Triumph Speed Triple 1200 RS – najlepszy naked 2025 roku?

Informacja prasowa

W skrócie
  • Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS na 2025 rok! Co się zmieniło? Jakie ulepszenia wprowadzono? Wyjaśniamy!

Triumph Speed Triple 1200 RS to motocykl, który nie bierze jeńców. Najnowsza odsłona kultowego modelu to mieszanka mocy, zaawansowanej elektroniki i precyzyjnie dopracowanej geometrii. Efekt? Jeszcze bardziej agresywna maszyna, która podbija serca miłośników nakedów. Czy będzie to najlepszy streetfighter 2025 roku? Sprawdźmy!

Silnik – trzycylindrowy potwór

Silnik Speed Triple 1200 RS to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1160 cm³, generująca 183 KM przy 10 750 obr./min i 128 Nm momentu obrotowego przy 8750 obr./min. To wzrost o 3 KM i 3 Nm w porównaniu do poprzednika, co przekłada się na nieco lepszą (a już świetną) dynamikę.

Dzięki nowemu systemowi dynamicznego wyważania wału korbowego silnik pracuje płynniej, a moc rozwija się bardziej liniowo. Nowy układ wydechowy o swobodnym przepływie poprawia przepływ spalin, a jednocześnie centralizuje masę motocykla i podkreśla charakterystyczne, surowe brzmienie trzycylindrówki. Na deser Triumph przewidział tłumik Akrapovič, z tytanową osłoną i końcówką z włókna węglowego oraz wygrawerowanym laserowo logo Akrapovič.

Zaawansowane zawieszenie Öhlins

Speed Triple 1200 RS w 2025 roku wprowadza półaktywne zawieszenie Öhlins SmartEC 3.0, które w czasie rzeczywistym dostosowuje ustawienia do warunków jazdy. Wykorzystuje technologię zaworu szpulowego, co jeszcze bardziej zwiększa precyzję i komfort prowadzenia.

System Objective Based Tuning Interface (OBTi) pozwala na regulację aż siedmiu parametrów, m.in. twardości przedniego i tylnego zawieszenia, wspomagania hamowania i przyspieszania, wspomagania pokonywania zakrętów oraz wspomagania jazdy. Motocykl jest nie tylko gotowy na tor, ale  ma również zaskakiwać komfortem w codziennym użytkowaniu.

Napakowany elektroniką

Triumph nie oszczędzał na technologii.

Speed Triple 1200 RS oferuje pięć trybów jazdy, w tym zoptymalizowany pod tor tryb Track, a także konfigurowalny Rider Mode, który pozwala na personalizację ustawień. Na pokładzie mamy również ABS z funkcją Cornering i zoptymalizowaną kontrolę trakcji, regulowaną kontrolę unoszenia przedniego koła z czterema poziomami, a także sterowanie hamowaniem silnikiem i sterowanie uślizgiem przy hamowaniu, które są niezależnie regulowane.

Nowy pięciocalowy ekran TFT z intuicyjnym interfejsem daje szybki dostęp do wszystkich funkcji. System My Triumph zapewnia nawigację „zakręt po zakręcie”, sterowanie muzyką i obsługę telefonu. Nie zabrakło też pełnej regulacji tempomatu oraz nowego systemu ostrzegania o gwałtownym hamowaniu, który aktywuje miganie świateł hamowania o wysokiej częstotliwości.

Precyzja hamowania i przyczepność

Triumph postawił na sprawdzoną jakość. Układ hamulcowy Brembo Stylema® w połączeniu z regulowaną dźwignią Brembo MCS ma gwarantować maksymalną skuteczność hamowania. Standardowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 mają zapewniać świetną przyczepność zarówno na torze, jak i na drodze.

Dodatkowo regulowany amortyzator kierownicy poprawia stabilność i precyzję jazdy, szczególnie przy wyższych prędkościach i dynamicznych manewrach.

Design – agresja i sportowy styl

Speed Triple 1200 RS 2025 wyróżnia się jeszcze ostrzejszymi liniami i wyraźnie sportowym charakterem. Aluminiowa rama Twin-Spar ma zapewniać idealny balans między lekkością a sztywnością. Nowe, lżejsze koła redukują siły żyroskopowe, zwiększając zwinność i ułatwiając szczególnie szybkie zmiany kierunku. Konstrukcja motocykla pozostaje lekka i kompaktowa – gotowy do jazdy Speed Triple waży zaledwie 199 kg, co osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu litowo-jonowego akumulatora.

Czy to najlepszy naked 2025 roku?

Triumph Speed Triple 1200 RS to propozycja dla tych, którzy oczekują ponadprzeciętnych osiągów, precyzji prowadzenia i zaawansowanej technologii. Wśród sportowych nakedów wyróżnia się dopieszczoną elektroniką, dynamicznym silnikiem i najwyższej klasy zawieszeniem. Czy to najlepszy naked 2025 roku? Czas i pierwsze testy to zweryfikują, ale jedno jest pewne – to jedna z najciekawszych propozycji w swojej klasie. Czy to rewolucja? Niekoniecznie. Ale zdecydowanie to jeszcze bardziej dopracowana wersja motocykla, który i tak już był jedną z najlepszych propozycji w klasie naked.

Model trafi do salonów w trzech wersjach kolorystycznych: Jet Black, Granite & Diablo Red oraz Granite & Performance Yellow i będzie dostępny od kwietnia 2025 roku.

SPECYFIKACJA – SPEED TRIPLE 1200 RS

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Pojemność 1160 cm³
Średnica 90.0 mm
Suw 60.8 mm
Stopień sprężania 13.2:1
Maksymalna moc 183 KM (134.6 kW) przy 10 750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 8 750 obr./min
Układ zasilania Elektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy
Układ wydechowy Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, główny tłumik podwieszany i drugi montowany z boku
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, slip & assist
Skrzynia biegów 6 biegów

 

PODWOZIE
Rama Aluminiowa rama typu Twin-Spar, przymocowana śrubami do tylnej aluminiowej ramy pomocniczej
Wahacz Jednostronny, ze stopu aluminium
Przednie koło Odlewane z aluminium, 17 x 3.5 cala
Tylne koło Odlewane z aluminium, 17 x 6 cala
Przednia opona Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 120/70Z R17 58W
Tylna opona Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 190/55Z R17 75W
Przednie zawieszenie USD Öhlins 43 mm w pełni regulowane, skok 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji/odbicia SmartEC3 OBTi
Tylne zawieszenie Monoshock Öhlins RSU z łącznikiem, skok tylnego koła 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji / odbicia SmartEC3 OBTi
Przednie hamulce Podwójne, 320 mm pływające tarcze hamulcowe. Zaciski monoblock Brembo Stylema, OC-ABS, promieniowy cylinder główny Brembo MCS.
Tylne hamulce Pojedyncza 220 mm tarcza hamulcowa, zaciski hamulcowe Brembo z dwoma tłoczkami, OC-ABS
Przyrządy W pełni kolorowy 5-calowy ekran TFT

 

WYMIARY ORAZ WAGA
Długość 2 090 mm
Szerokość kierownicy 810 mm
Wysokość bez lusterek 1 085 mm
Wysokość siedzenia 830 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Kąt pochylenia główki ramy 23.9 °
Wyprzedzenie 104.7 mm
Masa z płynami 199 kg
Pojemność zbiornika 15.5 litra

 

SERWIS
Interwał między przeglądami 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Dwuletnia gwarancja w standardzie.

 

SPALANIE I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa 5.5 litra / 100 km
Emisja 127 g/km

EURO 5+

Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button