Wymiana oleju i nowe opłaty już od przyszłego roku: Będzie drożej!

Rząd przygotowuje pakiet smarowy. Co to takiego? Nowe obowiązki i dodatkowe opłaty związane z zakupem oleju silnikowego. Po co? By było bardziej ekologicznie...

Pakiet smarowy ma obejmować obowiązek wpłacenia depozytu, który będzie trzeba uiścić przy zakupie nowego oleju. Depozyt ten ma nakłonić osoby wymieniające olej na własną rękę do powrotu do punktu, w którym dokonało się zakupu ze zużytym olejem. Sklep będzie mieć obowiązek odbioru zużytego oleju.


To rozwiązanie ma rzekomo ukrócić spalanie przepracowanego oleju w piecach na olej opałowy. Teoretycznie chodzi o ekologię, w praktyce chodzi o fakt, że olej silnikowy nie jest objęty akcyzą. Zostanie zatem objęty opłatą depozytową, której nie odzyskasz jeśli nie zwrócisz zużytego oleju. Nasuwa się tu jednak wiele pytań. Kto będzie sprawdzał ile kupiłeś oleju, a ile oddałeś? Jak będzie to sprawdzane? Czy na pewno jesteśmy w stanie oddać tyle samo oleju ile się kupiło? Co ze zużyciem oleju podczas pracy silnika, ewentualnymi wyciekami, czy choćby stratą przy remontach silników? Pytań o zasadność i sposób rozliczania jest dużo więcej.

Kaucja ma być doliczana do ceny nowo zakupionego oleju na wzór opłaty, jaką ponosi się w przypadku zakupu nowego akumulatora. Jeśli olej kupimy i od razu wymienimy podczas wizyty w warsztacie to opłata depozytowa nie będzie naliczana, ale jeśli kupujemy w sklepie, by wymienić w inny miejscu i innym czasie, to dostaniemy dodatkowo po kieszeni. Jeśli kupujesz olej na tzw. dolewki, to musisz się liczyć z tym, że opłaty nie odzyskasz.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Jak na razie zasady rozliczania za zużyty olej i sprawdzania zwrotów pozostają otwarte.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Ja na wszelki wypadek pomimo regularnych wymian leje zawsze zielonego TEC 2000 i mam pewność, że wszystko działać będzie jak należy.

  2. Ja na wszelki wypadek pomimo regularnych wymian leje zawsze zielonego TEC 2000 i mam pewność, że wszystko działać będzie jak należy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button