Jeżeli szukasz odskoczni od dnia codziennego, nudnej, monotonnej pracy, G 310 GS jest w stanie zapewnić Ci emocje na najwyższym poziomie. Dynamiczna jednostka, czterosuw chłodzony cieczą z mocą 34 KM. To motocykl, z którym pokonasz zarówno tereny miejsce, korki, jak i mniej równą nawierzchnie.
Decydując się na BMW G 310 GS, decydujemy się nie tylko na motocykl, który przewiezie nas z punktu A do B. Tą maszyną wybieramy najwyższą jakość i pewność, że będąc daleko od domu, G 310 GS nas nie zawiedzie. Kolejnymi zaletami tej propozycji od BMW jest dwukanałowy układ ABS, czy chociażby bagażnik, który również jest częścią standardowego wyposażenia.
- Silnik
- Typ Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik 4-suwowy, cztery zawory, dwa wałki rozrządu z popychaczami w głowicy, smarowanie z mokrą miską olejową
- Średnica x skok tłoka 80 mm x 62,1 mm
- Pojemność skokowa 313 cm3
- Moc znamionowa 34 KM (25 kW) przy 9500 obr./min. (wersja ECE)
- Maksymalny moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr./min.
- Stopień sprężania 10,6:1
- Sterowanie składem mieszanki/zarządzanie pracą silnika Elektroniczny wtrysk paliwa, BMS-E2
- Kontrola emisji Trójdrożny reaktor katalityczny pracujący w obiegu zamkniętym, normy emisji EU-4
- Osiągi/zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna 143 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 3,33 litra
- Rodzaj paliwa Minimalna liczba oktanowa 91 RON (zalecane na terenie UE: 95 RON, zalecane na terenie Brazylii: mieszanka E27)
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator o mocy 308 W
- Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Sprzęgło wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
- Skrzynia biegów Synchronizowana 6-biegowa skrzynia biegów umieszczona w obudowie silnika
- Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniany z-ring z tłumieniem szarpnięć w piaście tylnego koła
- Podwozie/hamulce
- Rama Rurowa rama stalowa z mocowaną na śruby ramą tylną.
- Mocowanie/zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy „upside down”, Ø 41 mm
- Mocowanie/zawieszenie tylnego koła Przestrzenny odlewany wahacz aluminiowy, zamocowany bezpośrednio amortyzator centralny, regulacja naprężenia wstępnego sprężyny
- Skok przedniego/tylnego koła 180 mm / 180 mm
- Rozstaw osi 1420 mm
- Wyprzedzenie przedniego koła 98 mm
- Kąt główki ramy 63,3°
- Koła Aluminiowe odlewane koła
- Obręcz przedniego koła 2,50 x 19″
- Obręcz tylnego koła 4,0 x 17″
- Opona przednia 110/80 R 19
- Opona tylna 150/70 R 17
- Hamulec przedni Tarczowy z jedną tarczą, średnica 300 mm, zacisk z czterema tłoczkami, mocowanie promieniowe
- Hamulec tylny Tarczowy z jedną tarczą, średnica 240 mm, zacisk pływający jednotłoczkowy
- Układ ABS BMW Motorrad ABS
- Wymiary/masy
- Długość 2075 mm
- Szerokość (z lusterkami) 880 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1230 mm
- Wysokość siedzenia, motocykl nieobciążony 835 mm (820 mm: z opcją fotela obniżonego, 850 mm: z opcją fotela komfortowego)
- Długość wewnętrznego łuku nóg, motocykl nieobciążony 1870 mm (1840 mm: z opcją fotela obniżonego, 1900 mm: z opcją fotela komfortowego)
- Masa motocykla w stanie gotowym do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa1) 169,5 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 345 kg
- Ładowność (z wyposażeniem standardowym) 175,5 kg
- Użyteczna pojemność zbiornika paliwa 11 dm3
- Rezerwa ok. 1 dm3
Mam ten sprzęt od marca tego roku – w zasadzie przyczepiłbym się do dwóch rzeczy : 1. Skrzynia biegów – czasami zapiąć jedynkę graniczy z cudem, szczególnie po dłuższej jeździe w korku. 2. Na trasie brakuje mocy. W mieście do 80km/h większość aut nie ma szans ale jak trzeba na trasie przyśpieszyć np. ze 110 do 130 km/h to motocykl już łapie zadyszkę. Teoretycznie rozpędza się do 150 km/h , ale jeszcze go do oporu nie cisnąłem, bo na dotarciu jest :-)
Niewielki zasięg na pełnym baku, Owiewka do wymiany, lekkość super w terenie ale na przelocie dalszym problematyczna.
Światła w nocy pozostawiają wiele do rzyczenia. Przy okazji – ktoś wie jak się ustawia światła w tym GSie?
k