Aktualnie czytasz:
Benelli TRK 502X: Motocykl turystyczny, kt贸ry utar艂 nosa konkurencji (opinie)

Historia zna wiele przypadk贸w, w kt贸rych s艂abszy wygrywa艂 z mocniejszym. To nawet fajne i聽nawet聽buduj膮ce. Jednak w tym przypadku nie mo偶emy powiedzie膰, 偶e konsorcjum zarz膮dzaj膮ce mark膮 Benelli jest s艂abszym. W tej opowie艣ci chodzi o pojemno艣膰 silnika i moc maksymaln膮 -聽 500 cm3, to brzmi聽nieco 艣miesznie, szczeg贸lnie, 偶e m贸wimy o motocyklu turystycznym.

艢wiat zwariowa艂 na punkcie mocy, osi膮g贸w i gabaryt贸w, ale jednocze艣nie coraz cz臋艣ciej spogl膮da w kierunku ekonomii. Doskonale to rozumiem. Chc臋, aby m贸j motocykl by艂 mo偶liwie jak najszybszy, najmocniejszy i du偶y, tak aby mie膰 wystarczaj膮co du偶o miejsca w podr贸偶y i tak, aby na grzbiecie mojego rumaka zmie艣ci艂 si臋 ka偶dy niezb臋dny element wyposa偶enia. To chyba ca艂kiem zrozumia艂e.

Z drugiej strony, gdybym mia艂 wybiera膰 wola艂bym mie膰 motocykl troch臋 s艂abszy, troch臋 mniejszy i zdecydowanie ta艅szy, ale go mie膰 ni偶 bez ustanku zbiera膰 na niego fors臋. Wol臋 po prostu je藕dzi膰, ni偶 marzy膰 o wyprawach.

Ekonomia przede wszystkim

Obserwuj膮c sprzeda偶 motocykli w tym roku dochodz臋 do wra偶enia, 偶e nie jestem sam. Os贸b wyznaj膮cych podobn膮 filozofi臋 chyba jest sporo, bo Benelli TRK 502X sprzedaje si臋 tak znakomicie, r贸wnie偶 w Polsce.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Na sukces sprzeda偶owy tego pojazdu sk艂ada si臋 kilka czynnik贸w: bogate wyposa偶enie, 艣wietny jak na t膮 pojemno艣膰 silnik, niez艂y wygl膮d, spore mo偶liwo艣膰 jezdne i terenowe no i przede wszystkim cena. Warto r贸wnie偶 zaznaczy膰, 偶e ten jedno艣lad spe艂nia wymogi dla kategorii A2. Zanim opowiemy Wam o naszych wra偶eniach z jazdy poinformujemy Was, 偶e Benelli TRK 502X kupicie ju偶 za 24 900 z艂!

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

W ramie tego聽turystyka znajdziecie聽dwucylindrowy, rz臋dowy silnik o pojemno艣ci 500 cm3. Jednostka generuje moc na poziomie 48 KM i dysponuje momentem obrotowym wynosz膮cym 46 Nm. Niby nie du偶o, ale mieli艣my okazj臋聽poje藕dzi膰聽nim z konkurencyjnymi sprz臋tami i nie odczuli艣my jako艣 szczeg贸lnie braku mocy. Zreszt膮 tutaj objawia si臋 zaleta, o kt贸rej wspominali艣my wcze艣niej: ekonomia. TRK by艂o jednym z najbardziej oszcz臋dnych motocykli w grupie, spalaj膮c nieco ponad 4.3 l/100 km.

Warto zaznaczy膰, 偶e silnik nie posiada wykorbienia wynosz膮cego 270 stopni - takie posiada np. CB 500X - g艂贸wny konkurent Benelli. To z kolei sprawia, 偶e w terenie czy w zat艂oczonym mie艣cie 艂atwiej je藕dzi si臋 Hond膮. Benelli przyspiesza p艂ynnie a przyrost mocy nast臋puje liniowo, do b贸lu liniowo. Dlatego charakter silnika bardziej odpowiada przelotom autostradowym ni偶 szarpanej je藕dzie. Jednak偶e w r臋kach pocz膮tkuj膮cego kierowcy bardziej liniowe oddawanie mocy, to spory atut.

Wyposa偶enie. Jest tego naprawd臋 sporo!

Benek sprawia wra偶enie solidnie wykonanej maszyny. Oczywi艣cie czarne plastiki na zbiorniku nie s膮 najlepszej jako艣ci i szybko p艂owiej膮 w kontakcie ze promieniami UV, ale ca艂a reszta prezentuje si臋 zawodowo. Ix jest solidnie orurowany, posiada pot臋偶ny, ogromny tylny baga偶nik, porz膮dne gmole, sporo miejsca dla kierowcy i takie bajery jak gniazdko do 艂adowania telefonu czy specjaln膮 rurk臋 do kt贸rej przykr臋cisz X-Grip (tu偶 nad zegarami), lub ka偶dy inny uchwyt na telefon. Poza tym mamy wysok膮, nie藕le zabezpieczaj膮c膮 przed podmuchami wiatru szyb臋 oraz handbary. W skr贸cie: to turysta pe艂n膮 g臋b膮!

Benelli TRK 502X

Sporym uk艂onem w kierunku turystyki jest ogromniasty zbiornik paliwa. Zmie艣cicie w nim 20 litr贸w paliwa. Niestety rezerwa to tylko 3 litry, jednak偶e przy tak niskim spalaniu i tak wystarcza na grubo ponad 50 kilometr贸w, wi臋c to wynik wi臋cej ni偶 zadowalaj膮cy.

Najwi臋kszym atutem Benelli s膮 jego rozmiary, za kierownic膮 zmie艣ci si臋 nawet najwy偶szy kierowca i b臋dzie m贸g艂 podr贸偶owa膰 w naprawd臋 komfortowych warunkach. Z drugiej strony wielko艣膰 pojazdu wp艂ywa na jego mas臋 - ta jest spora, wynosi 213 kilogram贸w w stanie suchym i dla pocz膮tkuj膮cego kierowcy ta waga mo偶e by膰 nieco uci膮偶liwa.

Wersja 502X wyposa偶ona jest w szprychowane ko艂a w rozmiarach 17 cali z ty艂u (150/70) oraz 19 cali z przodu (110/90), a wi臋c praktycznie w najbardziej popularnym rozmiarze dla motocykli turystycznych. Dodatkowo TRK salon opuszcza wyposa偶one w opony Metzeler Tourance, wi臋c jest ca艂kiem nie藕le jak na jedno艣lad o chi艅skich konotacjach.聽 Za t艂umienie nier贸wno艣ci odpowiada zawieszenie upside/down w osi przedniej, a za ty艂u znajduje si臋 klasyczny amortyzator centralny. Ca艂o艣膰 dzia艂a... dzia艂a. O sportowych ambicjach nie mo偶e by膰 mowy, na terenowe podboje brakuje skoku, a przy szybkich zmianach kierunk贸w nieco si臋 gubi, ale to przecie偶 turystyk, takie niedogodno艣ci potrafimy wybacza膰. W osi przedniej znajdziemy dwie tarcze hamulcowe w rozmiarze 320 mm oraz czterot艂oczkowy zacisk hamulcowy, z ty艂u oczywi艣cie r贸wnie偶 znajduje si臋 hamulec tarczowy - ca艂o艣膰 sprz臋偶ona jest z uk艂adem ABS.

Je艣li marzysz o podr贸偶ach to Benelli mo偶e okaza膰 si臋 艣wietnym i niedrogim towarzyszem wakacyjnych woja偶y. Co prawda sugerowa艂bym omija膰 offroadowe przygody, ale zjazd z asfaltu dla tego sprz臋tu nie b臋dzie wi臋kszym problemem. Poza utwardzonymi 艣cie偶kami najwi臋kszym ograniczeniem b臋dzie masa motocykla oraz niewielki skok zawieszenia. Najwi臋ksz膮 zalet膮 z kolei b臋dzie ogromna przestrze艅 艂adunkowa, jak na motocykl tej pojemno艣ci.

Wygl膮d zawsze wa偶ny

To co dla wielu os贸b pewnie jest najwa偶niejsze, to fakt, 偶e TRK 502X nie wygl膮da tanio i prezentuje si臋 tak jak powinien prezentowa膰 si臋 motocykl turystyczny. Jego gabaryty sprawiaj膮, 偶e mniej wytrawny obserwator nie zorientuje si臋, 偶e w jego ramie drzemie silnik o pojemno艣ci zaledwie 500 cm3. Przednia lampa, po艂膮czona ze sporych rozmiar贸w dziobem r贸wnie偶 sprawiaj膮 niez艂e wra偶enie. W wygl膮dzie tego sprz臋tu wszystko si臋 klei i to cieszy.

Benelli TRK 502X

Zegar nie porywa designem, ale nie wygl膮da 藕le. Pr臋dko艣膰 oraz wszystkie niezb臋dne informacje聽znajdziemy na elektronicznym wy艣wietlaczu, za艣 pr臋dko艣膰 obrotow膮 silnika wyczytamy z analogowego zegara.

Warto r贸wnie偶 nadmieni膰, 偶e sztuka, kt贸r膮 mieli艣my okazj臋 je藕dzi膰 posiada艂a spory przebieg. To wa偶ne, bo dzi臋ki temu mamy pewien pogl膮d na degradacj臋 poszczeg贸lnych element贸w. Mam wra偶enie, 偶e jest bardziej po japo艅sku ni偶 po chi艅sku. Plastiki nie brz臋cza艂y, silnik pracowa艂 z nale偶yt膮 kultur膮, elektronika nie szwankowa艂a - ca艂o艣膰 wygl膮da艂a po prostu dobrze.

Je艣li nosisz si臋 zamiarem zakupu Benelli TRK 502X, to nie powiniene艣 si臋 obawia膰 k艂opot贸w z silnikiem czy nisk膮 jako艣ci膮 wykonania. To kawa艂 naprawd臋 dobrego i solidnego sprz臋tu jak na t膮 p贸艂k臋 cenow膮. Oczywi艣cie posiada kilka wad, ale jestem prawie pewien, 偶e je艣li marzysz o swoim pierwszym turystyku to b臋dziesz z niego naprawd臋 zadowolony.

Zobacz r贸wnie偶:

BENELLI TRK 502: TURYSTYCZNY MOTOCYKL NIE TYLKO DLA POCZ膭TKUJ膭CYCH #93 SZYBCY I WOLNI VLOG

 

Szczeg贸艂y
Dane techniczne

SILNIK
RODZAJ: rz臋dowy, dwucylindrowy, czterosuwowy, 4 zawory na cylinder
POJEMNO艢膯: 500 c.c.
艢REDNICA X SKOK: 酶69脳66.8
STOPIE艃 SPR臉呕ANIA: 11,5:1
ZNAMIONOWA MOC WYJ艢CIOWA: 35kW (48 hp) at 8500 r/min
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 46N.m/6000r/min
SMAROWANIE: pompa oleju z wymuszonym obiegiem
ZASILANIE: wtrysk paliwa
UK艁AD WYDECHOWY: Katalizator, sonda lambda
NORMA SPALIN: Euro 4
SPRZ臉G艁O: wielotarczowe, mokre
SKRZYNIA BIEG脫W: 6-biegowa
PRZENIESIENIE NAP臉DU: 艂a艅cuch
ZAP艁ON: ECU 鈥 TLI
艢WIECA ZAP艁ONOWA: NGK CR8E
ROZRUCH: elektryczny
PRZE艁O呕ENIE: Niedost臋pny
PRZEK艁ADNIA G艁脫WNA: Niedost臋pny
ZU呕YCIE PALIWA: Zu偶ycie paliwa: 3,9 l/100km
EMISJA CO2: 91 g/km
PODWOZIE
RAMA: Trestle steel tubes and plates
ZAWIESZENIE PRZ脫D: widelec upside-down 50 mm
SKOK ZAWIESZENIA PRZ脫D: Niedost臋pny
ZAWIESZENIE TY艁: centralny amortyzator hydrauliczny z regulacj膮 wst臋pnego napi臋cia spr臋偶yny
SKOK ZAWIESZENIA TY艁: Niedost臋pny
HAMULEC PRZ脫D: dwie tarcze, 320 mm, ABS
PRZEDNIA OBR臉CZ: aluminiowa ze stalowymi szprychami
PRZEDNIA OBR臉CZ WYMIARY: 19鈥 x 3.00鈥 DOT 鈥揇
HAMULEC TY艁: tarcza, 260 mm, zacisk p艂ywaj膮cy
TYLNA OBR臉CZ: aluminiowa ze stalowymi szprychami
TYLNA OBR臉CZ WYMIARY: 17鈥 x 4.25鈥 DOT 鈥 D
OPONA PRZEDNIA: 110/80- R19 鈥 M/C 59V
OPONA TYLNA: 150/70 鈥 R17 鈥 M/C 69V

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub