Aktualnie czytasz:
Po czym poznać przekręcony licznik w używanym motocyklu?
2

Kręcenie liczników to nadal popularny proceder wśród sprzedawców – najczęściej komisowych. W Polsce wciąż pokutuje przekonanie, że niski przebieg gwarantuje dobry stan techniczny. Po czym poznać przekręcony licznik w używanym motocyklu, motorowerze lub skuterze?

Warto zwrócić uwagę, że w chińskim skuterze łatwiej i często taniej jest wymienić licznik na inny niż bawić się rozklejanie fabrycznego zestawu wskaźników. Duża wymienność części sprawia, że dopasowanie ich między różnymi markami i modelami nie stanowi problemu. W takim przypadku, zostaje nam wizualna ocena stanu technicznego i stopnia zużycia pojazdu. Manetki, klamki hamulców i sprzęgła, opony, tarcze hamulcowe, napęd – to wszystko musimy ocenić biorąc pod uwagę rocznik, deklarowany przebieg i wyeksploatowanie poszczególnych części.

Inaczej sprawa wygląda jeśli chcemy kupić motocykl zachodniego lub japońskiego producenta. Części do tych sprzętów nie są już tak tanie i tutaj sprzedawcy kombinują inaczej. Wszelkie uszkodzenia obudowy licznika, jak na przykład pogięta blacha mocowania szkła zegarów mogą świadczyć w najlepszym razie o próbie naprawy, częściej jednak znaczy to że licznik został cofnięty. Można to też poznać po nierówno ustawionych cyfrach na wyświetlaczu

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Elektroniczne liczniki to już dość poważny temat i samemu ciężko jest ustalić czy przebieg był „korygowany”. Najlepszym wyjściem jest podłączenie motocykla pod komputer diagnostyczny, choć w przypadku starszych modeli wyposażonych w ciekłokrystaliczne wyświetlacze nie zawsze oszustwo da się ujawnić. Wtedy pozostaje „analogowa” droga oględzin sprzęta.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe paci
    13 stycznia 2015 at 13:04

    Otóż nie zgodzę się z tym że jest to drogi zabieg nawet w elektronicznym liczniku i jest robiony nagminnie i łatwo dostępny
    http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=COFANIE+KOREKTA++LICZNIKA+PRZEBIEGU!!&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-prz-1128

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    13 stycznia 2015 at 13:52

    łatwiej często w elektronicznym jak w mechanicznym. mechaniczny oznacza ingerencje w mechanizm, odginanie zapadek.. itd. W elektronicznym zmienia sie wartość w pamięci licznika – często przez interface diagnostyczny.
    Kocham tych co by wszystko podłączali \”pod komputer\”. Wiekszość nawet nie ma bladego pojęcia jak to działa i że interfejsy są różne i nie zawsze si dogadują i nie każdym \”komputerem\” można coś w danym pojeździe zrobić.
    Zastanawiam sie tez co ma dać podłączenie pojazdu pod komputer diagnostyczny – zwłaszcza takiego pogwarancyjnego.
    To nie jest samochód który przebieg zapamiętuje jednocześnie w zegarach, ECU, wspomaganiu kierownicy (ilość motogodzin) i sterowniku xenonów.
    Tutaj NAJWYŻEJ sprawdzi się przebieg przy ostatnim formalnie odnotowanym przeglądzie gwarancyjnym – a potem to szukaj wiatru w polu.