Zontes 125 C2 2025 – tchnijmy w klasycznego cruisera nieco nowoczesności [OPIS, DANE TECHNICZNE, GALERIA ZDJĘĆ]

Kolejna ciekawa propozycja dla posiadaczy kategorii B oraz A1.

W skrócie
  • Zontes prezentuje kolejną nowość na 2025 rok
  • Nowoczesny cruiser nadchodzi w odświeżonej formie
  • Poznaj różnice pomiędzy modelem C, a C2

Na rynku motocykli o pojemności 125 cm3 robi się ciasno, na co oczywiście nikt nie narzeka. Najróżniejszych modeli systematycznie przybywa, a rosnące słupki sprzedażowe potwierdzają, że niewielkie jednoślady dla posiadaczy kategorii B oraz A1 stały się prawdziwym hitem. Zontes co rusz zaskakuje nas premierami, a jedną z nich jest przygotowany na 2025 rok klasyczny cruiser, w którego tchnięto symboliczną dozę nowoczesności.

Zontes wyrasta na markę, która skutecznie może rywalizować z motocyklami produkowanymi przez wielką czwórkę. Nabyte przez lata doświadczenie na rynku wschodnim, a także systematyczny rozwój fabryk sprawił, że Guangdong Tayo Motorcycle Technology stał się liderem w Azji, a od dłuższego czasu zaczyna również podbój Starego Kontynentu. Modelem, który ma za zadanie namieszać w stawce w nieco odświeżonym wydaniu jest 125 C2, który zastąpi w nadchodzącym sezonie swojego poprzednika.

Zontes 125 C, który zaprezentowany został na końcu 2023 roku, natychmiast skradł serca motocyklistów posiadających prawo jazdy A1 lub B. Chiński producent poszedł za ciosem i na nadchodzący sezon przygotował odświeżoną wersję, która zyskała dodatkową dwójkę w nazwie modelowej. Czym różni się od swojego poprzednika?

Najważniejsze informacje:

  1. Zontes prezentuje odświeżony model 125 C2 na rok 2025.
  2. Motocykl napędzany będzie tym samym jednocylindrowym silnikiem o pojemności 125 cm3, który generuje moc 14,7 KM.
  3. Klasyczny cruiser z dozą nowoczesności dostępny będzie w czterech wariantach kolorystycznych.
  4. Zamówienia na Zontesa 125 C2 można już składać – pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedażowych w czerwcu.

Koniecznie przeczytaj porównanie Junaka 125 Vintage i Zontesa 125 C:

Junak 125 M12 Vintage vs Zontes 125 C – porównanie dwóch chopperów w nowoczesnym wydaniu

Pomieszanie z poplątaniem

Zadanie postawione przed inżynierami zdecydowanie nie należało do najłatwiejszych. Głównym wyznacznikiem było stworzenie klasycznej linii, która nieznacznie będzie wyróżniała się nowoczesnymi formami. Aby się to udało, konieczne było stworzenie podwozia od zera. Konstruktorzy wzięli zatem szczyptę najlepszych cech ze wszystkich motocykli pochodnych od chopperów, aby zbudować zupełnie nowy, ale jednocześnie znajomy kształt. Na próżno jest szukać zarówno w modelu C oraz C2 typowo chopperowatych rozwiązań, ale z drugiej strony w oczy rzuca się pociągnięty ku górze zbiornik paliwa o łezkowym kształcie, w którym możemy doszukiwać się inspiracji Hondą Rebel 500. Sam wybór rozmiaru kół (16-cali z przodu i z tyłu) nieco wskazuje nam na wykorzystanie charakterystycznego punktu motocykli klasy cruiser. Tylna część wraz z ustawionym w poziomie wydechem, a do tego lusterka zamocowane na końcu kierownicy są nawiązaniem do bobberów. Trzeba przyznać, że jest to niezła mieszanka klasyki, która nieznacznie udekorowana została nowoczesnymi i minimalistycznymi wstawkami mającymi za zadanie podkreślić, że znane nam linie skrywają pod sobą dzisiejsze rozwiązania. Model na 2025 rok nieco się jednak różni od swojego poprzednika pomimo zachowania niemalże identycznych wytycznych. Zauważyliście już główne zmiany?

Chociaż o gustach nie powinno się dyskutować, to stworzona przez Zontesa hybryda może się podobać. W końcu na rynku zadebiutował motocykl, który jest ciekawym i przyjemnym dla oka połączeniem, podkreślonym dodatkowo przez różne malowania. Klienci do wyboru mają kolor żółty, czerwony, matowy niebieski i matowy czarny, więc każdy znajdzie coś dla siebie – zarówno Ci, którzy chcą być rozpoznawani na drodze, jak i Ci, którzy chcieliby nie wyróżniając się przemierzać zatłoczone arterie.

Oszczędność i dynamika

Nowy Zontes 125 C2 napędzany jest znaną jednostką napędową, która obecnie stosowana jest również w modelach G1, U, U1, Z2 oraz GK 125. Inżynierom udało się uzyskać swego rodzaju kompromis pomiędzy przyjazną pracą, dynamiką i oszczędnością. Chłodzony cieczą, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 generuje maksymalną moc wynoszącą 14,7 KM i współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów oraz sprzęgłem antyhoppingowym. Maksymalny moment na poziomie 13 Nm dostępny jest przy 7000 obr./min. Za zasilanie odpowiada wydajny elektroniczny układ wtrysku Bosch. Takie połączenie pozwoliło na uzyskanie dynamicznych osiągów oraz ekonomii. Sprawne przyśpieszenie sprawia, że dynamicznie można poruszać się tym motocyklem zarówno mijając znak koniec obszaru zabudowanego i nieśpiesznie pokonywać kolejne kilometry, a także żwawo radzić sobie na zakorkowanych drogach. Wysoko pociągnięty zbiornik paliwa ma pojemność 16 litrów, a niewielkie spalanie na poziomie nieco ponad 2l na 100 km pozwoli na długi czas zapomnieć o wizycie na stacji paliw.

W klasycznej formie ukryto sporo nowoczesności

Niech nie zwiodą was klasyczne linie, bo Zontes 125 C2 skrywa w sobie kilka nowoczesnych rozwiązań, które bezpośrednio przekładają się na bezpieczeństwo i przyjemność z każdego pokonanego kilometra. Warto zaznaczyć, że motocykl posiada oświetlenie Full-LED, a wszystkie informacje pokazywane są na cyfrowym wyświetlaczu. Dodatkowo bezkluczykowy dostęp znacznie poprawia komfort codziennego użytkowania, a sprzęgło antyhoppingowe oraz dwukanałowy system ABS gwarantuje maksimum bezpieczeństwa w każdych warunkach.

Stabilność i pewność prowadzenia

Wróćmy jeszcze na kilka chwil do samych kształtów – stworzenie takiej hybrydy nie tylko sprawiło, że Zontes 125 C2 wygląda jakby opuścił popularny warsztat customowy w Stanach Zjednoczonych, ale jednocześnie pozwoliło na stworzenie motocykla o pokaźnych gabarytach, który prowadzi się zaskakująco lekko. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że siedzisko znajduje się na wysokości 700 mm, co z pewnością docenią kobiety oraz niżsi mężczyźni, ale nawet Ci, którzy mają kilkunadprogramowych kilogramów nie będą narzekać. Środkowa część jest naprawdę spora, dzięki którym nie będziecie wyglądać jak na motorowerze. Nisko umiejscowiona kanapa oraz środek ciężkości wspomagają przy manewrowaniu przy niskich prędkościach, na co również wpływ ma gładko i przyjaźnie działający wtrysk marki Bosch. Owszem, sam zbiornik paliwa znajduje się całkiem wysoko, ale na szczęście nie czuć jego masy podczas jazdy.

Rama grzbietowa z podwójną belką gwarantuje stabilność nawet przy wyższych prędkościach, a dobrze zestrojone zawieszenie to synonim pewnego prowadzenia. Z przodu postawiono na klasyczny teleskopowy widelec, a z tyłu na podwójne amortyzatory, które skutecznie radzą sobie zarówno podczas nieco bardziej dynamicznej jazdy, ale także powolnego cruisingu po drogach o różnej nawierzchni. Z masą motocykla gotowego do jazdy wynoszącą 153 kg dobrze radzi sobie układ hamulcowy składający się z dwukanałowego ABS oraz pojedynczej tarczy z przodu i z tyłu.

Obejrzyj również:

Czym różni się Zontes 125 C od C2?

Przejdźmy do najważniejszego, czyli zmian względem poprzednika. Faktycznie, trzeba się dobrze przyjrzeć, aby zauważyć stosunkowo niewielkie różnice. W przypadku C2 nie możemy mówić o rewolucji przez duże R, a symbolicznej ewolucji, która nieco zrywa z cechami charakterystycznymi dla bobberów. Zmieniony został kształt tylnej części motocykla – samo siedzisko niemalże pozostało takie samo, jednakże nie jest już agresywnie ucięte, a dodany został pokaźny błotnik wraz z mocowaniem tablicy rejestracyjnej. Wprowadzenie zupełnie nowych kształtów ogona skutkowało również koniecznością zmiany tylnego oświetlenia. W miejsce schowanej w kanapie lampy pojawiły się dwa ledowe paski na błotniku. Na tym lista zmian się kończy.

Zontes 125 C2 2025 – ile będzie kosztować w Polsce?

Importer dumnie chwali się nowoczesnym cruiserem z klasą na swojej stronie internetowej, a to oznacza, że oficjalnie możecie już go zarezerwować. Zgodnie z planem pierwsze egzemplarze w salonach sprzedaży mają pojawić się w czerwcu. Cena? Bez względu na wybrany wariant kolorystyczny: żółty, czerwony, matowy niebieski i matowy czarny, Zontes 125 C2 2025 będzie kosztował 14 499 zł.

Zontes 125 C2 2025 dane techniczne

DŁ. SZER./ WYS. (MM) 2175/845/1120
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 333 kg
HAMULCE Hydrauliczne tarczowe, przód i tył
ILOŚĆ CYLINDRÓW 1
KOŁA PRZÓD/TYŁ 120/80-16 60H / 140/70-16 60P
KONSTRUKCJA SILNIKA Czterosuwowy, jednocylindrowy, SOHC, chłodzony cieczą, wtrysk paliwa, Euro 5
MASA WŁASNA PODJAZDU GOTOWEGO DO JAZDY (PEŁEN ZBIORNIK PALIWA, PŁYNY EKSPLOATACYJNE) 153 kg
MOC (MAKS.) 10,8 kW (14,76 KM) @ 9000 RPM
POJEMNOŚĆ 125 ccm
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 99 km/h
RODZAJ NAPĘDU łańcuch napędowy
RODZAJ RAMY rurowa rama stalowa
SKRZYNIA BIEGÓW skrzynia biegów manualna 6-stopniowa
SPRZĘGŁO sprzęgło mokre wielotarczowe z antyhoppingiem
SPALANIE 2,1L/100km
SYSTEM OŚWIETLENIA Full LED
SYSTEM ZAPŁONU Zapłon elektroniczy
WERSJE KOLORYSTYCZNE żółty, czerwony, niebieski mat, czarny mat
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE ABS, Wtrysk elektroniczny, Cyfrowy wyświetlacz, Światła Full-LED.
ZAWIESZENIE PRZEDNIE Widelec teleskopowy
ZAWIESZENIE TYLNE Wahacz jednostronny
WYSOKOŚĆ SIODŁA 700 mm
PRZEŚWIT 150 mm
ROZSTAW OSI 1485 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 16 L (+- 0,5l)

 

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button