125 ccm
Aktualnie czytasz:
30 minut jazdy na nowym Junak RS 125 Pro #66 Szybcy i Wolni Vlog
0

Po d艂ugim oczekiwaniu wreszcie pojawi艂 si臋 u nas testowy Junak RS 125 Pro. W tym motocyklu najwa偶niejszy jest ten trzyliterowy dopisek, kt贸ry oznacza ch艂odzenie ciecz膮, bardziej rasowy wydech oraz komplet hamulc贸w tarczowych.

Te 30 minut jazdy po Warszawie to tak naprawd臋 oswajanie si臋 ze sprz臋tem, kt贸ry w tej odmianie legitymuje si臋 moc膮 12.2 KM. Czy r贸偶nica w stosunku do zwyk艂ej wersji Junaka RS 125 jest zauwa偶alna? Tak, motocykl zyska艂 na dynamice i pr臋dko艣ci maksymalnej. Ch臋tniej reaguje na ruchy manetk膮 i pozwala przekroczy膰 110 km/h po dotarciu si臋 silnika.

Podczas jazdy zwracam tak偶e uwag臋 na nowe hamulce. Teraz oba uk艂ady opieraj膮 si臋 o tarcze. Jednak moim zdaniem ten zabieg nie przyni贸s艂 rewolucyjnej poprawy i tak dobrego uk艂adu hamulcowego. By艂y i s膮 naprawd臋 bardzo dobre.

Pot臋偶na przednia tarcza jednak ods艂ania pewn膮 wad臋 Junaka RS 125 Pro. Zbyt mi臋kkie lagi. Nie lubi臋 uczucia nurkowania podczas wytracania pr臋dko艣ci. Tylne zawieszenie jest ju偶 nieco bardziej sportowe i pasuj膮ce do charakteru tego streeta.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Najbardziej w Junaku RS 125 Pro jednak zaskakuj膮 mnie 艣wiat艂a. S膮 tutaj ledy z prawdziwego zdarzenia. Naprawd臋 - w tej klasie cenowej nie spotka艂em si臋 z tak jasnym o艣wietleniem. Najbardziej pochwal臋 tylny klosz i przednie kierunkowskazy.

Ergonomia i komfort jest na dobrym poziomie. Pozycja jest w miar臋 "ludzka", nie wisimy na kierownicy, tylko wygodnie siedzimy na wygodnej i szerokiej kanapie. Manetki s膮 zorientowane na kierowc臋 i mamy dobry dost臋p do wszystkich prze艂膮cznik贸w. Elementy plastikowe na kierownicy s膮 dobrej jako艣ci i nie nawi膮zuj膮 klimatem do zabawek z wiejskiego odpustu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Po czasie mam niewielkie zastrze偶enia do precyzji dzia艂ania skrzyni. Skok nie jest zbyt wyra藕ny przez co u偶ytkownik musi si臋 nieco skupi膰 na operowaniu prze艂o偶eniami. Pod tym wzgl臋dem z pewno艣ci膮 Junak RS 125 Pro wymaga oswojenia si臋 ze sob膮.

Wszystko powy偶sze to jedynie m贸j wst臋p do nieco d艂u偶szego testu tego motocykla. Wkr贸tce wi臋cej na temat tej propozycji od Junaka.

Cze艣膰, tutaj Leszek. Tutaj jedno艣lad.pl. Tutaj m贸j vlog "Szybcy i wolni". A to, co widzicie, to jest Junak RS PRO 125, kt贸ry dopiero co przed chwil膮 do nas przyjecha艂. Kolejka na t臋 test贸wk臋 by艂a naprawd臋 d艂uga. Jeszcze dokr臋cam lusterka 艣wie偶o po transporcie, kt贸re by艂y wykr臋cone, to tak ze wzgl臋du bezpiecze艅stwa. Niemniej jednak jest to maszyna 艣wie偶o po dotarciu, 350 km przebiegu. Prezentuje si臋 w pe艂nej okaza艂o艣ci w艂a艣nie w taki oto spos贸b. To jest odmiana bia艂o-niebieska, chod藕 mnie bardziej podoba si臋 taka, kt贸ra jest w pe艂ni b艂臋kitna, ale jest to kwestia gust贸w i gu艣cik贸w. Jest to odmiana RS PRO, czyli posiada ch艂odzenie ciecz膮 i ch艂odnic臋, kt贸ra jest na czele tego motocykla. Do tego jest tylny uk艂ad hamulcowy, kt贸ry posiada nie uk艂ad b臋bnowy, a klasyczn膮 tarcz臋. Zmieni艂 si臋 te偶 troszeczk臋 wydech i motocykl brzmi moim zdaniem bardziej agresywnie, od odmiany zwyk艂ej tej, kt贸ra nie posiada sygnatury PRO. Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz, czyli wej艣cie USB, kt贸re mo偶e nam pos艂u偶y膰 do tego, 偶eby podpi膮膰 sobie gdzie艣 nawigacje, podprowadzi膰 tutaj telefon i 艂adowa膰 go w trakcie jazdy. I w艂a艣nie apropo jazdy, dzisiaj chcia艂abym was zabra膰 na chyba nieco tak膮 d艂u偶sz膮 wycieczk臋 po stolicy. Tak 偶eby艣my mogli zobaczy膰 jak je藕dzi ten motocykl, kt贸ry posiada teraz nieco wi臋ksz膮 moc. Jest to 12,2 KM i w stosunku do masy bodaj偶e 130 kg. Osi膮gi na papierze ju偶 zapowiadaj膮 si臋 dosy膰 ciekawie moim zdaniem, dlatego warto tak偶e ze wzgl臋du na wasz膮 ciekawo艣膰 wybra膰 si臋 na kilkunastominutow膮 przeja偶d偶k臋, tak 偶eby艣my mogli wsp贸lnie dzieli膰 si臋 emocjami, tak 偶eby艣cie te偶 znali odpowied藕, czy warto taki sprz臋t kupi膰, poniewa偶 naprawd臋 wielu z was pyta艂o nas o po prostu t臋 maszyn臋 od Junaka. Wydaje mi si臋 jedna z wa偶niejszych premier w tym roku, je偶eli chodzi o motocykle tej klasy, czyli 125 cm3. Bo dalej przypomnijmy, jest to motocykl, kt贸ry mo偶na prowadzi膰 nie posiadaj膮c prawa jazdy motocyklowego. Mo偶na mie膰 zwyk艂e prawko B na samoch贸d i posiada膰 je przez 3 lata, 偶eby mo偶na w pe艂ni legalnie, bez 偶adnych dodatkowych papier贸w je藕dzi膰 nawet 115km/h takim sprz臋tem. Wydaje mi si臋, 偶e jest to naprawd臋 mega ciekawa opcja. Aha, dobrze, zapomnia艂em pilota od naszej bramy, ale mam nadzieje, 偶e si臋 uda. Je藕dzi艂em ju偶 tym sprz臋tem, chyba na pocz膮tku sezonu, wtedy dopad艂a mnie te偶 masakryczna ulewa, wi臋c 30km trwa艂 m贸j trip. Odpowiadaj膮c na pytanie czy jest dobrze ta konstrukcja chroniona przed wod膮, tak. Mog艂em to naprawd臋 dobrze sprawdzi膰, mog艂em sprawdzi膰 te偶 ciuchy kt贸re mam na sobie, czy nie przemakaj膮, jako艣 si臋 uda艂o. Ale no, jazda ta nie nale偶a艂a do najprzyjemniejszych do艣wiadcze艅 motocyklowych w moim 偶yciu. Dzisiaj tak naprawd臋 synoptycy ostrzegaj膮, 偶e jest ostatni tak ciep艂y dzie艅, jest 25 kresek na plusie mimo tego, 偶e mamy ju偶 koniec wrze艣nia. Od przysz艂ego tygodnia ma by膰 ju偶 typowo jesienna aura. Sprz臋t nie jest jeszcze rozgrzany, ale o dziwo uruchomi艂 si臋 bez ssania. I ja czuje r贸偶nice, te dwa konie czu膰 wyra藕nie, 偶e tutaj jeszcze dodatkowo zosta艂y osadzone pod zbiornikiem paliwa. A w艂a艣nie a propo paliwa, a mamy jeszcze 鈪 zbiornika, czyli nie jest 藕le. Na desce rozdzielczej oczywi艣cie pojawi艂 si臋 te偶 wska藕nik temperatury cieczy ch艂odz膮cej, b艂臋dnie nazywany przez niekt贸rych wska藕nikiem temperatury silnika, a to s膮 wbrew pozorom dwie r贸偶ne rzeczy. Czy tylny uk艂ad hamulcowy, w moim subiektywnym mniemaniu, uleg艂 znacz膮cej poprawie. Mam tutaj na my艣li czy tarcza w stosunku do b臋bna w przypadku tego sprz臋tu mega jako艣 poprawi艂a wydajno艣膰 tego uk艂adu. Moim zdaniem nie. Nawet b臋bnem mo偶na by艂o spokojnie zablokowa膰 tylne ko艂o na zawo艂anie. Tutaj podobnie. Wi臋c my艣l臋, 偶e to jest bardziej zabieg stylistyczny...

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%