Barton B-MAX 125: Duży i komfortowy skuter na prawko B za nieco ponad 7 000 zł

Barton B-Max 125 reprezentuje najlepsze cechy maxi skutera. Świetny design, funkcjonalność, najwyższa jakość wykonania, duża przestrzeń bagażowa oraz ekonomiczny silnik- B-Max bez pardonu staje do walki z potentatami tego segmentu.

Agresywna stylistyka, pełna przetłoczeń i ostrych kątów sprawia, że B-Max nie pozostanie niezauważony na ulicy. Całości dopełniają światła wykonane w technologii LED z wykorzystaniem światłowodów i przezroczystych elementów rozpraszających – tylna lampa, kierunkowskazy i światła postojowe. Obecnie absolutny „must have”.

Również siadając za sterami jest na czym zawiesić oko – o prędkości i obrotach informują nas cyfrowe zegary podświetlane na niebiesko. Oprócz prędkościomierza i obrotomierza mamy do dyspozycji oczywiście wskaźnik poziomu paliwa oraz poziom naładowania akumulatora i zegarek czyli wszystko czego potrzebujemy podczas codziennej eksploatacji ubrane w nowoczesne ‘opakowanie’.

Wysoki deflektor oraz szerokie owiewki skutecznie chronią kierowcę przed wiatrem i deszczem dzięki czemu podróżowanie największym z Bartonów jest naprawdę komfortowe.

4’suwowy silnik o pojemności 125ccm zaskakuje niskim zużyciem paliwa, elastycznością oraz osiągami! Jednostka napędowa to ewolucja dobrej i sprawdzonej jednostki. Nowy, lżejszy tłok z cienkimi pierścieniami oraz zmodyfikowana głowica znacznie poprawiły kulturę pracy oraz osiągi. Podczas pokonywania miejskiej dżungli, czy opuszczania pole position spod świateł możemy wprawić w zakłopotanie niejednego kierowcę samochodu wywołując u niego zazdrość oraz chęć posiadania B-Max’a. Duża ilość miejsca, potężny schowek pod kanapą i dodatkowe schowki znajdujące się pod kierownicą pomagają spakować się na wyjazd za miasto. Duże koła którym nie straszne żadne drogi, zawieszenie zostało zestrojone komfortowo ale jednocześnie tak aby móc sprawnie pokonywać zakręty. Dodatkowo tylne zawieszenie posiada 5’stopniową regulacją dzięki czemu będziemy mogli ustawić je wedle swoich potrzeb.

Podczas gdy kierowca zajmuje się trasą pasażer może zrelaksować się na ogromnej kanapie a podróż umili mu oparcie które można zamienić na dodatkowy kufer. A to oznacza jeszcze większą przestrzeń bagażową. Mimo budzących respekt wymiarów B-Max nie przytłacza – jego waga to zaledwie 142 kg a niżej osadzona kanapa kierowcy działa na korzyść niższych kierowców. Największy z rodziny Barton ma hamulec postojowy, dźwignia znajduje się pod lewą rączką więc jego obsługa nie sprawia najmniejszych trudności a niewątpliwie przydaje się podczas postojów na wzniesieniach.

Barton B-Max ma silnik o pojemności 125 ccm więc możemy się nim poruszać posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B co jest znaczącym ułatwieniem. Podczas codziennego użytkowania możemy zostawić auto w garażu lub na parkingu i cieszyć się maksymalną wolnością na modelu B-Max.

  • POJEMNOŚĆ 124,60 cm3
  • TAKTOWANIE I CYLINDRY 4T, jednocylindrowy
  • CHŁODZENIE chłodzony powietrzem
  • MOC MAKSYMALNA 7,84 kM / 7300 obr./min.
  • ROZRUCH elektryczny, nożny
  • SKRZYNIA BIEGÓW automatyczna
  • DŁUGOŚĆ 2120 mm
  • WYSOKOŚĆ 1330 mm
  • SZEROKOŚĆ 765 mm
  • ROZSTAW OSI 1560 mm
  • WAGA 142 kg
  • DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ 150 kg
  • FELGA PRZEDNIA aluminiowe przód 14"
  • OPONA PRZEDNIA 120/80-14
  • HAMULEC PRZEDNI tarczowy
  • FELGA TYLNA aluminiowe przód 13"
  • OPONA TYLNIA 130/60-13
  • HAMULEC TYLNY tarczowy
  • ZBIORNIK PALIWA 12 l
  • ZUŻYCIE PALIWA 3,5 l / 100 km

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

    1. W zeszłym roku byłem nim na weekend w górach, podjeżdżałem często pod duże stromizny (z pasażerką, pełnym kufrem i dwoma plecakami) i ani raz się nie zagrzał. W mieście też się nie grzeje, bo przecież nie stoimy w korkach tylko cały czas tniemy do przodu 🙂 Oczywiście nie twierdzę, że chłodzenie cieczą nie jest lepsze, bo wiadomo, że jest, ale w większości sytuacji nie zrobi nam to różnicy. Nie orientuję się ile kosztuje dołożenie chłodzenia cieczą, ale różnica jest pewnie spora. Trzeba też mieć z tyłu głowy, że dla większości osób kupujących tego typu maszyny cena gra dużą rolę.

  1. Motocykl bardzo dobry do miasta, zrywny, idealny w korkach. Posiada duży kufer w których schowamy nawet dużą torbę sportową albo zakupy. Mi osobiście podoba się ten agresywny design, zwłaszcza zegarów, ale wiadomo, że to kwestia gustu. W każdym razie przechodnie się za nim oglądają 🙂 Pozycja za kierownicą wygodna, kanapa jest miękka a owiewka dobrze osłania przed wiatrem, mogłaby być tylko przezroczysta, to byłaby lepsza widoczność. Dla mnie nie ma różnicy, bo jestem wysoki, ale mniejszym osobom może odrobinę przeszkadzać – warto sprawdzić samemu. Jeżdżę nim głównie po Krakowie i w tych warunkach sprawdza się bardzo dobrze. Przyspiesza żwawo i zgadzam się z tym co jest napisane w artykule, że kierowcy samochodów mogą się zdziwić. Sam jeżdżę dwustukonnym autem a i tak nigdy nie przyspieszam do tych miastowych 50-70 km/h tak szybko jak B-Maxem 🙂 W trasie może brakować prędkości, bo jego przelotowy max to jakieś 90 km/h, ale w zeszłym roku byłem w dłuższą trasę i nie narzekam. Gdybym miał kupować dziś, wybrałbym inny kolor (ten brązowy, nie niebieski) i wersję z wtryskiem. Jeśli zamierzacie jeździć z pasażerem, przydatny będzie także dodatkowy kufer, bo schowek pod siedzeniem, mimo że duży, nie zmieści dwóch kasków.

  2. Prawdopodobnie najlepszy skuter o tej pojemności. I nie chodzi mi tylko o maszyny z niższej półki cenowej ale ogólnie. Naprawdę spokojnie może konkurować z droższymi pojazdami. To jest naprawdę świetna opcja dla kogoś szukającego maxi skutera.

  3. Skuter Barton idealny tylko żeby się nie psuł specjalnie kupiłem na wtrysku żeby kłopotów nie było a tu masz sonda lambda po 14 km przebiegu no i jeszcze otwierające się schowki pod kierownicą wyjedź na jakąś nierówności i się otwierają trzeba kluczyć na razie pomaga

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button