Triumph Speed Triple 1200 RR Bond Edition: mocno limitowana seria motocykli do zadań specjalnych

James Bond to ma fajnie...

W skrócie
  • Triumph Speed Triple RR w mocno limitowanej edycji 007
  • Specjalna wersja na 60-lecie filmów z Jamesem Bondem
  • Powstanie zaledwie 60 sztuk tej wersji motocykla na cały świat

Kontynuując wspaniałą współpracę pomiędzy dwoma kultowymi, brytyjskimi markami – która zaczęła się od udziału motocykli Triumph w Nie czas umierać – Triumph świętuje 60 lat Bonda premierą znakomicie wykonanego i ultra-ekskluzywnego Speed Triple 1200 RR Bond Edition. Limitowane edycja obejmie tylko 60 motocykli na całym świecie.

Triumph zapowiada nową, ekscytującą kolaborację z Jamesem Bondem – jako oficjalny partner motocyklowy celebrując 60-lecie Bonda unikalną, bardzo ekskluzywną, limitowaną edycją motocykla, dostępna tylko w 60. egzemplarzach na całym świecie. Speed Triple 1200 RR Bond Edition to kontynuacja niesamowitej współpracy pomiędzy dwoma legendarnymi, brytyjskimi markami, która zaczęła się wraz z Nie czas umierać gdzie Triumph Tiger 900 i Scrambler 1200 pełniły główne role w sekwencjach pościgowych.

Triumph Speed Triple RR w unikalnum malowaniu 007

 Nowy Speed Triple 1200 RR Bond Edition posiada wyszukane, trzykolorowe malowanie Black, Granite Gray i Storm Gray z oficjalnymi grafikami „60 Years of Bond” po obu stronach zbiornika paliwa.

Wszystkie 25 tytułów filmów z Jamesem Bondem umieszczono na efektownym zbiorniku paliwa, używając oryginalnych czcionek. W tym najnowszy film Nie czas umierać, z którym Triumph stał się oficjalnym motocyklowym partnerem Bonda.

W kokpicie znalazł się rozpoznawalny design lufy pistoletu Jamesa Bonda, znany z prawdopodobnie jednej z najbardziej znanych sekwencji otwierającej film w historii. Ręcznie malowane, złote wykończenie kokpitu i tylnej sekcji motocykla dodaje Speed Triple 1200 RR Bond Edition piękna i ekskluzywności.

 

Customowe złote wykończenie logo

Dopracowany wygląd nowego Speed Triple 1200 RR Bond Edition uzupełniają ręcznie wykonane, złote logotypy, które można znaleźć na całym motocyklu. Współgra z nimi złoty widelec przedniego zawieszenia marki Öhlins. Grafika Triumph na zbiorniku także rzuca się w oczy dzięki złotemu wykończeniu, które wykorzystano także na bocznej owiewce w logotypie Speed Triple 1200 RR.

Produkcja Speed Triple 1200 RR Bond Edition jest ściśle ograniczona do 60. motocykli na całym świecie, tworząc z prawdziwie unikalny i kolekcjonerki pojazd. Numeracja od 1 do 60 została umieszczona na dedykowanej plakietce na nowym mocowaniu kierownicy. Plakietka posiada oficjalny branding James Bond.

Dodając kolejny ekskluzywny element i pomagając chronić motocykl w typowym stylu Jamesa Bonda, każda z limitowanych edycji RR zostanie wyposażona w dedykowany, customowy pokrowiec motocyklowy 007™.

Na koniec, każdy z 60. motocykli dostarczany jest z certyfikatem autentyczności, odręcznie podpisanym przez CEO Triumpha, Nicka Bloora.

Elegancja, osiągi i ta magia kina

Jako szczyt gamy Speed Triple i prawdziwa deklaracja piękna, wyszukania i charakteru, Bond Edition oferuje wszystkie właściwości nowej generacji Speed Triple RR – ekscytujące osiągi, premium specyfikację i najwyższej jakości technologię.

Niesamowite osiągi i charakter to natura trzycylindrowego silnika 1160 ccm Speed Triple RR – lekkiej, efektywnej i mocnej jednostki, która napędza także model RS.

Zaprojektowany z myślą o dostarczeniu jak najwyższej mocy, momentu obrotowego i szybkiej reakcji na gaz, silnik oferuje imponujące 180 KM mocy maksymalnej przy 10,750 obr./min i 125 Nm momentu obrotowego przy 9,000 obr./min. I, jak w przypadku wszystkich trzycylindrówek Triumpha, przebieg krzywej momentu obrotowego jest płynny, z mocą dostępną od niskich obrotów, przez średni zakres, aż po porządnego „kopa” i przyspieszenie w najwyższym zakresie obrotów. Responsywność i precyzyjność pracy silnika to efekt niskiej bezwładności jednostki napędowej.

6-biegowa skrzynia biegów jest lekka i kompaktowa, ze zoptymimizowanym, progresywnym zestopniowaniem współgrającym z przebiegiem krzywej mocy. Efektem jest super-płynna zmiana biegów. Lekkie sprzęgło antyhoppingowe wykorzystuje rozwiązania, które pod obciążeniem zwiększają siłę sprężyn sprzęgłowych i pozwalają na przeniesienie większej mocy z silnika na skrzynie biegów. Rozwiązanie działa także podczas agresywnych redukcji, gdzie kontrolowana ilość ślizgu sprzęgła pozwala na maksymalną kontrolę tylnego koła.

Mocowany z boku, pojedynczy układ wydechowy ze szczotkowanej stali nierdzewnej dostarcza typowy dla Speed Triple, przyciągające wzrok, basowy pomruk dla jeszcze bardziej sportowych i angażujących wrażeń z jazdy.

Ekscytujące doświadczenia z jazdy to znak rozpoznawczy Triumpha, z precyzyjnym i wzbudzającym pewność prowadzeniem, podkręconym przez skoncentrowaną na kierowcy ergonomią RR, kierownicą clip-on i sportowymi setami podnóżków.

Przeczytaj też:

Triumph Racing: Brytyjczycy wkraczają do motocrossu

Przewaga RR jest jeszcze bardziej podkreślona dzięki premium wyposażeniu, które dostępne jest jako standardowe. Wśród niego nowe, elektronicznie sterowane, półaktywne zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0 z przodu i z tyłu, będące najbardziej zaawansowanym zawieszeniem marki Öhlins.

Triumph Speed Triple RR w standardzie posiada wysokiej jakości opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, dostarczające niesamowitej precyzji, stabilności i przyczepności na torze wyścigowym i poza nim.

Speed Triple 1200 RR korzysta z podwójnych zacisków hamulcowych typu monoblock Brembo Stylema, oraz lekkich, pływając tarcz hamulcowych o średnicy 320 mm, dzięki czemu hamowanie jest precyzyjne i przewidywalne. Motocykl posiada zintegrowany system hamulcowy Brembo Stylema z regulowana klamką Brembo MCS.

Specyfikacja premium i technologia

Speed Triple 1200 RR Bond Edition posiada pełen pakiet najnowszego, elektronicznego wsparcia dla kierowców, z nastawieniem na zmienienie jazdy na łatwiejszą i bezpieczniejszą bez względu na warunki. Pakiet pozwala takżę dostsowoać motocykl do indywidualnych potrzeb motocyklisty.

Kluczem do premium specyfikacji jest kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5” z możliwością połączenia aplikacji My Triumph jako standard. Pozwala to na wykonywanie i odbieranie połączeń, obsługę multimediów, ale także na nawigowanie krok-po-kroku przy pomocy narzędzi Google. Aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android i iOS. Całość obsługiwana jest przez podświetlane, wygodne guziki i zaprezentowana w przejrzysty sposób na ekranie TFT.

RR w standardzie wyposażony jest w najbardziej rozwinięty, oparty o żyroskopy cornering ABS Triumpha oraz zoptymalizowaną do pracy w złożeniu kontrolę trakcji, którą można wyłączyć. Obydwa systemy wykorzystują żyroskopy w jednostce IMU, by określać złożenie, precyzyjnie kontrolować ABS i kontrolę trakcji w zależności od uślizgu koła i wybranego trybu jazdy.

Połączony z kontrolą trakcją jest zaawansowany system przeciwdziałający unoszenia przedniego koła, który wykorzystując rozbudowane algorytmy, dba o precyzyjną kontrolę.

Nowy RR posiada pięć zmiennych trybów jazdy – Road, Rain, Sport, Rider-konfigurowalny, oraz tryb Track, dla najlepszego ustawienia bez względu na sytuację.

Kolejną kluczową cechą na drodze i na torze jest Triumph Shift Assist, quickshifter góra/dół. Quickshifter zawiera nowoczesny czujnik, który dostarcza ogrom informacji do jednostki kontrolującej silnik, pozwalając na mapowanie zmian biegów góra/dół w oparciu o wiele parametrów.

Oświetlenie jest w pełni LED-owe, by zapewnić maksimum wytrzymałości i efektywności. W zależności od rynku, światła do jazdy dziennej umieszczono w okrągłej, przedniej lampie. Tylne oświetlenie zintegrowano w unikalny sposób, a LED-owe kierunkowskazy posiadają funkcję automatycznego wyłączania się.

Speed Triple 1200 RR oferuje w standardzie w pełni bezkluczykowy system, w tym bezkluczykowy zapłon, blokowanie kierownicy, bezkluczykowe otwieranie korka wlewu paliwa, oraz w pełni regulowany tempomat.

Muskularna postawa i nastawienie

Pojedyncza, okrągła lampa w centrum owiewki, z designem lufy pistoletu Bond Edition, to popisowa cecha RR, która nadaje motocyklowy piękne, nieskazitelne i czyste linie.

Muskularna pozycja z owiewką skierowaną w dół jest agresywna i skoncentrowana. Lekkie, stworzone z włókna węglowego detale i charakterystyczne, lekkie 17-calowe koła aluminiowe dodają stylu.

Wygląd motocykla przykuwa uwagę z każdej strony dzięki zintegrowanemu tylnemu światłu, lakierowanej, dolnej płetwie i osłonie tylnego siedzenia z możliwością demontażu.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button