Aktualnie czytasz:
Yamaha MT-09 ju偶 od 2014 roku
7
Komunikat Prasowy

2014 zostanie zapami臋tany jako rok debiutu jednego z najbardziej znacz膮cych modeli wprowadzonych w ostatnich latach na rynek przez Yamah臋. Ta nowa maszyna nie tylko reprezentuje pocz膮tek nowego kierunku w ewolucji sportowych motocykli, lecz tak偶e wskrzesza moce, kt贸re ukszta艂towa艂y pierwsz膮 generacj臋 modeli MT.

Z mocnym naciskiem na jako艣膰 emocji do艣wiadczanych podczas jazdy, przesuni臋t膮 do przodu mas臋, brak owiewek i wyj膮tkow膮 zwinno艣膰, ten motocykl przenosi mark臋 Yamaha na nowe terytorium.

Stworzony przez ten sam zesp贸艂 in偶ynier贸w, kt贸rzy zmienili oblicze 艣wiata SuperSport za pomoc膮 oryginalnej R1, absolutnie nowy MT-09 jest got贸w, by stawi膰 wyzwanie status quo i wprowadzi膰 na ulice nowy typ osi膮g贸w, wi臋ksze emocje oraz prowokacyjny styl nowej generacji.

Yamaha MT-09: Zdj臋cia

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

[nggallery id=137]

Pasja w czystej postaci

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Zapytaj kilku motocyklist贸w, co oznacza dla nich Yamaha, a uzyskasz wiele r贸偶nych odpowiedzi. Starsi kierowcy odpowiedz膮 Ci, 偶e Yamaha oznacza wysokie osi膮gi 2-suwowych silnik贸w typu twin. Off-roadowcy odpowiedz膮 XT lub T茅n茅r茅. A fani SuperSportu z pewno艣ci膮 uznaj膮 seri臋 R za t臋, kt贸ra definiuje Yamah臋.

Oczywi艣cie wszyscy maj膮 racj臋. Poniewa偶 Yamaha oznacza r贸偶ne rzeczy dla r贸偶nych os贸b. Istnieje jednak inne s艂owo, kt贸re zawsze b臋dzie si臋 wi膮za艂o z mark膮 Yamaha. Tym s艂owem jest pasja. Tworzymy motocykle, poniewa偶 jeste艣my motocyklistami. Jeste艣my w pe艂ni oddani 艣wiatu jedno艣lad贸w. Sp贸jrz tylko na wybrane modele, kt贸re zbudowali艣my w przesz艂o艣ci, a stanie si臋 dla Ciebie jasne, 偶e to co艣 wi臋cej ni偶 maszyny. S膮 one wcieleniem duszy projektant贸w i konstruktor贸w, kt贸rzy je stworzyli.

Tylko Yamaha mog艂a wyprodukowa膰 takie motocykle jak XT500, RD350, T茅n茅r茅, VMAX czy R1. I tylko Yamaha mog艂a powo艂a膰 do istnienia nowy MT-09.

Ekscytuj膮cy moment obrotowy, pionierski stosunek mocy do masy i styl supermotarda pozbawionego owiewek聽聽聽

Od czasu, gdy zbudowali艣my nasz pierwszy motocykl, 艣wiat jedno艣lad贸w zmieni艂 si臋 nie do poznania. Szybko rozwijaj膮ca si臋 technologia przenios艂a wcze艣niej nieosi膮galne poziomy wydajno艣ci silnika i podwozia na ulice. Nowy model Yamaha MT-09 reprezentuje kolejny etap w rozwoju sportowych motocykli. Lekki, mocny i dostarczaj膮cy ekscytuj膮ce osi膮gi w ka偶dych warunkach MT-09 jest gotowy, by wnie艣膰 interesuj膮cy, magnetyczny wymiar do jazdy sportowej.

Konstrukcja tego pozbawionego owiewek motocykla w stylu motard, z 3-cylindrowym silnikiem o pojemno艣ci 850 cm3 przypomina nowy gatunek zwierz臋cia w d偶ungli jedno艣lad贸w, kt贸re 艂膮czy w sobie si艂臋 i przebieg艂o艣膰. Przede wszystkim jednak MT-09 to emocje, charakter, ekscytuj膮ce wra偶enia, zwinno艣膰 i kontrola. Liniowy wzrost momentu obrotowego jest dost臋pny natychmiastowo w ca艂ym zakresie obrot贸w i oferuje pe艂ne adrenaliny przyspieszenie.

W tym samym czasie, gdy fala pe艂nego charakteru momentu obrotowego czeka na uwolnienie, ten rewolucyjny, 3-cylindrowy silnik wydobywa z siebie moc pot臋偶nej liczby koni mechanicznych, wyj膮tkow膮 w swojej klasie, oferuj膮c膮 pionierski stosunek do masy motocykla w kategorii wy偶szej klasy 艣redniej. Wa偶膮c mniej ni偶 Yamaha YZF-R6, lekki, mocny i zwinny MT-09 b臋dzie objawieniem dla tych kierowc贸w, kt贸rzy wychowali si臋 na bardziej tradycyjnych konstrukcjach.

Bazuj膮c na charyzmatycznym wygl膮dzie oryginalnych modeli MT, w kt贸rych masa pojazdu by艂a przesuni臋ta do przodu, lekkie nadwozie pozbawione owiewek uwidacznia kompaktowy silnik i koncentruje uwag臋 na muskularnym wygl膮dzie w stylu motard, kt贸ry podkre艣la dynamiczny wizerunek motocykla.

Premiera MT-09 oznacza co艣 wi臋cej ni偶 tylko nowy rozdzia艂 w ewolucji Yamaha. Ten pozbawiony owiewek, 3-cylindrowy motard nowej generacji oferuje ekscytuj膮c膮 alternatyw臋 dla tych kierowc贸w, kt贸rzy rozumiej膮, co oznacza kszta艂t krzywej momentu obrotowego. A jazda sportowa ju偶 nigdy nie b臋dzie taka sama.

Inspirowany ciemn膮 stron膮 Japonii

Cho膰 niekt贸rzy odwiedzaj膮cy mog膮 postrzega膰 Japoni臋 jako kraj konserwatywnego, pe艂nego poszanowania spo艂ecze艅stwa, w kt贸rym konformizm wyznacza standardy zachowania, pod tym stereotypowym wizerunkiem kryje si臋 t臋tni膮ca 偶yciem subkultura, w kt贸rej nieustannie wy艂aniaj膮 si臋 nowe mody oraz idee.聽 Pocz膮wszy od widowiskowego drift racingu, po szale艅stwo japo艅skich tor贸w wy艣cigowych, inna strona japo艅skiego spo艂ecze艅stwa jest odpowiedzialna za jedne z najbardziej dzikich i wspania艂ych trend贸w.聽 Te same tw贸rcze moce, kt贸re kieruj膮 ciemniejszym, niekonwencjonalnym obliczem Japonii, stworzy艂y w艂a艣nie nowy gatunek brutalnego zwierz臋cia, kt贸re odmieni 艣wiat sport贸w motocyklowych.

MT-09: Kolejna generacja motocykli sportowych

Brutalny moment obrotowy. Kontrola motarda. Ods艂oni臋te serce motocykla. Nowa ekscytacja.

MT-09 to co艣 wi臋cej ni偶 kolejna generacja motocykli sportowych. Ta maszyna, zmieniaj膮c zasady gry, reprezentuje ca艂kowicie nowy kierunek w rozwoju Yamahy. Koncentruj膮c si臋 na podstawie mocnego momentu obrotowego, zwinnym prowadzeniu i pe艂nej kontroli, ten absolutnie nowy, 3-cylindrowy motocykl zosta艂 stworzony, by zapewnia膰 ekscytuj膮c膮 i pe艂n膮 przyjemno艣ci jazd臋.

Yamaha wierzy, 偶e nadszed艂 czas, aby zaoferowa膰 europejskim kierowcom mo偶liwo艣膰 do艣wiadczenia kompaktowej maszyny klasy 艣redniej o wysokim momencie obrotowym, zaprojektowanej, aby przenie艣膰 nowe poziomy osi膮g贸w silnika i podwozia na ulice.

Decyzja firmy o wprowadzeniu urozmaicenia w klasie 3-cylindrowc贸w odzwierciedla fakt, 偶e bardzo wielu dzisiejszych kierowc贸w sportowych k艂adzie du偶y nacisk na charakter silnika oraz w艂a艣ciwo艣ci jezdne w codziennym u偶ytkowaniu. Chocia偶 na rynku zawsze pozostanie miejsce dla pot臋偶nych, 4-cylindrowych motocykli, Yamaha wierzy, 偶e 3-cylindrowy rozk艂ad wykorzystany w MT-09 otwiera wiele nowych mo偶liwo艣ci.

艁膮cz膮c najlepsze cechy rz臋dowego silnika cztero- i dwucylindrowego, nowa, lekka, 3-cylindrowa jednostka Yamahy oferuje nowe, ekscytuj膮ce do艣wiadczenie tym kierowcom, kt贸rzy b臋d膮 si臋 przesiada膰 z mniejszych pojazd贸w klasy 600 cm3 lub wi臋kszych klasy 1000 cm3.

Dostarczaj膮c pionierski w tej klasie moment obrotowy i wysokie poziomy mocy razem z gard艂owym d藕wi臋kiem wydechu, ten 艂atwy w prowadzeniu motocykl klasy 艣redniej wyznacza nowy standard w kategorii sportowej.

T艂o europejskiego rynku motocykli sportowych

Na europejskim rynku popyt na motocykle sportowe liczy oko艂o 40% ca艂ej sprzeda偶y, co czyni go najwi臋kszym sektorem. Pomimo ekonomicznego spowolnienia w Europie, ta szczeg贸lna klasa do艣wiadczy艂a wysokiego poziomu sprzeda偶y i Yamaha wierzy, 偶e ten trend utrzyma si臋, zw艂aszcza w klasie 700-999 cm3.

Coraz wi臋cej kierowc贸w w Europie docenia zalety posiadania motocykla sportowego na w艂asno艣膰. Wyprostowana pozycja jazdy sprawia, 偶e s膮 one idealne do codziennego u偶ytku, w艂膮czaj膮c w to weekendow膮 jazd臋 sportow膮 i rekreacyjn膮, a rodzaj mocy i w艂a艣ciwo艣ci jezdnych sprawdza si臋 podczas prowadzenia w r贸偶nych warunkach.

Dane Techniczne Yamaha MT-09

 

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Ca艂kowicie nowy, 3-cylindrowy motocykl sportowy

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 115 KM, 85 Nm

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Masa z p艂ynami 188 kg / ABS 191 kg,聽Masa na sucho* 171 kg / ABS 174 kg

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Liniowe i przyjemne oddawanie mocy

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Najlepszy stosunek mocy do wagi w klasie Sport od 700 cm3

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 L偶ejszy od YZF-R6

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Smuk艂e, lekkie, aluminiowe podwozie

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Styl Motarda bez owiewek, z przesuni臋t膮 do przodu mas膮

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Kompaktowa konstrukcja nadwozia

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Wyprostowana pozycja jazdy w celu zapewnienia maksymalnej kontroli

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Poprawiona ergonomia zmniejsza stres kierowcy podczas jazdy

路聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 Nowy rodzaj motocykla dostarczaj膮cy silne pozytywne emocje podczas jazdy

SILNIK MT-09

Kompaktowy i lekki, 3-cylindrowy silnik ch艂odzony ciecz膮

Bez w膮tpienia najbardziej znacz膮c膮 cech膮 nowego MT-09 jest ca艂kowicie nowy, 3-cylindrowy silnik, kt贸ry jest kluczowym elementem kszta艂tuj膮cym charakter i wyczucie tego nowego motocykla sportowego klasy 艣redniej. Podczas intensywnego procesu tw贸rczego celem by艂o stworzenie kompaktowego i lekkiego, 3-cylindrowego silnika produkuj膮cego brutalny, lecz p艂ynny moment obrotowy oraz du偶膮 moc w wysokim zakresie obrot贸w. Uwag臋 po艣wi臋cono r贸wnie偶 temu, aby uzyska膰 zadowalaj膮cy d藕wi臋k zar贸wno zasysanego powietrza, jak i wydechu, oraz stworzy膰 wizualnie atrakcyjny silnik, kt贸ry wzmaga艂by poczucie dumy z faktu jego posiadania. Ponadto, zesp贸艂 opracowuj膮cy MT-09 po艂o偶y艂 r贸wnie du偶y nacisk na uzyskanie wydajno艣ci ekonomicznej oraz dobrych, przyjaznych 艣rodowisku osi膮g贸w.

Przy takich w艂a艣ciwo艣ciach jak stosunek 艣rednicy do skoku t艂oka 78 x 59,1 mm w celu uzyskania pojemno艣ci 847 cm3, ten ca艂kowicie nowy, 4-suwowy, 4-zaworowy silnik DOHC pracuje przy stopniu spr臋偶ania 11.5:1. 艢rednica zaworu dolotowego wynosi 31 mm, podczas gdy 艣rednica zaworu wydechowego mierzy 25 mm, a dzi臋ki ustawieniu zawor贸w pod niedu偶ym k膮tem 26,5 stopnia, nasi in偶ynierowie zdo艂ali utrzyma膰 ultra kompaktowe komory spalania w celu szybszych proces贸w spalania i wi臋kszego momentu obrotowego.

T艂oki z kutego aluminium s膮 wyposa偶one w korbowody wykonane w technologii rozszczepienia (FS), oferuj膮c zwi臋kszon膮 precyzj臋 in偶ynierii. T艂oki o 艣rednicy 78 mm pracuj膮 wewn膮trz platerowanych cylindr贸w, zapewniaj膮c skuteczne rozprowadzenie ciep艂a. MT-09 jest r贸wnie偶 pierwszym wielocylindrowym motocyklem Yamaha produkowanym seryjnie, kt贸ry wykorzystuje konstrukcj臋 przesuni臋tego cylindra.

Filozofia liniowego oddawania momentu obrotowego 鈥濩rossplane鈥

Ca艂kowicie nowy, 3-cylindrowy silnik modelu MT-09 zosta艂 opracowany, aby uosabia膰 esencj臋 鈥濬ilozofii Crossplane鈥 Yamahy, kt贸ra polega na zapewnianiu natychmiastowej reakcji przepustnicy razem z pot臋偶nym momentem obrotowym w niskim i 艣rednim zakresie obrot贸w. Jedn膮 z nieod艂膮cznych cech charakterystycznych konstrukcji 3-cylindrowego silnika jest liniowa dostawa mocy i to ona okre艣la fundamentalny charakter MT-09.

Ca艂kowicie nowy silnik posiada 120潞 wa艂 korbowy, kt贸ry dostarcza regularn膮 kolejno艣膰 zap艂onu przy 0潞, 240潞 i 480潞, i to te r贸wne przerwy w zap艂onie zapewniaj膮 p艂ynn膮 dostaw臋 momentu obrotowego razem z ekscytuj膮cym czuciem mocy przy wysokich obrotach. W por贸wnaniu z 4-cylindrowym silnikiem rz臋dowym ze 180潞 wa艂em korbowym, 3-cylindrowa jednostka w modelu MT-09 przekazuje kierowcy silniejsze odczucie momentu obrotowego.

3-cylindrowa konstrukcja MT-09 jest r贸wnie偶 l偶ejsza, smuklejsza i bardziej kompaktowa w por贸wnaniu z konstrukcjami 4-cylindrowymi, rz臋dowymi i wa偶y oko艂o 10 kg mniej ni偶 silnik Yamaha FZ8. Da艂o to naszym projektantom mo偶liwo艣膰 wyprodukowania odpowiednio kompaktowego i zwinnego w prowadzeniu, sportowego podwozia. Og贸lna szeroko艣膰 silnika r贸wnie偶 zosta艂a zminimalizowana za pomoc膮 ci艣nieniowego monta偶u k贸艂 z臋batych na ramieniu korby 鈥 procesu, kt贸ry pozwala na redukcj臋 przestrzeni mi臋dzy cylindrami.

Kompaktowy wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy w celu p艂ynniejszego dzia艂ania

W celu zminimalizowania niechcianych wibracji, przy jednoczesnym umo偶liwieniu kierowcom MT-09 czerpania przyjemno艣ci z pot臋偶nej mocy, silnik zosta艂 wyposa偶ony w g艂贸wny, przeciwstawny, obracaj膮cy si臋 wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy.

Ca艂kowicie nowa, 6-biegowa skrzynia bieg贸w ze zoptymalizowanymi prze艂o偶eniami

W celu maksymalnego zwi臋kszenia potencja艂u liniowej mocy wyj艣ciowej i momentu obrotowego, in偶ynierowie Yamahy opracowali ca艂kiem now膮 przek艂adni臋, kt贸ra zosta艂a tak zaprojektowana, aby pasowa膰 do unikalnego charakteru silnika w modelu MT-09. Aby obs艂u偶y膰 fal臋 momentu obrotowego w niskim i 艣rednim zakresie obrot贸w, MT-09 pracuje przy stosunkowo wysokim prze艂o偶eniu wst臋pnym nap臋du 1.708 (FZ8 = 1.512), jak i wt贸rnym, a prze艂o偶enia sze艣ciu bieg贸w zosta艂y tak ustawione, aby zoptymalizowa膰 w艂a艣ciwo艣ci jezdne motocykla w codziennych warunkach jazdy. Nowa przek艂adnia uzupe艂nia zar贸wno natychmiastow膮 reakcj臋 przepustnicy silnika, jak i jego pot臋偶ny moment obrotowy w niskim i 艣rednim zakresie obrot贸w, oferuj膮c nag艂e przyspieszenie oraz sportowe, ekscytuj膮ce wra偶enia z jazdy.

Projektanci Yamahy skoncentrowali swoje wysi艂ki r贸wnie偶 na oszcz臋dnym wykorzystaniu przestrzeni, czego efektem jest nowa, bardzo kompaktowa, 6-biegowa przek艂adnia. Poza mniejszymi wymiarami 3-cylindrowego silnika, ta nowa skrzynia bieg贸w pozwoli艂a na u偶ycie lekkiego i kompaktowego podwozia.

Wtrysk paliwa (FI)

System wtrysku paliwa (FI) posiada 12-otworowe wtryskiwacze, kt贸re zosta艂y zaprojektowane, aby dostarcza膰 rozpylone paliwo w postaci kropel rozmiaru kilku mikron贸w. Wtryskiwacze te s膮 przymocowane bezpo艣rednio do 4-zaworowej g艂owicy cylindr贸w, co zapewnia wysoce precyzyjny wtrysk paliwa bezpo艣rednio na brzegi zawor贸w i gwarantuje dobr膮 wydajno艣膰 paliwa. Dodatkow膮 zalet膮 umiejscowienia wtryskiwaczy bezpo艣rednio na g艂owicy jest mo偶liwo艣膰 zastosowania kr贸tszego korpusu przepustnicy, co pozwala osi膮gn膮膰 wysok膮 wydajno艣膰 uk艂adu dolotowego podczas wysokich obrot贸w silnika.

Zasi臋g 240 km+

Innym wa偶nym aspektem systemu paliwowego jest zamontowanie kompaktowej i lekkiej pompy paliwa. Rozwi膮zanie to pozwoli艂o na zastosowanie w膮skiego, 14-litrowego zbiornika paliwa. Wydajny system wtrysku paliwa wraz z YCC-T, zapewnia MT-09 potencjalny zasi臋g na 14-litrowym zbiorniku wynosz膮cy 240 lub wi臋cej kilometr贸w, w zale偶no艣ci od panuj膮cych warunk贸w.

Kana艂y dolotowe r贸偶nej d艂ugo艣ci

Kolejn膮 cech膮, kt贸ra ma na celu podkre艣lenie charakterystyki pot臋偶nego momentu obrotowego silnika, jest opadaj膮cy system dolotowy, kt贸ry wykorzystuje kana艂y o r贸偶nej d艂ugo艣ci. Pierwszy kana艂 ma d艂ugo艣膰 102,8 mm, drugi 82,8 mm, a trzeci 122,8 mm. R贸偶nice te sprawiaj膮, 偶e w ka偶dej g艂owicy cylindra wyst臋puj膮 inne warunki, tworz膮c uzupe艂niaj膮ce si臋 krzywe mocy i momentu obrotowego silnika. W po艂膮czeniu z wysoce wydajnym systemem zwi臋kszaj膮cym moment obrotowy YCC-T, kana艂y dolotowe sprawiaj膮, 偶e MT-09 jest wszechstronny i sprawia du偶膮 przyjemno艣膰 z jazdy, zar贸wno podczas codziennych dojazd贸w do pracy, jak i weekendowych przeja偶d偶ek kr臋tymi, pozamiejskimi drogami. Wyst臋puje jeszcze jeden, dodatkowy aspekt zastosowania kana艂贸w dolotowych o r贸偶nej d艂ugo艣ci. Jest nim gard艂owy d藕wi臋k zasysanego powietrza, kt贸ry w po艂膮czeniu z uk艂adem wydechowym nadaje MT-09 unikalny, zmys艂owy d藕wi臋k.

Wydajny system elektronicznego sterowania przepustnic膮 - Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T)

In偶ynierowie Yamahy podj臋li si臋 zbudowania motocykla, kt贸ry zapewni natychmiastow膮 reakcj臋 silnika w celu osi膮gni臋cia wysokiego poziomu symbiozy kierowcy z maszyn膮. Jednym z g艂贸wnych czynnik贸w pozwalaj膮cych osi膮gn膮膰 ten poziom po艂膮czenia jest zastosowanie YCC-T, kt贸ry wywodzi si臋 z naszych modeli SuperSport YZF-R. Ten bezlinkowy system wyczuwa ka偶dy ruch manetki, a ECU momentalnie uruchamia zaw贸r przepustnicy, zapewniaj膮c natychmiastow膮 reakcj臋 silnika. Pr臋dko艣膰 elektronicznie sterowanego systemu jest tak du偶a, 偶e daje to wra偶enie, jakby silnik MT-09 by艂 przed艂u偶eniem nadgarstka kierowcy, reaguj膮cym na jego ka偶de skinienie, daj膮c ogromn膮 pewno艣膰 podczas jazdy 鈥 szczeg贸lnie, gdy wymagane jest gwa艂towne przyspieszenie.

Yamaha D-MODE: wybierz dusz臋, kt贸ra Ci odpowiada

Aby zapewni膰 kierowcy MT-09 odpowiednie emocje, jakich potrzebuje w zale偶no艣ci od r贸偶nych sytuacji panuj膮cych na drodze, motocykl zosta艂 wyposa偶ony w system Yamaha D-MODE. Kierowca ma do wyboru trzy r贸偶ne ustawienia map systemu kontroli przepustnicy: tryb STD, tryb A i tryb B.

Tryb STD zosta艂 zaprojektowany do stosowania go w szerokim zakresie warunk贸w panuj膮cych na drodze, pozwalaj膮c kierowcy cieszy膰 si臋 3 cylindrowym silnikiem liniowo oddaj膮cym moment obrotowy i zapewniaj膮cym wysokie osi膮gi w ca艂ym zakresie obrot贸w.

W trybie A Mode silnik MT-09 dostarcza maksymalny poziom adrenaliny. Ustawienia te daj膮 ostrzejsz膮 reakcj臋 przepustnicy w niskim i 艣rednim zakresie obrot贸w zapewniaj膮c mocniejsze doznania podczas bardziej agresywnej sportowej jazdy.

Na koniec tryb B dostarcza 艂agodniejsz膮 reakcj臋 przepustnicy oraz 艂atw膮 w kontroli charakterystyk臋 mocy, kt贸ra jest idealna do jazdy po mie艣cie lub w niekorzystnych warunkach drogowych lub pogodowych.

Ukryty wydech 3-w-1聽

MT-09 jest wyposa偶ony w zintegrowany pojedynczy uk艂ad wydechowy typu 3-w-1 i kr贸tki t艂umik ko艅cowy z trzema wewn臋trznymi komorami odpr臋偶aj膮cymi. Masywny t艂umik emituje przyjemny d藕wi臋k podkre艣laj膮cy unikatowy charakter motocykla, a jego ukryte podwieszone umiejscowienie wp艂ywa na centralizacj臋 masy, kt贸ra podczas pokonywania zakr臋t贸w pomaga zapewni膰 lekkie prowadzenie i przewidywalne zachowanie.

W celu maksymalnego wykorzystania pulsacji w uk艂adzie wydechowym trzy rury ze stali nierdzewnej posiadaj膮 tubowe po艂膮czenie mi臋dzy rurami 1 i 2 oraz 2 i 3,聽 a tak偶e s膮 pokryte pow艂ok膮 Nanofilm pomagaj膮c膮 zachowa膰 fabryczny, 艣wie偶y wygl膮d i zapobiegaj膮c膮 powstawaniu przebarwie艅, plam i rdzy.

Rozbudowane metody oszcz臋dzaj膮ce przestrze艅 i w艂a艣ciwo艣ci redukuj膮ce wag臋

Stylistyka obni偶aj膮ca wag臋 i oszcz臋dzaj膮ca przestrze艅 zosta艂a zastosowana na szerok膮 skal臋 w tym motocyklu nowej generacji, dzi臋ki czemu jest on jedn膮 z najl偶ejszych maszyn w kategorii powy偶ej 700 cm3 przy masie 188 kg z p艂ynami/171 kg na sucho*. Dla por贸wnania, MT-09 jest l偶ejszy ni偶 motocykl SuperSport YZF-R6 rozpoznawany jako jeden ze zwinniejszych w swojej klasie.

Specjalnie zaprojektowana miska olejowa sprawia, 偶e trzy rury wydechowe przylegaj膮 艣ci艣le do silnika, zapewniaj膮c k膮t pochylenia 51潞, pozwalaj膮cy kierowcy MT-09 cieszy膰 si臋 pokonywaniem zakr臋t贸w na poziomie maszyny typu SuperSport. Nieregularny kszta艂t miski, kt贸ra zw臋偶a si臋 w kierunku podstawy, r贸wnie偶 pozwala zredukowa膰 przemieszczanie si臋 oleju i powstawanie b膮belk贸w podczas gwa艂townych manewr贸w motocyklem, co zapewnia lepsze w艂a艣ciwo艣ci smarne.

Oszcz臋dno艣膰 masy zosta艂a osi膮gni臋ta tak偶e dzi臋ki zastosowaniu innowacyjnego 鈥p贸艂-grzybkowego鈥 napinacza 艂a艅cucha rozrz膮du, kt贸ry jest l偶ejszy i bardziej kompaktowy od tradycyjnego, a tak偶e posiada mniej ruchomych cz臋艣ci.

Kolejn膮 oszcz臋dno艣膰 masy daje zastosowanie zintegrowanej komory odpowietrzaj膮cej, kt贸ra jest wbudowana w os艂on臋 g艂owicy cylindr贸w. Nadmierne ci艣nienie powietrza wewn膮trz silnika jest odprowadzane za pomoc膮 odpowietrznika do filtra powietrza, podczas gdy w innych modelach te komory s膮 zwykle umieszczone za skrzyni膮 korbow膮. Umieszczenie odpowietrznika MT-09 bli偶ej filtra powietrza zredukowa艂o d艂ugo艣膰 rury sprawiaj膮c, 偶e silnik wygl膮da l偶ej i czy艣ciej.

Uk艂ad ch艂odzenia r贸wnie偶 zosta艂 poddany kreatywnemu procesowi tworzenia, co znacznie upro艣ci艂o rozmieszczenie przewod贸w. Poprzez dostosowanie wzgl臋dem siebie pozycji ch艂odnicy, pompy wody i termostatu nasi in偶ynierowie byli w stanie znacznie zmniejszy膰 ilo艣膰 wymaganych przewod贸w, co przek艂ada si臋 na ni偶sz膮 wag臋 i popraw臋 wygl膮du. Na nowo zaprojektowany uk艂ad ch艂odzenia posiada termostat w punkcie, gdzie ch艂odziwo wp艂ywa do silnika. Podczas zimnego rozruchu termostat ogranicza przep艂yw wody tylko do p艂aszcza wody, zapewniaj膮c kr贸tszy czas nagrzewania, zmniejszaj膮c zu偶ycie paliwa i szybsz膮 aktywacj臋 katalizatora - redukuj膮c emisj臋 spalin.

G艂贸wne cechy silnika聽Yamaha MT-09

路聽聽聽聽聽聽聽聽 850 cm3, ch艂odzony-ciecz膮, 4-suwowy, 3-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy

路聽聽聽聽聽聽聽聽 鈥濬ilozofia Crossplane鈥 liniowego oddawania momentu obrotowego

路聽聽聽聽聽聽聽聽 115 KM @ 10聽500 obr/min

路聽聽聽聽聽聽聽聽 85 Nm @ 8500 obr/min

路聽聽聽聽聽聽聽聽 78 mm x 59,1 mm 艣rednica x skok t艂oka

路聽聽聽聽聽聽聽聽 120潞 wa艂 korbowy z kolejno艣ci膮 zap艂onu 0潞, 240潞 i 480潞

路聽聽聽聽聽聽聽聽 W膮ski k膮t rozwarcia zawor贸w ze stopniem spr臋偶ania 11.5:1

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Kompaktowy przeciwbie偶ny wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Wtrysk paliwa z YCC-T

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Wysoka wydajno艣膰 paliwa i 14-litrowy zbiornik oferuj膮 zasi臋g ponad 240 km

路聽聽聽聽聽聽聽聽 T艂oki z kutego aluminium i platerowane cylindry

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Opadaj膮cy wlot z kana艂ami r贸偶nej d艂ugo艣ci

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Nowa konstrukcja 6-biegowej przek艂adni z kompaktowym sprz臋g艂em

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Bezrurowa konstrukcja uk艂adu ch艂odzenia

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Pojedyncza rura wydechowa z t艂umikiem typu 3-w-1

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Kompaktowa miska olejowa umo偶liwia k膮t przechylenia 51潞

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Prze艂膮czane mapy trybu Yamaha D-mode

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Kompaktowy i lekki silnik wa偶y jedynie 60 kg

PODWOZIE MT-09

Absolutnie nowa, lekka i kompaktowa rama z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF聽

Aby umo偶liwi膰 kierowcy optymalizacj臋 osi膮g贸w nowego, 3-cylindrowego silnika o wysokim momencie obrotowym, MT-09 posiada ca艂kowicie nowe, kompaktowe i lekkie aluminiowe podwozie. Mniejsze rozmiary i waga silnika da艂y naszym konstruktorom wi臋ksz膮 swobod臋 w procesie projektowania ramy.

Jej konstrukcja sk艂ada si臋 z po艂贸wek wykonanych z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF, kt贸re, jak w przypadku ramy modelu MT-01, s膮 po艂膮czone 艣rubami przy g艂贸wce ramy i okolicy tylnej osi. W por贸wnaniu z modelem 4-cylindrowym w tej samej klasie pojemno艣ci, takim jak FZ8, MT-09 zyskuje oko艂o 10 kg oszcz臋dno艣ci masy w silniku i kolejne 10 kg w podwoziu, staj膮c si臋 jednym z najl偶ejszych motocykli sportowych w klasie powy偶ej 700 cm3 przy wadze z p艂ynami 188 kg.

Og贸lne kompaktowe rozmiary z centralizacj膮 masy

Jednym z g艂贸wnych za艂o偶e艅 w trakcie opracowywania modelu MT-09 by艂o stworzenie maszyny, kt贸ra oferuje kierowcy wi臋cej przyjemno艣ci i frajdy dzi臋ki mo偶liwo艣ci jej kontrolowania bez 偶adnego stresu. Dobrze zaprojektowany motocykl bardziej ni偶 jakikolwiek inny 艣rodek transportu powinien sprawia膰 wra偶enie integracji z cia艂em kierowcy.

Uwa偶nie dobieraj膮c wymiary takich element贸w, jak rozstaw k贸艂, wysoko艣膰 siedziska, k膮t g艂贸wki ramy i og贸lna pozycja jazdy, projektanci Yamahy byli w stanie wyprodukowa膰 kompaktowe i 艂atwe w prowadzeniu podwozie, kt贸re w spos贸b adekwatny reaguje na ka偶d膮 intencj臋 kierowcy. Naturalne w艂a艣ciwo艣ci prowadzenia MT-09 s膮 podkre艣lone scentralizowan膮 mas膮 pojazdu z wykorzystaniem nisko umieszczonego, podwieszonego t艂umika i niemal偶e poziomego tylnego amortyzatora. Opr贸cz pozytywnego wp艂ywu na w艂a艣ciwo艣ci prowadzenia, umiejscowienie tych kluczowych element贸w r贸wnie偶 przyczynia si臋 do smuk艂ej i kompaktowej konstrukcji modelu MT-09.

Asymetryczny wahacz z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF z zewn臋trznie zamontowanymi sworzniami

Wahacz jest wykonany z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF, a jego lewa i prawa strona zosta艂y przyspawane razem z wyt艂aczanymi, aluminiowymi poprzeczkami. Taka konstrukcja zapewnia r贸wnowag臋 sztywno艣ci i minimalizuje mas臋 nieresorowan膮, oferuj膮c reaguj膮ce i wygodne dzia艂anie zawieszenia.

W celu skonstruowania kompaktowego podwozia, o艣 wahacza zosta艂a umieszczona na zewn膮trz ramy w systemie podobnym do tego, kt贸ry wykorzystano w MT-01. W ten spos贸b szeroko艣膰 podwozia zosta艂a zredukowana w obr臋bie podn贸偶k贸w i przypomina typow膮 maszyn臋 2-cylindrow膮 w uk艂adzie rz臋dowym, nadaj膮c ca艂emu motocyklowi smuklejszy i bardziej zwinny wygl膮d.

Regulowane systemy przedniego i tylnego zawieszenia

MT-09 jest wyposa偶ony w nowo zaprojektowany przedni widelec typu upside-down, kt贸ry sk艂ada si臋 z odpornych na wyginanie si臋 41 mm rur, zapewniaj膮cych progresywne i mi臋kkie w艂a艣ciwo艣ci zawieszenia. Ten nowy widelec oferuje 137 mm skok ko艂a, czyli o 7 mm wi臋kszy ni偶 w FZ8, zapewniaj膮c wi臋kszy komfort jazdy i czyteln膮 reakcj臋 uk艂adu kierowniczego na r贸偶nych nawierzchniach, pocz膮wszy od bruku po g艂adki asfalt. G贸rna p贸艂ka kierownicy wykonana z odlewu aluminiowego oraz potr贸jny dolny zacisk z kutego aluminium minimalizuj膮 mas臋 MT-09, a nowy przedni widelec ma regulacj臋 t艂umienia odbicia.

Ty艂 MT-09 jest obs艂ugiwany za pomoc膮 innowacyjnego zawieszenia Monocross typu link, kt贸re zawiera niemal偶e poziomy amortyzator umiejscowiony pod siedziskiem. Umiejscowienie amortyzatora nie tylko przyczynia si臋 do centralizacji masy motocykla, kt贸ra poprawia prowadzenie, lecz tak偶e wysmukla uk艂ad podwozia, a jego lokalizacja pod siedziskiem chroni amortyzator i jego 艂膮czniki przed zabrudzeniami na drodze, co z kolei wp艂ywa na wolniejsze zu偶ycie. Tylne zawieszenie posiada regulacj臋 t艂umienia odbicia i napi臋cia wst臋pnego spr臋偶yny, dzi臋ki czemu mo偶e by膰 dostosowane do wielu r贸偶nych warunk贸w na drodze, jak i preferencji kierowcy.

Dwie p艂ywaj膮ce 298 mm przednie tarcze z zaciskami montowanymi radialnie

MT-09 jest wyposa偶ony w ca艂kowicie nowy system hamulcowy, zaprojektowany, aby zapewnia膰 jego dok艂adne wyczucie. Dwie p艂ywaj膮ce, 298 mm przednie tarcze s膮 obs艂ugiwane przez montowane radialnie zaciski, kt贸re dostarczaj膮 ostrej i r贸wnomiernej si艂y hamowania. Ten nowy, zaawansowany uk艂ad jest te偶 wyposa偶ony w pomp臋 g艂贸wn膮 oraz przewody hamulcowe o wysokiej specyfikacji, a tak偶e w dost臋pne w standardzie spiekane klocki hamulcowe w celu ochrony przed zanikiem hamulc贸w. Ty艂 MT-09 obs艂uguje 245 mm tarcza z zaciskiem, oferuj膮ca dobre wyczucie i 艂atw膮 kontrol臋.

Ca艂kowicie nowe, 10-szprychowe ko艂a z radialnymi oponami

W celu uwydatnienia kompaktowego i zwinnego charakteru MT-09 oraz dla podkre艣lenia wizerunku jedno艣ladu o przesuni臋tej do przodu masie, ten nowej generacji motocykl sportowy jest wyposa偶ony w nowe, 10-szprychowe ko艂a z odlewanego aluminium. Ich lekka konstrukcja minimalizuje mas臋 nieresorowan膮 pojazdu, co poprawia w艂a艣ciwo艣ci czu艂ego zawieszenia, a ko艂a s膮 wyposa偶one w nowe, radialne opony, kt贸re zosta艂y specjalnie opracowane we wsp贸艂pracy z producentem. Z przodu znajduje si臋 opona 120/70ZR17, a ty艂 jest wyposa偶ony w opon臋 180/55ZR17, kt贸ra zapewnia du偶y poziom stabilno艣ci i przyczepno艣膰.

Bezstresowa ergonomia wyprostowanej, smuk艂e pozycji jazdy

Ergonomia MT-09 zosta艂a specjalnie opracowana w celu zaoferowania kierowcom mo偶liwo艣ci dostosowania pozycji jazdy do ich r贸偶nych gabaryt贸w, zwi臋kszaj膮c komfort podczas jazdy w r贸偶nym stylu i w r贸偶nych warunkach.

Jedn膮 z najwa偶niejszych w艂a艣ciwo艣ci, przyczyniaj膮cych si臋 do zrelaksowanej pozycji jazdy, jest siedzisko o d艂ugo艣ci 400 mm, o niemal偶e p艂askim profilu. Jego d艂ugo艣膰 i kszta艂t pozwalaj膮 kierowcy na zmian臋 pozycji podczas r贸偶nych sytuacji, a matowa powierzchnia zapewnia doskona艂膮 przyczepno艣膰.

14-litrowy, stalowy zbiornik paliwa zosta艂 wykonany w nowej technologii, kt贸ra umo偶liwia uzyskanie niezwykle stylowych zaokr膮gle艅, kt贸re wcze艣niej nie by艂y osi膮galne w stalowej konstrukcji. Nowy zbiornik jest r贸wnie偶 bardzo w膮ski w okolicach siedziska i zawiera wg艂臋bienia na kolana, kt贸re pozwalaj膮 kierowcy na przyj臋cie kompaktowej, wygodnej pozycji jazdy.

Lekka, zw臋偶ana kierownica jest u偶yta po raz pierwszy w sportowym motocyklu Yamahy i b臋d膮c umieszczon膮 stosunkowo wysoko na aluminiowej p贸艂ce, przyczynia si臋 do naturalnej, wyprostowanej pozycji jazdy.

Wysokiej jako艣ci o艣wietlenie, oprzyrz膮dowanie i elementy

Absolutnie nowy zamontowany symetrycznie, lekki panel instrument贸w LCD zawiera cyfrowy wy艣wietlacz s艂upkowy obrotomierza oraz bardzo por臋czny wska藕nik w艂膮czonego biegu.

Przesuwany w艂膮cznik elektrycznego rozrusznika obejmuje g艂贸wny wy艂膮cznik, a nowy panel przeka藕nik贸w MT-09 jest najl偶ejsz膮 i najbardziej kompaktow膮 konstrukcj膮, jaka kiedykolwiek zosta艂a u偶yta w motocyklu marki Yamaha.

Kompaktowe sze艣ciok膮tne lusterka podkre艣laj膮 specyficzn膮 konstrukcj臋 motocykla o przesuni臋tej do przodu masie i dope艂niaj膮 og贸lny, nowoczesny styl modelu MT-09.

Zaawansowana technologia motocykla jest podkre艣lona za pomoc膮 d藕wigni hamulca, peda艂贸w zmiany bieg贸w i podn贸偶k贸w wykonanych z kutego aluminium. Kanciasta lampa przednia posiada konstrukcj臋 wieloreflektorow膮, a tylne 艣wiat艂o LED inspirowane MT-01 ma oddzieln膮 lew膮 i praw膮 lamp臋, kt贸re 艣wiec膮 si臋 przy w艂膮czonych 艣wiat艂ach, podczas gdy ca艂a powierzchnia 艣wieci si臋 podczas hamowania.

G艂贸wne cechy podwozia聽Yamaha MT-09

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Lekka rama z elementami z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Lekki, asymetryczny wahacz z odlewanego ci艣nieniowo aluminium CF

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Zewn臋trznie zamontowane sworznie wahacza redukuj膮ce szeroko艣膰 podwozia

路聽聽聽聽聽聽聽聽 188 kg masy z p艂ynami, 171 kg masy suchej*

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Tylne zawieszenie Monocross typu link z poziomym amortyzatorem

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Przedni widelec z 41 mm rurami

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Nowa konstrukcja lekkich, 10-szprychowych k贸艂 z aluminiowego odlewu

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Przednie i tylne 17-calowe opony radialne

路聽聽聽聽聽聽聽聽 14-litrowy, w膮ski zbiornik paliwa z wg艂臋bieniem na kolana

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Dwie p艂ywaj膮ce 298 mm przednie tarcze

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Montowane radialnie zaciski z 4-cylindrowymi przeciwstawnymi t艂oczkami

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Spiekane klocki hamulcowe

路聽聽聽聽聽聽聽聽 D艂ugie, 400 mm p艂askie siedzisko oferuj膮ce szerok膮 gam臋 pozycji jazdy

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Wieloreflektorowe 艣wiat艂o g艂贸wne

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Hamulec i peda艂y zmiany bieg贸w z kutego aluminium

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Tylne 艣wiat艂o LED o oddzielnej lewej i prawej lampie i pe艂nym pod艣wietleniem powierzchni jedynie w trakcie hamowania

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Nowa konstrukcja sze艣ciok膮tnych lusterek wstecznych

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Lekki panel oprzyrz膮dowania LCD

路聽聽聽聽聽聽聽聽 Nowa kompaktowa skrzynia zmiany bieg贸w

Oryginalne akcesoria Yamaha

W celu podkre艣lenia wszechstronnego charakteru modelu MT-09 Yamaha zaprojektowa艂a unikaln膮 gam臋 stylowych i funkcjonalnych akcesori贸w, kt贸re b臋d膮 dost臋pne na rynku wraz z pojawieniem si臋 tego modelu w sprzeda偶y.

Obszerna linia akcesori贸w zosta艂a stworzona specjalnie po to, aby zaspokoi膰 r贸偶ne potrzeby szerokiego spectrum u偶ytkownik贸w, od najbardziej ukierunkowanych sportowo kierowc贸w, po tych, kt贸rzy szukaj膮 funkcjonalnych rozwi膮za艅.聽 Wszystkie akcesoria zosta艂y specjalnie zaprojektowane z my艣l膮 o MT-09, oferuj膮c jego w艂a艣cicielowi mo偶liwo艣膰 spersonalizowania tego motocykla nowej generacji i zwi臋kszenia swojej przyjemno艣ci z jazdy oraz codziennego u偶ytkowania.

Szczeg贸艂y dotycz膮ce gamy akcesori贸w zostan膮 przedstawione bli偶ej daty inauguracji modelu MT-09 na rynku sprzeda偶y.

Nowy motocykl. Nowe do艣wiadczenie. Nowy kierunek.

W d艂ugiej i znakomitej historii Yamahy, firma by艂a odpowiedzialna za stworzenie jednych z najbardziej innowacyjnych i prze艂omowych motocykli, kt贸re zaw艂adn臋艂y wyobra藕ni膮 ca艂ych pokole艅 kierowc贸w. Ju偶 od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego motocykla tej marki, Yamaha zawsze by艂a nastawiona na tworzenie inspiruj膮cych, nowych modeli, projektowanych z my艣l膮 o dostarczeniu wyj膮tkowego uczucia przyjemno艣ci oraz satysfakcji.

W ci膮gu ostatnich sze艣ciu dziesi臋cioleci Yamaha stale przesuwa艂a konstrukcyjne granice motocykli za pomoc膮 nowych koncepcji, technologii i kierunk贸w. Yamaha jest gotowa, aby dokona膰 kolejnego prze艂omu i otworzy膰 nowy rozdzia艂 w historii firmy, inauguruj膮c 3-cylindrowy MT-09. Ca艂kowicie nowy, sportowy motocykl kolejnej generacji zosta艂 zaprojektowany, aby dostarcza膰 zupe艂nie nowe do艣wiadczenia podczas jazdy, k艂ad膮c nacisk na kontrol臋, moment obrotowy i zwinno艣膰.

Yamaha MT-09. Rozpoczyna si臋 nowa epoka.

Kolory聽Yamaha MT-09

Deep Armor z logo MT na zbiorniku paliwa

Blazing Orange z logo MT na zbiorniku paliwa

Race Blu

Matt Grey

Ceny聽Yamaha MT-09

Yamaha MT-09 鈥 32聽900 PLN

Yamaha MT-09 ABS 鈥 34聽900 PLN

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Dziadek100
    12 czerwca 2013 at 21:01

    Popieram Wodza.Testy skuter贸w kt贸re tak naprawd臋 nie s膮 testami,raczej prezentacjami i mo偶e nawet reklamami.Zaczynaj膮 pojawia膰 si臋 motocykle,tylko czeka膰 a偶 zaczn膮 si臋 pojawia膰 samochody.Przemilcz臋 dzia艂anie forum…

  • Zdj臋cie profilowe WODZU
    12 czerwca 2013 at 21:08

    Dziadek100 napisa艂:

    Popieram Wodza.Testy skuter贸w kt贸re tak naprawd臋 nie s膮 testami,raczej prezentacjami i mo偶e nawet reklamami.Zaczynaj膮 pojawia膰 si臋 motocykle,tylko czeka膰 a偶 zaczn膮 si臋 pojawia膰 samochody.Przemilcz臋 dzia艂anie forum…

    Kiedy艣 by艂 to portal pasjonat贸w skuter贸w – z za艂o偶ycielem na czele. Mi艂a rodzinna atmosfera itp. Teraz zosta艂a komercha i burdel na forum. Info dla tego co wstawi艂 ten art. – nie czyta艂em go – nie interesuj膮 mnie MOTOCYKLE!!! Jest wiele lepszych portali motocyklowych ni偶 skuterowo 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe degename
    12 czerwca 2013 at 21:11

    Niestety szukaj膮c opis贸w Gilery Runner (szuka艂em zdj臋cia go艂ej ramy i rozmieszczenia poszczeg贸lnych element贸w) google odsy艂a艂o mnie do skuterowo.com na kt贸rym nic nie by艂o na ten temat, za to do wyboru du偶o innych artyku艂贸w kt贸re mnie nie interesowa艂y…

  • Zdj臋cie profilowe WODZU
    12 czerwca 2013 at 21:16

    to si臋 nazywa tagowanie temat贸w 馃檪 Byle na skuterowo… a mo偶e ju偶 motorowo.com?

  • Zdj臋cie profilowe
    12 czerwca 2013 at 21:32

    Eeeech… i dodatkowo artyku艂 jest bardziej szczeg贸艂owy ni偶,jakikolwiek inny opis skutera. Pomijam fakt, ze wygl膮da na jak膮艣 \”kalk臋\” z materia艂u reklamowego.

  • Zdj臋cie profilowe WODZU
    12 czerwca 2013 at 22:47

    A to jest skuter? Czy mo偶e nie trafi艂em na stron臋 o skuterach? Przegi臋cie.

  • Zdj臋cie profilowe OstRy
    15 czerwca 2013 at 20:23

    Panowie proste

    Hajs si臋 musi zgadza膰