CF Moto MT-X ala KTM 790 Adventure gotowy do produkcji!

Ten motocykl już chyba gdzieś widziałem...

W skrócie
  • CF Moto MT-X trafi do seryjnej produkcji!
  • Pierwszy koncept został zaprezentowany podczas listopadowych targów EICMA i już wtedy władze marki informowały, że bardzo szybko trafi do salonów
  • Napędzać będzie go jednostka LC8 o pojemności 799 cm3

CF Moto w niesamowitym tempie się rozwija i na każdym kroku stara się pokazywać, że w gamie nie ma miejsca na stagnację. Podczas targów EICMA w Mediolanie zaprezentowanych zostało kilka nowych modeli koncepcyjnych, a jednym z nich było niewielkie turystyczne enduro o nazwie MT-X, które szczególnie spodobało się oglądającym. Mamy dla was dobre wieści.

Od listopadowych targów minęło niewiele, a CF Moto w końcu oficjalnie zarejestrował wspomniany wyżej model MT-X. Odwiedzającym szczególnie w oko wpadł fakt, że najnowszy motocykl przygodowy bardzo przypomina KTM 790 Adventure i oczywiście nie jest to przypadek. Obie firmy od wielu lat współpracują ze sobą i rozwijają najróżniejsze technologie, jednakże najbardziej zadziwi was fakt, że to właśnie CF Moto odpowiedzialne jest za produkcje i dostarczanie jednostek napędowych. Nie jest to zatem przykład bezprawnego kopiowania europejskich modeli, a przykład dobrego połączenia sił obu producentów.

CF Moto jednakże obecnie nie może korzystać ze wszystkich jednostek, które w swojej gamie posiada KTM, wobec tego nie spotkamy modeli, które napędzane będą nowymi silnikami o pojemności 889 cm3 lub 947 cm3. Chiński producent ma pozwolenie na montaż wersji LC8 o pojemności 799 cm3, które napędzają chociażby 790 Duke i 790 Adventure.

Najważniejsze informacje:

  1. Model, który podczas targów EICMA był jedynie wersją koncepcyjną, teraz został oficjalnie zarejestrowany i już niebawem trafi do seryjnej produkcji.
  2. CF Moto MT-X przypomina KTM 790 Adventure i nie jest to kopia – obie firmy ze sobą od wielu lat współpracują.
  3. MT-X będzie napędzany jednostką napędową LC8 o pojemności 799 cm3.

Przeczytaj również:

Prawo drogowe 2024: Najważniejsze zmiany i przepisy, które musisz znać

W gamie producenta z Chin obecnie jest bardzo podobny model 800 MT, jednakże to typowy średni turystyk, który w swoim założeniu nigdy nie miał zjeżdżać z asfaltowych dróg. Świetnie nadaje się do dalekich wypraw, jednakże nadal w ofercie brakowało motocykla, który byłyby uzupełnieniem dwóch skrajnych modeli – wspomnianego wyżej 800 MT i typowo terenowego KTM 790 Adventure. Trendy rynkowe wyraźnie pokazują, że motocykliści lubują się w ostatnich latach w turystycznych enduro, które poradzą sobie również na szutrach i w lekkim terenie. Do takiego samego wniosku doszli inżynierowie pracujący dla CF Moto, którzy pochwalili się na targach EICMA modelem MT-X.

Podobieństw do KTM 790 Adventure jest oczywiście sporo i nie ograniczają się one jedynie do identycznej jednostki napędowej. Dodatkowo praktycznie niemalże taka sama jest rama, a także CF Moto skorzystało z niezwykle udanego patentu przedsiębiorstwa z Mattighofen, którym jest nisko zawieszony, podwójny układ zbiorników paliwa. Pozowała to niżej umieścić środek ciężkości, co zdecydowanie wpływa na łatwość prowadzenia nie tylko na drogach asfaltowych, ale również w lekkim terenie. Dodatkowo taki rozkład baku bezpośrednio wpływa na możliwość montażu długiego i wąskiego siedziska rodem z motocykli crossowych, które jest ukłonem w stronę wszystkich motocyklistów, którzy zamierzają pokonywać sporo kilometrów po szutrach jeżdżąc na stojąco. Układ wyświetlacza również wydaje się być identyczny, ale z pewnością wgrany zostanie zupełnie nowy system.

Przyglądając się oficjalnie zarejestrowanemu projektowi można dojść do wniosku, że teoretycznie koncepcyjna wersja MT-X, która została zaprezentowana na targach EICMA była tak naprawdę motocyklem praktycznie identycznym do tego, który trafi do finalnej produkcji. Główną różnicą pomiędzy tymi wersjami jest końcówka układu wydechowego – zniknął tłumik Akrapovic, który zastąpiony został sporych rozmiarach puszką spełniającą normy emisji spalin. Dodatkowo pierwotne wcielenie MT-X miało dodatkowe owiewki okalające tarcze hamulcowe.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Wersja produkcyjna otrzymała lepiej wyprofilowane siedzenie i dodatkowe uchwyty dla pasażera, których nie było w motocyklu zaprezentowanym podczas targów EICMA w Mediolanie. Dodatkowo w przedniej części pod wysoko poprowadzonym “dziobem” w stylu crossowym pojawił się również przylegający błotnik, którego wcześniej nie było. Ponadto MT-X posiadał będzie szprychowe koło o średnicy 21-cali z przodu oraz 18-cali z tyłu (800 MT ma również szprychowe koła, ale w rozmiarze 19 i 17-cali).

CF Moto już od momentu zaprezentowania pierwszej wersji informowało, że koncept szybko przerodzi się w produkcyjny motocykl, a droga do tego miała być wyjątkowo szybka. Obietnice szybko się potwierdziły, gdyż MT-X został już oficjalnie zarejestrowany i wszystko wskazuje na to, ze już niebawem dołączy do rosnącego w siłę segmentu motocykli turystycznych enduro o pojemności około 800 cm3 niezwykle ciekawy przedstawiciel chińskiego rynku. Na więcej szczegółowych informacji dotyczących nowego modelu musimy jeszcze chwilę poczekać, ale przekonani jesteśmy, że jego premiera nastąpi wraz z pierwszymi promieniami wiosennego Słońca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button