Jaki motocykl 125 kupić w sezonie 2025? Top 10 najciekawszych modeli na rynku

W skrócie
  • Szukasz jednośladu na nowy sezon?
  • Mamy dla Ciebie kilka ciekawych propozycji!

Niezależnie od tego, czy masz prawo jazdy kat. B co najmniej od 3 lat, czy odebrałeś prawo jazdy kat. A1, skoro tu jesteś, to pewnie stoisz przed decyzją o zakupie motocykla. Spróbujemy choć trochę pomóc ci w dokonaniu wyboru, prezentując najciekawsze naszym zdaniem motocykle 125 – nowe i pachnące świeżością.

Nowe motocykle 125 sprzedają się jak świeże bułeczki w zasadzie od momentu, kiedy dostęp do nich zyskali posiadacze prawa jazdy kat. B co najmniej od 3 lat. Oczywiście mogą się nimi również poruszać ci, którzy mają motocyklowe prawo jazdy kat. A1, A2 lub A. Co roku klasa 125 rządzi w wynikach rejestracji nowych motocykli. Dla jednych to praktyczny środek do przemieszczania się po mieście, a dla innych – przepustka do motocyklowego świata. Niezależnie od motywacji, w naszym przeglądzie z pewnością znajdziesz coś ciekawego dla siebie. Będzie tanio, będzie też drogo i będzie oczywiście ciekawie.

KTM 125 Duke

KTM 125 Duke

Zaczynamy z mocnym uderzeniem w postaci KTM 125 Duke. To jeden z najostrzejszych motocykli w swojej klasie i choć nie spotkasz go często na polskich drogach, to trzyma cenę na rynku wtórnym, co będzie ważne przy dalszej odsprzedaży. Warto o tym pomyśleć, nawet jeśli przecież dopiero kupujesz motocykl. Silnik o pojemności 124,99 cm3 ma maksymalną dozwoloną moc w swojej klasie, a więc 15 KM. Podwozie składa się ze stalowej ramy kratownicowej, która zapewnia dużą sztywność, aluminiowego wahacza i zawieszenia WP APEX. Z przodu jest widelec upside-down. Taka kombinacja to przepis na dużo dobrej zabawy! Docenisz też tryby jazdy (Street i Rain) i wyświetlacz TFT z funkcją nawigacji Turn-by-Turn oraz modułem Bluetooth.

Honda PCX125

Honda PCX 125

Zaczęliśmy od mocnego uderzenia, by uśpić twoją czujność i pokazać ci skuter 125, a konkretnie Hondę PCX125. To polska królowa kategorii 125. Łączy niską cenę, atrakcyjny design i solidne, japońskie wykonanie. Silnik ma moc 12,5 KM, co w zupełności wystarczy do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim oraz podmiejskim. Jest też wersja o oznaczeniu DX, która ma wyświetlacz TFT z modułem łączności i obsługą aplikacji Honda Roadsync. Jeżeli szukasz dobrego sprzętu na miasto, to musisz wziąć pod uwagę PCX125.

Yamaha XSR125

Yamaha XSR 125

Jeżeli lubisz przemieszczać się w dobrym stylu, to w salonach Yamahy czeka na ciebie model XSR125 z serii Sport Heritage. Solidny i oldschoolowy wygląd jest połączony z nowoczesnym silnikiem o mocy 15 KM, który pracuje także w MT-125 oraz YZF-R125. Motocykl ma również widelec upside-down i ramę Deltabox, co nadaje mu wygląd zbliżony do maszyn o większej pojemności. Ma też koła z kostkowymi oponami, dzięki którym możesz dać ponieść się przygodzie i zjechać z asfaltu na szutrowe drogi. W tym motocyklu nawet wyświetlacz LCD jest zrobiony ze smakiem! Yamaha oferuje też ciekawe pakiety akcesoriów – np. Wyścigowy z owiewką w stylu cafe racer lub Tracker ze szprychowymi felgami.

Junak RX One ABS 125

Junak RX One ABS 125

Dla myślących o dalekich lub bliskich podróżach mamy świeżutką propozycję w postaci Junaka RX One ABS 125. Wybór motocykla z oferty tej marki był trudny, bo mają wiele świetnych maszyn klasy 125, ale to jedna z ciekawszych propozycji. Za 16 tys. zł dostajesz motocykl gotowy na przygodę! Wysoka szyba, komplet kufrów, wygodna pozycja, gmole, osłona silnika, zawieszenie o zwiększonym skoku oraz gniazdo USB: to wszystko, czego potrzeba, by wyruszyć na udaną wycieczkę. Do tego dynamiczny silnik o maksymalnej dla homologacji A1/ B mocy 11 kW (15 KM) oraz ABS na przednim i tylnym kole. 

Zontes 125 C2

Zontes 125 C2

Motocykl Zontes 125 C2 to coś dla tych, którzy lubią połączenie klimatu wyluzowanych cruiserów z nowoczesnymi kształtami. To kontynuacja udanego modelu Zontes 125 C, który został bardzo ciepło przyjęty przez polskich klientów. Charakterystyczne linie, muskularna sylwetka i lekka konstrukcja sprawią ci ogromną przyjemność z jazdy. Nie można też zapominać o żwawym silniku, który ma moc 14,76 KM! Motocykl trafi do polskich salonów w czerwcu 2025 r., więc jeśli ci się spodobał, to musisz uzbroić się w cierpliwość!

Suzuki GSX-S125

Suzuki GSX-S125

Kolejny sprzęt na naszej liście to Suzuki GSX-S125. To zadziorny naked ze sportowym zacięciem, z którym każdy wyjazd na miasto będzie ekscytującą przygodą. Jego DNA wywodzi się z linii GSX-R i jest oparty na modelu GSX-R125. Ergonomia została zaprojektowana tak, by zapewnić dynamiczną i komfortową pozycję. Dzielone siedzisko pozwoli wygodnie zająć miejsce tobie i osobie towarzyszącej. Układ wydechowy został zaprojektowany tak, by zapewniać sportowe brzmienie. Ciekawostką jest przysłona stacyjki, która zniechęci amatorów cudzej własności do zadzierania z twoim Suzuki GSX-S125!

Keeway RKF 125

Keeway RKF 125

Kolejny motocykl w naszym przeglądzie i kolejny naked. Tym razem to Keeway RKF 125, który cieszy się w Polsce dużą popularnością ze względu na swój wygląd i osiągi. Na przestrzeni lat motocykl zebrał sporą rzeszę fanów. Pracujący w nim silnik został zaprojektowany we Włoszech, w centrum Benelli, ale nie będziemy tutaj tłumaczyć powiązań kapitałowo-właścicielskich. Ważne jest to, że ma 12,2 KM i daje dużo frajdy z jazdy! Ma pełne oświetlenie LED i, w zależności od wersji, układ CBS lub ABS. Przyjemnym dodatkiem jest gniazdo USB umieszczone przy kierownicy. Mnogość wersji kolorystycznych sprawia, że łatwo wybierzesz coś dla siebie, niezależnie od tego, czy chcesz być zauważony na mieście, czy wolisz bardziej stonowany styl.

QJMotor SRK 125R

QJ SRK 125R

Nie zapomnieliśmy o tych, którzy marzą o typowo sportowym motocyklu. Przed tobą QJMotor SRK 125R. Marka QJMotor weszła do Polski stosunkowo niedawno, ale w sumie cały czas była u nas obecna, ponieważ jest właścicielem Benelli. Co serwuje nam SRK 125R? Przede wszystkim silnik o maksymalnej dopuszczalnej mocy dla klasy 125, a więc 15 KM. Zawieszenie upside-down pozwoli na pewne i dynamiczne pokonywanie zakrętów. Układ wydechowy zaprojektowano tak, by zapewniał sportowe brzmienie. Do tego masz pełne oświetlenie LED i gniazda USB-A oraz USB-C. 

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Teraz prawdziwy plot twist – trzykołowy motocykl z silnikiem o pojemności 125 cm3. Po tym jak Piaggio MP3 125 wypadło z gry, jest to jedyny tego typu pojazd w klasie. Dwa koła z przodu zapewniają stabilność i pewność prowadzenia. Do tego możesz liczyć na dynamiczny, ekonomiczny i przyjazny dla środowiska silnik o mocy 12,25 KM. Yamaha Tricity 125 jest bardzo praktyczna – ma duże koła, duży schowek pod siedzeniem, system bezkluczykowy oraz moduł Bluetooth, dzięki któremu odczytasz wiadomości na wyświetlaczu. To doskonały kompan przy wypełnianiu codziennych zadań i obowiązków!

SYM ADX 125

SYM ADX 125

Pojazdy typu crossover to nie tylko domena branży samochodowej. Od kilku lat obserwujemy rozwój tej kategorii również, jeśli chodzi o skutery 125. Przepis jest podobny – stworzyć coś, co będzie kompaktowe i jednocześnie można tym dotrzeć do nieco trudniej dostępnych miejsc. Tu wjeżdża SYM ADX 125, który został stworzony zgodnie z tą filozofią. Co mamy w menu? Silnik chłodzony cieczą o mocy 12,3 KM, zamontowany tak, by nie unosić się podczas gwałtownego przyspieszania, opony z kostkowym bieżnikiem, tylne zawieszenie z pojedynczym amortyzatorem, umieszczonym centralnie, duży schowek pod siedzeniem, gniazdo USB z technologią szybkiego ładowania Quick Charge 3.0 i kontrolę trakcji. Jeżeli szukasz dynamicznego i praktycznego skutera, którym wjedziesz wszędzie, to SYM ADX 125 jest dla ciebie!

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy interesuje cię motocykl 125, czy wolisz skuter 125, w naszym przeglądzie staraliśmy się zaspokoić oczekiwania i ciekawość każdego. Jaki podejmiesz wybór? To zależy już tylko od ciebie! Jeżeli uważasz, że o czymś zapomnieliśmy lub niesłusznie pominęliśmy jakiś model, daj znać w komentarzach.

Przeczytaj też:

Motocykle dla niskich osób na kategorię A2 i A

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button