Jazda skuterem i motocyklem pod wiatr

Pogoda mocno dała się we znaki sympatykom skuterów w całej Polsce. Deszcz, silny wiatr nie ułatwiają codziennej jazdy. Dziś Skuterowo.com podpowiada jak bezpiecznie poruszać się podczas silnych podmuchów.

Podstawa to opanowanie i jazda ze świadomością, że w każdej chwili będzie z naszej strony niezbędna kontra w stosunku do fali wiatru uderzającej np. w bok pojazdu. W przypadku silniejszych porywów w kilka sekund możemy znaleźć się w rowie, lub na przeciwnym pasie ruchu. W tym przypadku duża masa pojazdu i kierowcy są naszymi sprzymierzeńcami. Jeszcze lepiej sytuacja wygląda w przypadku dobrze wyważonych pojazdów z nisko osadzonym środkiem ciężkości. W przypadku mniejszych skuterów skutki podmuchów są znacznie bardziej odczuwane.

Deszcz i silny wiatr to najgorsze połączenie

Jak zapobiegać? Poruszać się środkiem pasa. Dzięki temu mamy większe pole działania, a dodatkowo mijające nas pojazdy są zmuszane do zmiany pasa ruchu, bez szans na wyprzedzanie nas na tak zwaną „żyletkę”. Wyobraź sobie co się dzieje, gdy z zachowaniem minimalnego odstępu wymija Cię pojazd przy jednoczesnym bocznym, silnym wietrze… Skutki takiego zbiegu dwóch czynników mogą być katastrofalne.

Ręce na kierownicy. Obie. W czasie wiatru dosyć szybko można się przekonać o tym, że prawidłowe trzymanie kierownicy to jedna z podstawowych metod unikania wymuszonych przez powiewy manewrów. Siła wywierana na pojeździe często jest większa, niż mięśnia jednej ręki.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Uwaga na przeciąg. Ma on miejsce w warunkach miejskich. W Warszawie sztandarowym miejscem ogromnego podczas wiatru przeciągu jest wyjazd z tunelu na Wisłostradzie. Jadąc w jego środku jest zupełnie spokojnie. Opuszczając go otrzymujemy gwałtowne, boczne uderzenie. Czasem pojazd potrafi tym sposobem zmienić swoją trajektorię nawet o 0.5 – 1.5 m. Trzeba być na to przygotowanym.

Zdrowie. Wiatr znacznie wychładza organizm. Odczuwalna temperatura jest znacznie niższa od tej widocznej na termometrach. Ochrona stawów oraz gardła to podstawa.

Fot.: Skuterowo.com/SXC

Inne publikacje na ten temat:

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. I dodatkowo polecam dla tych co mają baki nisko za przednim kołem.
    Na wietrzne i deszczowe dni dobrze mieć bak na full ,to całkiem dobrze dociąża i poprawia tor jazdy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz jeszcze
Close
Back to top button