Romet 797: Największa z nowości Rometa

…i to dosłownie. Romet zdecydował się ponownie zaprezentować model 797 w swoim katalogu, który ma być jedną z największych (gabarytowo) pięćdziesiątek na rynku w sezonie 2013. Ten skuter waży ponad 130 kilogramów i chwali się wymiarami 1990x680x1080mm.

797 to jeden z większych modeli w klasie 50cc. Wygodna pozycja za kierownicą, szyba oraz owiewki zapewniają dobrą ochronę przed wiatrem a niski środek ciężkości pozwala precyzyjnie manewrować w mieście.  Duże koła wraz z podwójnym amortyzatorem z tyłu zapewniają dobre wybieranie nierówności. Energiczny dwusuwy silnik zapewnia  bardzo dobrą dynamikę. Wygodna kanapa dla kierowcy i pasażera w połączeniu z pojemnym schowkiem pod siedzeniem, pozwala używać skutera do niewielkich wypadów za miasto. Duży i praktyczny te dwa słowa które idealnie opisują skuter 797 – przekonuje Agnieszka Starzyk z Arkus & Romet Group.

Romet 797 – Dane techniczne:

WYMIARY: 1990x680x1080mm,

TYP SILNIKA: 1 cylinder, 2 suw, 49,5ccm, chłodzony powietrzem,

MOC MAKS.:4,4KM,

PRĘDKOŚĆ MAKS.: 45km/h,

ROZRUCH: elektryczny / nożny,

PRZENIESIENIE NAPĘDU: CVT,

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

WAGA: 135kg,

HAMULEC przód/tył: tarczowy / bębnowy

OBRĘCZE: aluminiowe,

KOLORYSTYKA: czerwono-biały.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

15 opinii

  1. Super już jestem zainteresowany.Mam również duży skuter Romet RXL 50 4 T,jest lżejszy o 30 kg.Szkoda tylko ,że silnik nie jest 4 suw.Czekam na test skuterowo.

  2. Taki skuter to i ja chce. Jak byście mieli taki nie potrzebny nikomu, to piszcie do mnie, chętnie wezme 😉

  3. Ciekawe bo w opisie tego skutera pisze:

    TYP SILNIKA: 1 cylinder, 2 suw, 49,5ccm, chłodzony powietrzem

    Tymczasem na zdjęciu jest widoczny w wersji z silnikiem 4T.

    I jak to rozumieć ?

  4. Wszystko fajnie, ale czemu nie dali z tyłu hamulca tarczowego jak to 2T… W 4t nie wiedziałem nigdy to bym zrozumiał, ale 2t…

  5. Posiadałem ten model jakieś 5 lat temu więc pozwolę sobie na kilka uwag 🙂
    1.W porównaniu do poprzedniego 797 wzrosła ok. 20 kg masa a to dobrze nie wróży – ciekaw jestem dlaczego tak \”przytył\” ?
    2. Pani Agnieszka przekonuje do niskiego środka ciężkości a jest wprost odwrotnie ! Zbiornik paliwa umieszczony z tyłu pod kanapą na wysokości napisu ROMET , akumulator , moduł i większość elektryki pod deską rozdzielczą na wysokości przednich świateł a na dole tylko litrowy zbiorniczek na olej. Cała przestrzeń na dole praktycznie nie zagospodarowana. To nie pomagało w prowadzeniu.
    3. Do \”pojemnego\” schowku w poprzednim modelu nie dało się włożyć otwartego kasku f-my NAXXA model S-13.
    4. Jeśli producentem jest ta sama chińska fabryka i materiały użyte do budowy są takiej samej jakości to awaryjność i usterkowość będzie na bardzo wysokim poziomie i o wypadach na dalsze odległości będzie można zapomnieć.
    Dodam jeszcze że bliżniaczy model o nazwie EUROBOY f-my KINGWAY był dostępny jeszcze rok temu ale wycofali go ze sprzedaży i na rynku ostał się tylko GRANDE SPECJAL f-my MOTOMAGNUS.

  6. “Podobieństwo do wszelkich innych skuterów (Euroboy) jest przypadkowe ;D” A tak na serio to całkiem fajnie go przerobili, jeszcze bardziej agresywnie. Ciekawe ile będą sobie za to życzyć…

  7. padalcze 🙂 na moje oko tu bak jest w kanale na podescie i dlatego pani ……mowi o obnizonym srodku ciezkosci

  8. 4600 za 50 ccm w 2T to ciekawe ile sobie zawołają za 125 ccm 4T może 6000 a tak swoją drogą to taki skuter przydałby się także w wersji 4T 50 ccm tylko że by musieli pozmieniać charakterystykę przełożeń wtórnych aby wogule ruszył z miejsca i wspinał się pod górki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button