
- Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS na 2025 rok! Co się zmieniło? Jakie ulepszenia wprowadzono? Wyjaśniamy!
Triumph Speed Triple 1200 RS to motocykl, który nie bierze jeńców. Najnowsza odsłona kultowego modelu to mieszanka mocy, zaawansowanej elektroniki i precyzyjnie dopracowanej geometrii. Efekt? Jeszcze bardziej agresywna maszyna, która podbija serca miłośników nakedów. Czy będzie to najlepszy streetfighter 2025 roku? Sprawdźmy!
Silnik – trzycylindrowy potwór
Silnik Speed Triple 1200 RS to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1160 cm³, generująca 183 KM przy 10 750 obr./min i 128 Nm momentu obrotowego przy 8750 obr./min. To wzrost o 3 KM i 3 Nm w porównaniu do poprzednika, co przekłada się na nieco lepszą (a już świetną) dynamikę.
Dzięki nowemu systemowi dynamicznego wyważania wału korbowego silnik pracuje płynniej, a moc rozwija się bardziej liniowo. Nowy układ wydechowy o swobodnym przepływie poprawia przepływ spalin, a jednocześnie centralizuje masę motocykla i podkreśla charakterystyczne, surowe brzmienie trzycylindrówki. Na deser Triumph przewidział tłumik Akrapovič, z tytanową osłoną i końcówką z włókna węglowego oraz wygrawerowanym laserowo logo Akrapovič.
Zaawansowane zawieszenie Öhlins
Speed Triple 1200 RS w 2025 roku wprowadza półaktywne zawieszenie Öhlins SmartEC 3.0, które w czasie rzeczywistym dostosowuje ustawienia do warunków jazdy. Wykorzystuje technologię zaworu szpulowego, co jeszcze bardziej zwiększa precyzję i komfort prowadzenia.
System Objective Based Tuning Interface (OBTi) pozwala na regulację aż siedmiu parametrów, m.in. twardości przedniego i tylnego zawieszenia, wspomagania hamowania i przyspieszania, wspomagania pokonywania zakrętów oraz wspomagania jazdy. Motocykl jest nie tylko gotowy na tor, ale ma również zaskakiwać komfortem w codziennym użytkowaniu.
Napakowany elektroniką
Triumph nie oszczędzał na technologii.
Speed Triple 1200 RS oferuje pięć trybów jazdy, w tym zoptymalizowany pod tor tryb Track, a także konfigurowalny Rider Mode, który pozwala na personalizację ustawień. Na pokładzie mamy również ABS z funkcją Cornering i zoptymalizowaną kontrolę trakcji, regulowaną kontrolę unoszenia przedniego koła z czterema poziomami, a także sterowanie hamowaniem silnikiem i sterowanie uślizgiem przy hamowaniu, które są niezależnie regulowane.
Nowy pięciocalowy ekran TFT z intuicyjnym interfejsem daje szybki dostęp do wszystkich funkcji. System My Triumph zapewnia nawigację „zakręt po zakręcie”, sterowanie muzyką i obsługę telefonu. Nie zabrakło też pełnej regulacji tempomatu oraz nowego systemu ostrzegania o gwałtownym hamowaniu, który aktywuje miganie świateł hamowania o wysokiej częstotliwości.
Precyzja hamowania i przyczepność
Triumph postawił na sprawdzoną jakość. Układ hamulcowy Brembo Stylema® w połączeniu z regulowaną dźwignią Brembo MCS ma gwarantować maksymalną skuteczność hamowania. Standardowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 mają zapewniać świetną przyczepność zarówno na torze, jak i na drodze.
Dodatkowo regulowany amortyzator kierownicy poprawia stabilność i precyzję jazdy, szczególnie przy wyższych prędkościach i dynamicznych manewrach.
Design – agresja i sportowy styl
Speed Triple 1200 RS 2025 wyróżnia się jeszcze ostrzejszymi liniami i wyraźnie sportowym charakterem. Aluminiowa rama Twin-Spar ma zapewniać idealny balans między lekkością a sztywnością. Nowe, lżejsze koła redukują siły żyroskopowe, zwiększając zwinność i ułatwiając szczególnie szybkie zmiany kierunku. Konstrukcja motocykla pozostaje lekka i kompaktowa – gotowy do jazdy Speed Triple waży zaledwie 199 kg, co osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu litowo-jonowego akumulatora.
Czy to najlepszy naked 2025 roku?
Triumph Speed Triple 1200 RS to propozycja dla tych, którzy oczekują ponadprzeciętnych osiągów, precyzji prowadzenia i zaawansowanej technologii. Wśród sportowych nakedów wyróżnia się dopieszczoną elektroniką, dynamicznym silnikiem i najwyższej klasy zawieszeniem. Czy to najlepszy naked 2025 roku? Czas i pierwsze testy to zweryfikują, ale jedno jest pewne – to jedna z najciekawszych propozycji w swojej klasie. Czy to rewolucja? Niekoniecznie. Ale zdecydowanie to jeszcze bardziej dopracowana wersja motocykla, który i tak już był jedną z najlepszych propozycji w klasie naked.
Model trafi do salonów w trzech wersjach kolorystycznych: Jet Black, Granite & Diablo Red oraz Granite & Performance Yellow i będzie dostępny od kwietnia 2025 roku.
SPECYFIKACJA – SPEED TRIPLE 1200 RS
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym |
Pojemność | 1160 cm³ |
Średnica | 90.0 mm |
Suw | 60.8 mm |
Stopień sprężania | 13.2:1 |
Maksymalna moc | 183 KM (134.6 kW) przy 10 750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 128 Nm przy 8 750 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, główny tłumik podwieszany i drugi montowany z boku |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, slip & assist |
Skrzynia biegów | 6 biegów |
PODWOZIE | |
Rama | Aluminiowa rama typu Twin-Spar, przymocowana śrubami do tylnej aluminiowej ramy pomocniczej |
Wahacz | Jednostronny, ze stopu aluminium |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17 x 6 cala |
Przednia opona | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 120/70Z R17 58W |
Tylna opona | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 190/55Z R17 75W |
Przednie zawieszenie | USD Öhlins 43 mm w pełni regulowane, skok 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji/odbicia SmartEC3 OBTi |
Tylne zawieszenie | Monoshock Öhlins RSU z łącznikiem, skok tylnego koła 120 mm, elektroniczny system tłumienia kompresji / odbicia SmartEC3 OBTi |
Przednie hamulce | Podwójne, 320 mm pływające tarcze hamulcowe. Zaciski monoblock Brembo Stylema, OC-ABS, promieniowy cylinder główny Brembo MCS. |
Tylne hamulce | Pojedyncza 220 mm tarcza hamulcowa, zaciski hamulcowe Brembo z dwoma tłoczkami, OC-ABS |
Przyrządy | W pełni kolorowy 5-calowy ekran TFT |
WYMIARY ORAZ WAGA | |
Długość | 2 090 mm |
Szerokość kierownicy | 810 mm |
Wysokość bez lusterek | 1 085 mm |
Wysokość siedzenia | 830 mm |
Rozstaw osi | 1445 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.9 ° |
Wyprzedzenie | 104.7 mm |
Masa z płynami | 199 kg |
Pojemność zbiornika | 15.5 litra |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Dwuletnia gwarancja w standardzie. |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 5.5 litra / 100 km |
Emisja | 127 g/km
EURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |