BMW Motorrad, zademonstrował już prawie produkcyjną wersję koncept o nazwie CE 04. Skuter przyszłości zaprezentowanego po raz pierwszy w 2017 roku. Producent opisuje ten pojazd jako „łącznik pomiędzy analogowym i cyfrowym światem użytkownika”. Brzmi intrygująco, dlatego spróbowaliśmy dowiedzieć się co za tym sloganem tak naprawdę stoi. Oto BMW CE 04, czyli zupełnie nowa definicja miejskiej elektromobilności.
BMW twierdzi, że ten elektryczny skuter będzie zarówno środkiem transportu, jak i środkiem komunikacji dla dojeżdżających do pracy mieszczuchów. Jednak na razie Bawarczycy nie dzielą się szczegółami dotyczącymi komunikacyjnych możliwości, jakie mają być do dyspozycji użytkownika na pokładzie tego ekscentrycznego pod względem designu pojazdu. Możliwość sparowania ze smartfonem kierowcy powinna być jednak dopiero początkiem listy funkcji po takiej zapowiedzi. Edgar Heinrich, Szef Designu BMW Motorrad, nazwał CE04 „logiczną kontynuacją strategii elektromobilności dla aglomeracji miejskich”, a w opisach wersji produkcyjnej nie brakuje nawiązań do skutera BMW C evolution, który pojawił się w 2013 roku.
Firma twierdzi, że CE 04 „był konsekwentnie rozwijany i dostosowywany do codziennych potrzeb i wymagań klienta”. BMW Motorrad nie dzieli się jeszcze szczegółami technicznymi dotyczącymi silnika, skupiając się zamiast tego na konstrukcji i łączności.
Wiemy jednak, że napęd ma zostać oparty o całkowicie nową koncepcję. Płaskie ogniwa ulokowane w podłodze oraz kompaktowy układ napędowy mają z kolei pozwolić na znacząco większą swobodę nie tylko w kwestii wyglądu pojazdu, ale przede wszystkim jego funkcjonalności. Np. dzięki bateriom w podłodze znalazło się miejsce na pokładzie na pokaźny podświetlany schowek, do którego mamy wygodny dostęp z boku pojazdu.
BMW CE 04 został zaprojektowany z myślą o dojazdach do pracy. Jak wyjaśnia Edgar Heinrich, „Ten skuter nie jest pojazdem rekreacyjnym w stylu „funbike`a”, którym wybierasz się na przejażdżki po górach przy dobrej pogodzie, ale praktycznym pojazdem do codziennej jazdy z domu do biura lub na wieczorne spotkania z przyjaciółmi. – po prostu pojazd na co dzień do poruszania się po mieście ”. BMW twierdzi, że projekt przedkłada zmienną ergonomię i łatwą dostępność nad komfort na długich dystansach. To w tego typu konstrukcji wydaje się bardziej niż zrozumiałe.
Wydłużony, płaski tył CE 04 ma podobno na celu poprawę ergonomii i swobody dobrania odpowiedniej pozycji, niezależnie od wzrostu. Wygodna pozycję odnajdą zarówno niskie kobiety, jak i rośli faceci. Jeśli chodzi o interaktywność, twórcy dostrzegają duży potencjał w interakcji skutera z kierowcą. CE 04 wyposażono w 10,25-calowy wyświetlacz – największy dotychczas wyświetlacz w segmencie skuterów. Duży ekran ma za zadanie podawanie w maksymalnie czytelny sposób szeregu informacji. Całość, wspólnie z systemami komunikacji ma funkcjonować jako „połączenie między światem cyfrowym i analogowym”. Na szczegóły w tej kwestii przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz trzeba przyznać, że całość zapowiada się bardzo ciekawie.
https://youtu.be/H8UyK3Kep9M