Aktualnie czytasz:
Zipp Neken 50: Test wideo
0

W sumie 500 kilometr贸w i to bez wzgl臋du na pogod臋. Dzi艣 Skuterowo.com za kierownic膮 sztandarowego motoroweru Zippa o nazwie Neken. Przekonaj si臋 jaka jest specyfika jazdy tego typu jedno艣ladem z silnikiem czterosuwowym o pojemno艣ci 50 ccm. Neken 50 wygl膮da niepozornie, zdecydowanie doro艣le. Styli艣ci zadbali o to, aby pierwsze wra偶enie by艂o emocjonuj膮ce. Czy to si臋 uda艂o?

Sami widzicie w jakich warunkach przysz艂o nam testowa膰. Chodzi tutaj o warunki oczywi艣cie pogodowe. Jest nieco powy偶ej 0, dok艂adnie 1 stopien i mrzy taki straszny deszcz. Przyznam szczerze 偶e to nawet nie jest deszcz, trudno to nazwa膰 deszczem. Jest to bardziej taka m偶awka, kt贸ra sprawia po pierwsze, 偶e drogi zaczynaj膮 by膰 艣liskie, a w przypadku testowania tego w艂a艣nie Nekena od Zippa ma to szczeg贸lne znaczenie z tego wzgl臋du, 偶e ogumienie w tej temperaturze czyli w okolicach zera jest twarde i tym sposobem trzeba przyzna膰 偶e jest naprawd臋 艣lisko i trzeba szczeg贸lnie uwa偶a膰.

Dzisiaj przejechali艣my nim w okolicach 100 km w warunkach miejskich i poza miejskich mo偶na powiedzie膰 ze 艣redni膮 pr臋dko艣ci膮 przelotow膮 w okolicach 75 km/h. To jest dobry wynik jak na motorower o pojemno艣ci 50 ccm w wersji czterosuwowej, kt贸ra ma w okolicach 3-3.5 konia w wersji oczywi艣cie odblokowanej i tak膮 dzisiaj dysponujemy. Je偶eli chodzi o zastosowanie tego typu sprz臋tu no bo mo偶ecie zada膰 pytanie dlaczego tutaj pojawia si臋 motorower a nie skuter. Chodzi艂o nam tutaj bardziej o sprawdzenie pojazdu, kt贸ry mo偶e wielu m艂odych amator贸w jedno艣lad贸w nauczy膰 obs艂ugi skrzyni manualnej i pozna膰 nie tylko budow臋 ale r贸wnie偶 charakterystyk臋 pracy takiego jedno艣ladu. W艂a艣nie dlatego wybieramy te偶 modele ze 艣redniej p贸艂ki, kt贸re w przypadku nauki s膮 obarczone du偶ym ryzykiem na przyk艂ad usterki albo jakiej艣 wywrotki. Tutaj w przypadku wywrotki nie powinni艣my za bardzo si臋 wykosztowa膰. Ale dobra, kwestia samego pojazdu 鈥 jakie on ma wady, jakie on ma zalety. Nie b臋dziemy tutaj rozwa偶a膰 za i przeciw w por贸wnaniu ze skuterem. Chodzi tutaj stricte i ten pojazd czyli o motorower.

Je偶eli chodzi o wygl膮d, design, budow臋 tego pojazdu to trzeba przyzna膰 偶e na pierwszy rzut oka potrafi robi膰 faktycznie wra偶enie. Wiele os贸b nie jest w stanie uwie偶y膰, 偶e to jest w og贸le 50, 偶e to jest motorower bo sprawia wra偶enie du偶o wi臋kszego, masywniejszego i tym sposobem te偶 silniejszego ale tak, to jest 50. Mo偶na j膮 zarejestrowa膰 jako motorower i te偶 w艂a艣nie dlatego posiada ma艂e tablice rejestracyjne, wi臋c wra偶enie i respekt mo偶e budzi膰. Po podej艣ciu do niego bli偶ej mo偶na powiedzie膰 偶e nieco czar pryska bo je偶eli przyj偶ymy si臋 bli偶ej wykonaniu, bli偶ej elementom wyko艅czenia tego pojazdu okazuj臋 si臋 偶e chromy na przyk艂ad w rzeczywisto艣ci s膮 plastikiem no ale za cen臋 4000 z艂otych nie mo偶emy te偶 wymaga膰 偶eby takie elementy by艂y w standardowym wyposa偶eniu takiego w艂a艣nie motoroweru tej klasy. Specyfika prowadzenia takiego pojazdu jest zupe艂nie inna ni偶 przyk艂adowo skutera. Po pierwsze 艣rodek ci臋偶ko艣ci 14 kg samego paliwa na wysoko艣ci bioder to zupe艂nie zmienia zachowywanie si臋 takiego jedno艣ladu chocia偶by w zakr臋tach czy ruchu miejskim. Do tego po prostu trzeba si臋 przyzwyczai膰 i po przesiadce ze skutera w艂a艣nie na tego typu motorower warto jest pocz膮tkowo wstrzyma膰 si臋 z ruchem miejskim. Pocz膮tkowo w艂a艣nie prze膰wiczy膰 jazd臋 tym w艂a艣nie motorowerem w warunkach ruchu miejskiego, poza ulicznego.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Dobra, jakie s膮 najwi臋ksze wady tego pojazdu. Przede wszystkim ogromne wibracje. One pojawiaj膮 si臋 co prawda przy bardzo ma艂ym spektrum obrotowym. Mi臋dzy 5.5 a 6.5 tysi膮ca obrot贸w na minut臋. Te wibracj臋 podczas przebywania w ruchu miejskim podczas uczestniczenia w ruchu miejskim w korkach jest nieco uci膮偶liwe bo te wibracj臋 g艂贸wnie niestety ale przechodz膮 nogi i potem mamy wra偶enie takiego odr臋twienia st贸p. Do tego by膰 mo偶e da si臋 przyzwyczai膰. Jest to jednocze艣nie wada i cecha w艂a艣nie tego pojazdu i powiem wam szczerze 偶e z po艣r贸d testowanych wszystkich motorower贸w przez Skuterowo.com ta cecha jednak偶e bardzo cz臋sto wyst臋puj臋 ze wzgl臋du na to 偶e silnik jest umiejscowiony praktycznie centralnie a nie tak jak w przypadku skutera pod siedziskiem czyli bardziej bli偶ej tylnej osi pojazdu. To teraz porozmawiajmy jeszcze o innych cechach w艂a艣nie Zippa Nekena. Przede wszystkim kwestia bardzo du偶ych k贸艂. Takie ko艂a spotykamy w艂a艣nie w motocyklach nieco wy偶szej klasy i trzeba przyzna膰 偶e bardzo dobrze zachowuj膮 si臋 podczas jazdy po typowo polskich drogach, a w jakim one s膮 stanie wiecie doskonale i tego nie trzeba t艂umaczy膰. Ap ropo dziur, ap ropo tego co si臋 dzieje na drogach 鈥 zawieszenie. Tutaj jest bardzo istnotne w艂a艣nie zawieszenie i warto o nim powiedzie膰 ze wzgl臋du na, 偶e z ty艂u mamy podw贸jny amortyzator kt贸ry bardzo dobrze t艂umi wszelkiego rodzaju nier贸wno艣ci, a przednie zawieszenie zachowuj臋 si臋 w cale nie gorszej. Mo偶e jest odrobink臋 za mi臋kkie, mo偶na to odczu膰 podczas hamowania przednim hamulcem. Ap ropo hamulc贸w. Mamy z ty艂u do dyspozycji b臋ben, kt贸ry mo偶na powiedzie膰 jest w miar臋 skuterczny jak na tak膮 mas臋 pojazdu. Z przodu mamy hamulec tarczowy. Te偶 jest wydajny i do jego dzia艂ania praktycznie nie mo偶na si臋 w jaki kolwiek spos贸b przyczepi膰.

Zipp Neken to dobry wyb贸r dla tych kt贸rzy chc膮 zacz膮膰 przygod臋 z manualn膮 skrzyni膮. Niska cena, ma艂e spalanie i niskie koszty eksploatacji sprawiaj膮, 偶e to bardzo ciekawa propozycja. Wi臋cej o ofercie Zipp na Skuterowo.com.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%