Padł napęd w twoim motocyklu lub motorowerze? Jest rozwiązanie: czterosuwowy silnik Moretti

Informacja prasowa

Każdy, nawet najlepszy i najbardziej długowieczny silnik po jakimś czasie intensywnej eksploatacji może wymagać wymiany. Jeżeli jeździsz wiekowym małolitrażowym motocyklem Hondy lub opartym na konstrukcji tego producenta, możesz postawić na sprawdzony zamiennik całego silnika. Moretti Parts oferuje sprawdzone jednostki czterosuwowe o pojemnościach od 50 do 170 cm3.

Jednostka 139FMB jest oparta na najbardziej niezawodnej i najpopularniejszej konstrukcji w historii – silniku Hondy Cub, która sprzedała się już w ponad 60 milionach egzemplarzy i uchodzi za wzór jakości i trwałości. Ten motorower „zmotoryzował” Azję i dał początek wszystkim znanym obecnie pojazdom tego typu. Oryginalnie silnik Hondy występował w zazwyczaj w pojemności 50cm3, a każdy z gamy silników Moretti jest jego większym bratem bliźniakiem.

Jednostki Moretti dostępne są w pojemnościach 50, 70, 72, 80, 110, 125, 130, 140, 150 oraz 170 cm3. Oznaczono je symbolami 139FMB, 147FMB, 152FMH, 154FMI, 154FMH, 157FMJ, 1P56FMJ, 1P60FMJ oraz 1P62FMK. Silniki te występują w wersji czterobiegowej, a także z biegiem wstecznym, w opcjach 1+1 i 3+1. Do wyboru mamy skrzynie biegów klasyczne, w układzie 1-0-2-3-4, lub z wszystkimi biegami w dół: 0-1-2-3-4. Sprzęgła w tych jednostkach mogą być manualne lub półautomatyczne, w których zmieniamy biegi stopą, ale bez użycia dźwigni sprzęgła – po prostu jej nie ma.

Najczęściej wybierane i chętnie kupowane jednostki na polskim rynku to silniki o pojemności 110 i 125 cm3. Jest to zasługa najlepszego stosunku ceny do osiągów oraz łatwości wymiany, gdyż silniki te idealnie pasują do fabrycznych mocowań, niezależnie od pojemności skokowej. Ich główne zalety to atrakcyjna cena, kultura pracy, precyzyjna skrzynia biegów, niskie zużycie paliwa, wysoka trwałość oraz niski poziom wibracji. Moretti oferuje silniki wyposażone w rozrusznik elektryczny oraz kickstarter, fabrycznie zalane olejem 10W40 i gotowe do natychmiastowego montażu i użytkowania. Pasują one do większości popularnych chińskich motocykli i motorowerów oraz objęte są pełną, 12-miesięczną gwarancją. Silnik 139FMB montowany jest m.in. w kilku modelach Bartona: Sprint, Fighter, Volcano 50, FR 50, Flex, Ranger oraz Classic.

Należy przy tym pamiętać, że aby legalnie jeździć motocyklem czy motorowerem po drogach publicznych, nowy silnik musi mieć takie same parametry jak poprzedni, tzn. odpowiadać danym zawartym w dowodzie rejestracyjnym i naszym uprawnieniom do kierowania danym pojazdem. Natomiast jeśli pojazd z założenia nie ma homologacji i będzie wykorzystywany wyłącznie poza drogami publicznymi (np. motocykle crossowe), możemy spokojnie zamontować silnik o większej pojemności skokowej i mocy.

Silniki Moretti wytwarzane są przez chińskie przedsiębiorstwo Zongshen, które współpracuje również z takimi legendami jak Harley-Davidson (od 2009 roku) czy Piaggio. Wspólne działania z włoskim producentem trwają już od 2004 roku, co doprowadziło do utworzenia spółki o wspólnym kapitale. Koncern Zongshen każdego roku produkuje w swoich ośmiu fabrykach trzy miliony silników o pojemnościach od 50 do 250 cm3, oprócz tego dostarcza też jednostki napędowe do łodzi, minisamochodów, lotnictwa oraz około miliona innych małych silników do 700 typów pojazdów.

O ceny i dostępność silników Moretti pytaj u autoryzowanych dealerów na terenie całego kraju. 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button