Yamaha XSR900 w radykalnej i dostępnej na zamówienie odsłonie. Oto customowa Yamaha XR9 Carbona!

Tego jeszcze nie było. Zestaw do przerobienia Yamahy XSR900 na customową bestię XR9 Carbona by Bottpower będzie dostępny dla każdego. Trzeba przyznać, że XS900 w takiej wersji wygląda bardzo radykalnie!

Ideą programu Yamaha Yard Built jest demonstracja potencjału drzemiącego w fabrycznych motocyklach. Pokazanie co można osiągnąć, kiedy za przebudowę standardowych seryjnych motocykli zabierają się najlepsi specjaliści od customizingu. W ciągu ostatnich kilku lat widzieliśmy, jak z customowych warsztatów w całej Europie wyjeżdżają arcydzieła na dwóch kołach, a nowy XR9 Carbona by Bottpower jest z pewnością jednym z najbardziej radykalnych modeli w historii programu Yamaha Yard Built.

Kompaktowy, agresywny i lekki XR9 Carbona został zaprojektowany z myślą o dostarczaniu motocykliście adrenaliny. Jej duże dawki zagwarantują robiące wrażenie osiągi oraz znakomite prowadzenie na krętych i wymagających trasach. Cała historia zaczęła się w 2017 roku, kiedy motocykl zbudowany przez Bottpower wygrał w dwóch kategoriach podczas kultowego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado w USA, jednego z najstarszych na całym świecie. Jego trasa prowadzi po zdradliwym torze drogowym o długości 19,99 km ze 156 zakrętami i przewyższeniem wynoszącym 1440 metrów.

„XR9 Carbona jest inspirowany naszymi zwycięstwami w Pikes Peak. Wysoki moment obrotowy silnika CP3 i kompaktowe podwozie oznaczają, że Yamaha XSR900 jest dla nas doskonałą bazą dla nowego, dynamicznego modelu z serii Yard Built Special” – wspomina szef Bottpower David Sánchez. „Naszym głównym celem było stworzenie stylowego i szybkiego motocykla o nowoczesnym i agresywnym wyglądzie. Chcieliśmy też opracować zestaw “plug and play”, który pozwoliłby każdemu właścicielowi Yamahy XSR900 lub innego modelu z silnikiem CP3 na łatwe przekształcenie swojego motocykla w XR9”.

„Korzystając z naszego bogatego doświadczenia z kompozytami i drukiem 3D, wprowadziliśmy elementy Yamaha R-series, takie jak ukryte okrągłe reflektory, aby stworzyć wrażenie motocykla wyścigowego tyle, że z tablicą rejestracyjną” – tłumaczy Hugo van Waaijen, projektant Bottpower. „Na pierwszy rzut oka masz wrażenie, że największa masa koncentruje się wokół silnika XR9 Carbona. Podkreśla to szeroki przód i krótki tył — a kiedy spojrzeć na niego pod odpowiednim kątem z przodu, przypomina pitbula z silnie umięśnionymi ramionami (zbiornik paliwa) i groźną, jakby przyczajoną do skoku sylwetką”.

Wszystko o nowej Yamasze MT-09 2021

Podczas gdy wiele motocykli Yamaha Yard Built to „jednorazowe” modele mające inspirować właścicieli do tworzenia własnych unikalnych maszyn, zestaw Bottpower Carbona XR9 można zainstalować na każdym motocyklu XSR900 lub CP3 bez modyfikacji ramy.

Zestaw XR9 Carbona zawiera pokrywę zbiornika paliwa z wlotami powietrza z włókna węglowego, zintegrowany moduł tylny motocykla z włókna węglowego z siedziskiem z materiału alcantara, światła tylne i kierunkowskazy, przednią mini-owiewkę ze zintegrowanymi światłami pozycyjnymi LED, pokrywy chłodnicy ze skrzydłami, reflektory świateł drogowych/mijania, uchwyt tablicy rejestracyjnej, pokrywę koła zębatego i osłonę dolną.

O dopstępnośc tego ultra-odjechanego zestawu należy pytać dealerów motocykli Yamaha.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button