20 minut jazdy na używanym Kymco People GT 125i #61 Szybcy i Wolni Vlog Jednoślad.pl

Dziś wyjątkowo skuter używany. Bartek z Forum Jednoślad.pl, prowadzący bloga Kymco.Warszawa.pl udostępnił mi do testów swój prywatny skuter. To spory zaszczyt i nie mniejsza odpowiedzialność.

Z ogromną atencją podróżowałem na użyczonym Kymco People GT 125i robiąc ponad 50 km po stolicy. Przez ten czas mogłem docenić fajne malowanie, ogromną szybę oraz stan maszynerii.

Przed kilkoma laty miałem okazję jeździć na odmianie z silnikiem 300 o mocy 30 KM. Jednak po przesiadce na 125 ccm nie narzekałem na małą dynamikę. Głównie ze względu na to, że staram się podchodzić do tego segmentu nie jako właściciel prawka motocyklowego, a jako człowiek, który podróżuje posiadając wyłącznie kategorię B. Z tego punktu widzenia osiągi są bardzo dobre. 15 KM rozpędza się żywiołowo do 80 km/h, trochę gorzej jest w przedziale 90-120. Na podstawie testu, który przeprowadziłem na obwodnicy Warszawy stwierdziłem, że Kymco People GT 125 najlepiej czuje się śmigając z setką na zegarach.

A propos – moim zdaniem GT posiada najładniejsze wskaźniki spośród wszystkich jednośladów tej marki. Szkoda, że polityka firmy nie zakłada spójnego projektu przyrządów dla wszystkich modeli. Nie wiem czemu – może dlatego, bo jestem gadżeciarzem, ale bardzo zwracam uwagę na wygląd deski rozdzielczej.

W oko wpadł mi też metalizowany biały lakier, który świetnie się mieni w słońcu. Prezentuje się dużo lepiej, niż czarna odmiana. Jednak zdaję sobie sprawę, że wielu z Was nie podzieli mojego poglądu. Czerń jest zawsze na topie. Szanuję ten wybór, jednak moim zdaniem wszystkie maszyny na polskich drogach są przez to takie same. Nudna.

Kymco People GT 125 zaskoczyło mnie komfortem. Duże koła i dobre zawieszenie sprawia, że skuter przemieszcza się płynąc po drodze. Naprawdę nie ma w tym zbyt dużo przesady.

Na plus oceniam też hamulce. Dwie tarcze, stalowy oplot to gwarancja dobrego hamowania i możliwość dobrego wyczucia obu układów hydraulicznych.

Do Kymco People GT 125 jeszcze wrócimy, Jednoślad.pl pokaże Wam z bliska wszystkie elementy wyposażenia tego sprzętu. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Bartka za odwagę i pozostawienie nam sprzętu do testu.

Cześć. Witajcie na moim vlogu “Szybcy i Wolni”. Dziś lekko zakatarzony, ale nie przeziębiłem się nie na motocyklu czy skuterze, ale na rowerze żeby było śmiesznie. Troszkę chłodniej zaczyna się już robić, 22 stopnie dzisiaj w Warszawie. Jednak dzisiaj sprzęt z ogromną szybą. Sprzęt tak naprawdę używany, od Bartka z bloga kymcowarszawa.pl za co mu ogromnie dziękuję, to było straszne dla mnie zaskoczenie, że ktoś dla nas, dla jednoślad.pl zostawia swój prywatny sprzęt, żeby go przetestować, żeby go poznać z bliska, co zrobimy po prostu dzisiaj razem. Jest to Kymco People 125 w bardzo fajnym białym malowaniu, które mnie się niesamowicie podoba. Jest to sprzęt, który tak naprawdę zapoczątkował ogromną rewolucję designerska w Kymco. Sprzęty stawały się coraz to bardziej nowoczesne, nie tylko pod względem bebechów wewnątrz, ale także pod względem stylistycznym, przez co ta maszyna moim zdaniem prezentuje się naprawdę bardzo dobrze i współcześnie po prostu, bardzo nowocześnie. Do tego mamy wtrysk, do tego mamy, tutaj oczywiście chłodnice cieszy, mamy 15 KM dwie tarcze, które są po prostu jak żylety w dodatku w stalowym oplocie. Na tym sprzęcie jeździłem kilka lat temu, myślę, że z 4 albo 3 w wersji tej nieco większej, jeździłem na 300. Dziś tak naprawdę zaglądam do 125 po raz pierwszy w życiu, no już nie wspominając o tym, że na przestrzeni tych kilku lat zdążyłem zapomnieć, jak się jeździ na People GT. Pojedziemy dzisiaj myślę gdzieś, gdzie będziemy mogli zobaczyć w pełni osiągi tej maszyny, żeby to zrobić w miarę zgodnie z przepisami, musimy wybrać się tak naprawdę na obwodnice Warszawy. Wiem, że czasami może się to wydawać trochę takie monotonne, ale tak myśląc, naprawdę ciężko jest znaleźć jakieś inne miejsce na terenie Warszawy, w którym można zrobić różnego rodzaju próby osiągów w sposób bezpieczny, nie tracąc też prawa jazdy przy okazji. Ja sobie prawo jazdy swoje bardzo szanuje. Sprzęt w takim pierwszym odczuciu, jak dla mnie, jest bardzo komfortowy. Co jeszcze istotne, Bartek zostawił mi pełen bak i kartę paliwową, z czego oczywiście nie miałbym serca absolutnie skorzystać, byłem niesamowicie zaskoczony tą propozycją jazdy z darmowym paliwem, ale nie to już by była po prostu przesada, było mi tak niesamowicie głupio. Do tej przedniej szyby, to jest szyba akcesoryjna, jej nie dostajemy w standardzie, do tej szyby do jej obecności trzeba się troszeczkę przyzwyczaić, ja dawno nie jeździłem z tak duża szybą. Jest ona wysoka praktycznie w taki sposób, że sięga do czubka mojej głowy, ja kompletnie teraz jadąc nie czuje żadnych podmuchów powietrza, absolutnie. Więc myślę, że podobnie będzie w trakcie jazdy w złych warunkach atmosferycznych, w deszczu, kiedy to myślę takie rozwiązanie naprawdę zapewni mega komfort i jeszcze bardziej podkreśla uniwersalność tego sprzętu. Po prostu on się nadaje na większość dni w roku do jazdy, można oczywiście też tutaj zainstalować motokoc, który przysłoni nam nogi i wtedy naprawdę myślę, że byłoby nieźle. Tak jak wam wspominałam tutaj są hamulce, które są, no wymagają troszeczkę uwagi, zwłaszcza na początku, bo łatwo jest tutaj zrobić sobie krzywdę, nie umiejętnie dawkować siłę hamowania na obie klamki. To czego wam jeszcze to sprzęt ma prawie 5 tyś przebiegu, ale absolutnie nie ma tutaj żadnych śladów zużycia, żadnych śladów eksploatacji, jest ten sprzęt też bardzo czysty, a biały kolor musicie wiedzieć, że jest troszeczkę trudniejszy w utrzymaniu, nieco bardziej wymagający, jeżeli chodzi o czystość. Ciemny kolor z kolei jest bardziej podatny na rysy, ale tak czy siak ja wybrałbym kolor biały, samochód też mam biały i troszeczkę przeklinałem na początku, że jednak cokolwiek by się nie działo na tych drogach, to co chwilę trzeba witać na tej myjni bezdotykowej i sumiennie cały sprzęt doprowadzić do ładu i składu…

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

  1. szyba zmniejsza opór aerodynamiczny, przepływ jest znacznie bardziej laminarny. Niemniej, tak wysoka, zmniejsza widoczność.

  2. Witam,fajny sprzęt i bardzo zadbany,mam pytanie- czy promień skrętu ma większy od KAca?, zamienił bym KAca na People 300 tyłko nie wiem czy w garażu się z nim zmieszczę .

  3. Nie robiłem dokładnych pomiarów, ale raczej ma podobny promień skrętu. KAC-em się manewrowało bardzo dobrze i peoplem też, pomijając wagę oczywiście. People jest większy od kac-a ale w centymetrach te różnice nie są ąż tak duże. W najszerszym miejscu są bardzo podobne rozmiarami.
    Największa różnica to waga i środek ciężkości umieszczony wyżej od kac-a.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button