Suzuki Burgman z napędem na dwa koła? W USA jest już patent

Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych opatentował rozwiązanie Suzuki, które pozwala napędzić dwa kołą w skuterze.

Suzuki nie pierwszy raz używa Burgmana do składania patentów. W tym przypadku z rysunków wynika, że jest to Burgman 200 z mocno zmienionym przodem. W czym tkwi haczyk? Burgman ze zdjęć posiada elektryczny silnik napędzający przednie koło.

Rozwiązanie nie jest niczym nowym, podobne na szeroką skalę stosuje się już w rowerach (chociażby w formie zestawów: koło z silnikiem wewnątrzpiastowym + bateria). W przypadku Burgmana z rysunków po jednej stronie znajduje się napędzający koło silnik wraz z wahaczem, po drugiej tarcza hamulcowa i amortyzator.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Z opisu wynika, że takie rozwiązanie mogłoby być zastosowane w pojeździe ze spalinowym silnikiem umieszczonym w tylnym wahaczu lub osadzonym w ramie, co daje szerokie możliwości nomen omen wychodzące poza świat skuterów.

Czy Burgman, lub inny pojazd japońskiej marki, z napędem na dwa koła wyjedzie na ulice? Prędzej czy później tak. Ale mimo wszystko rysunek patentowy to jedno, a finalny produkt to zupełnie co innego.

Tak zupełnie na marginesie, Suzuki zaczęło testy napędzanego ogniwem paliwowym skutera w marcu.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button