rynek europejski.

– Jesteśmy zadowoleni z odpowiedzi klientów na motocykl Harley-Davidson X440. Okazana przez klientów wiara w Hero MotoCorp chwyta za serce. Jeszcze bardziej chwyta za serce fakt, że większość zamówień dotyczy najdroższego modelu, co oznacza, że klienci chcą zapłacić więcej za odpowiedni motocykl. – powiedział Niranjan Gupta, prezes Hero MotoCorp.

Rynek wschodni jest charakterystyczny i królują na nim motocykle o niewielkich pojemnościach, jednakże tendencja ta zaczyna się również wyraźnie kształtować także w Europie. Martwi jednak fakt, że ze względu na normy emisji spalin wiele modeli finalnie nie trafi tutaj do sprzedaży, jednakże bardzo chcielibyśmy, aby na Starym Kontynencie segment ten również się rozrósł. Czy warto? Uwaga, HD na model X440 przyjął 25 597 zamówień w ramach preorderu i aż 65 proc. dotyczyło najdroższego wariantu. Nie chodzi tu o wyposażenie tylko o kolor. Produkcja tego motocykla rozpocznie się dopiero we wrześniu, a pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów już w październiku.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button