
Yamaha DT 125 to motocykl wyprodukowany przez japońskiego producenta, jak sama nazwa wskazuje, klasy 125. Pierwsza wersja tego jednośladu pojawiła się już w latach 70-tych, ale nie miała ona wiele wspólnego modelami Yamahy DT 125 produkowanymi kilkanaście lat później.
W 1986 roku na rynku pojawiła się Yamaha DT 125 LC. Wyposażona była w jednocylindrowy, dwusuwowy silnik chłodzony cieczą. Utrzymana była w charakterystycznej stylistyce – wmontowane w niej było grube siodło oraz zaokrąglony zbiornik. Charakteryzowała się długimi skokami zawieszeń. Wszystkie te cechy powodowały, że wielu użytkownikom to enduro kojarzyło się z afrykańską rajdówką.
W 1988 roku wyprodukowano nową generację tego crossa, która znacznie bardziej przypominała obecne modele Yamahy. Zmiany wprowadzono przede wszystkim w stylistyce – zainstalowano zgrabniejszą, bardziej smukłą kanapę oraz wyeksponowano kanciastą linię pomiędzy zbiornikiem a chłodnicą. W 1991 roku wydano kolejną wersję ze zmianami, które dotyczyły głównie gaźnika oraz elektroniki. W wersji wypuszczonej na rynek 5 lat później wszystkie elektroniczne moduły sterujące zgromadzono w jednej skrzynce. Nie wprowadzono istotnych zmian w stylistyce. Najnowsza wersja Yamahy osiąga moc 14 KM i cechuje się niewielką wagą jak na cross – w stanie gotowości do jazdy waży 116 kg. Jest to motocykl przeznaczony do jazdy w warunkach terenowych. W opinii użytkowników jest także bardzo wytrzymały oraz nie wymaga częstych remontów.
Yamaha DT 125: Dane techniczne
Dane techniczne: Yamaha DT 125 | |
Marka | Yamaha |
Model | DT 125 |
Pojemność | 125 cm3 |
Silnik | Dwusuwowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 12 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | tarczowy / tarczowy |
Rozruch | maualny |
Wymiary | 2170/830/1255 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 10 litrów |
Masa własna | 119 kg |
I gdzie ta cena? Tytuł wprowadza w błąd.
+1