Chińskie motocykle 125 cm3 też potrafią!

Co zrobić gdy klasyczna moc 50-tki nie wystarcza? Owszem, można podrasować nasz jednoślad, albo zakupić coś w większej pojemności. Wielu ludzi zastanawia się nad zakupem czegoś, co pozwoli szybciej poruszać się niż klasyczną 50-tką. Ktoś zapyta dlaczego?

Wiadomo, im więcej mocy pod manetką, tym więcej frajdy z jazdy. Wielu ludzi kupujący 125-tki kierują się przede wszystkim dobrą opinią wśród użytkowników danego pojazdu, a także niską ceną. Mam na celu przedstawienie najtańszych z możliwych motocykli o poj. 125cm3 z dalekiego wschodu, które wbrew opiniom potrafią przysporzyć wiele frajdy z jazdy.

Zipp Pro 125 – swoim wyglądem z całą pewnością nie przypomina czegoś, co ma tylko 11KM. Sportowy wygląd, dobre osiągi, niskie spalanie – to główne atuty Pro 125. Jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka napędowa chłodzona powietrzem, zasilana gaźnikiem o mocy 11KM w zupełności daję radę – wszystko to sprawia, że 105-115km/h to dla niego żaden problem. Cena motocykla na poziomie 4800 zł za nowy pojazd z gwarancją, to dwa razy mniej, niż w przypadku Hondy CBR125R i blisko trzy razy mniej, niż w przypadku Yamahy YZF125. Poszukujesz mocnych doznań? Wybierz Pro125!

Zipp Manic 125 – to jeden z najtańszych, fabrycznie nowych motocykli z silnikiem o poj. 125cm3 w Polsce! Na próżno szukać tam jakichkolwiek wodotrysków. Prostota, wystarczająco mocny silnik (o mocy 11KM) oraz niskie spalanie – to może się podobać! To wszystko sprawia, że ten oto “powietrzak” może osiągnąć 100km/h. Idealny dla każdego, kto potrzebuje taniego, ekonomicznego, a zarazem dość szybkiego środka transportu.

Romet Zetka 125 – jeden z najbardziej rozpoznawanych modeli marki Romet, szalenie przypominający Yamahę YBR. Rasowy wygląd, ciekawa sylwetka, niskie spalanie – oto oblicze Zetki. Czterosuwowy, 11-konny silnik o poj. 125cm3 daję radę, bez problemu można przyprawić się o szybsze bicie serca. Poszukujesz rasowego motocykla? Zwróć uwagę na Zetkę! To wszystko już od 3499zł (rocznik 2010).

Romet CRS 125 – przeznaczony dla tych, którzy kochają jazdę po bezdrożach a także terenach leśnych. Kupując supermoto lub enduro za ok. 4199zł, otrzymujemy wypasiony jednoślad z czterosuwowym silnikiem o poj. 125cm3, chłodzony powietrzem. Może nie będzie on królem mocy, ale na prawdę można nieźle poszaleć. Idealny do nauki dla początkujących, lubiących wypady poza asfaltowe drogi. Szukasz ponad przeciętnych wrażeń? Wybierz CRS125!

Barton Fighter 110 – jeden z najbardziej rozpoznawanych motorowerów dla Polskich drogach, którzy doczekał się także wersji 110cm3. Dobry, niezawodny, polecany wśród użytkowników tego pojazdu. Maksymalną moc jaką uzyskuje to 11KM, wytwarzaną poprzez jednocylindrowy, czterosuwowy silnik. Sprawia to, że po przekręceniu w dół manetki motocykl może poruszać się z realną prędkością wynoszącą 110km/h. Szukasz nowego, rasowego, taniego motocykla? Wybierz Fightera!

Największą ciekawostką wszystkich przedstawionych motocykli to silnik – wszystkie te jednoślady posiadają jednostki o podobnej mocy (wynoszącej 11KM). Mogą się one różnić jedynie ustawieniem cylindra (pionowym lub poziomym) a także materiałem z jakiego zostały wykonane (żeliwo lub aluminium). Pewno większość z was teraz zastanawia się “Jak to się będzie sprawować po 10.000km?”. Przecież te motocykle nie kosztują zbyt wiele, toteż materiały z których zostały wykonane nie są takie trwałe. Sądzę, że każdy powinien wiedzieć – „jak się dba, tak się ma”.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

RydeR

Co prawda chiński, ale z kopytem

Inne publikacje na ten temat:

16 opinii

  1. “Zipp Pro 125 – swoim wyglądem z całą pewnością nie przypomina czegoś, co ma tylko 11KM.”
    To nic większego nie przypomina… Przypomina za to coś bardzo dziwnego oblepionego tandetnymi plastikami z cienkimi oponami…

  2. Swoim Keewayem z silnikiem Minarelli LC i zmienionym tłumikiem brałem każdą chińską 125-ke do tych 90km/h, potem brakowało mi prędkości. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to nie mają za grosz polotu. Sądze że Di-Tech albo Pure Jet też nie miałyby najmniejszych problemów pokonać takiego czegoś.

  3. Swoim Keewayem z silnikiem Minarelli LC i zmienionym tłumikiem brałem każdą chińską 125-ke do tych 90km/h, potem brakowało mi prędkości 🙂

    Dla mnie to sklejanka opisów ze stron producentów a nie rzetelny artykuł.

  4. Br3w zgodzę się co do tego Keewaya, ale teraz powiedz mi ile spalał? Te 125-tki mają być przede wszystkim ekonomiczne, one nie są do wyścigów 🙂 Szczerze, gdybym miał wybrać 125-tkę to jedynie Yamahę YBR 125.

  5. “Cena motocykla na poziomie 4800 zł za nowy pojazd z gwarancją, to dwa razy mniej, niż w przypadku Hondy CBR125R”
    Cena CBR125 jest patologiczna, bo wynosi tyle co cena CBR250, czyli ok. 15 tys. zł, a więc 3x więcej niż Zippa.

    “Mam na celu przedstawienie najtańszych z możliwych motocykli o poj. 125cm3 z dalekiego wschodu, które wbrew opiniom potrafią przysporzyć wiele frajdy z jazdy.”
    Przysporzyć to można problemów, a frajdę z jazdy można dać ;).

    “Mogą się one różnić jedynie ustawieniem cylindra (pionowym lub poziomym) a także materiałem z jakiego zostały wykonane (żeliwo lub aluminium).”
    A gdzie jest to aluminium? Bo na pewno nie w silniku, wszystkie mają żeliwne cylindry.

  6. “A gdzie jest to aluminium? Bo na pewno nie w silniku, wszystkie mają żeliwne cylindry”

    albo tulejowane

  7. Kisiu1981 nie ma opisu żadnego dwusuwa, bo ile kojarzę nie ma żadnej chińskiej 125-tki w 2T. Ogólnie wszystkie 125-tki (chińskie) bazują na jednym a tym samym silniku.

  8. A ja sobie patrzę na Kymco 125 street i cho****nie podoba mi się. Takim sprzętem bez stresu można przemierzać miasto, traktować jak osiołka roboczego przy dojazdach do pracy, eksplorować najbliższą okolicą i bez prawnych przeszkód wjechać na drogę ekspresową.

  9. Szkoda, RydeR. Takie coś na pewno dałoby sporo przyjemności z jazdy. Ale skoro już nawet dmuchawy do liści zaczynają robić z silnikiem 4T…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button