Jedną z nowości motocyklowych roku 2020 jest Triumph Street Triple RS o doskonałej specyfikacji.
Stanowi milowy krok w kierunku lepszych osiągów, a to dzięki znacznym udoskonaleniom silnika wprowadzonym przez zespół konstrukcyjny Moto2TM firmy Triumph. Charakteryzuje się zupełnie nową, bardziej agresywną stylistyką, a zaprojektowano go z myślą o wyznaczeniu nowego standardu możliwości i samej jazdy, czyniąc z niego motocykl uliczny o doskonałych osiągach.
- Znacznie lepsze osiągi – większa moc, większy moment obrotowy
- Trzycylindrowy silnik 765 cm3, znacznie udoskonalony przez zespół konstrukcyjny Moto2TM firmy Triumph, spełnia teraz wymogi normy emisji spalin Euro 5
- Większy maksymalny moment obrotowy na poziomie 79Nm przy 9350 obr./min, oraz o 9% większy w zakresie obrotów średnich
- O 9% większa moc w zakresie obrotów średnich, osiągając maksimum 123PS przy 11 750 obr./min
- Bardziej elastyczna przepustnica
- Nowy, swobodniejszy tłumik tworzący wyraźniejszy, bardziej charakterystyczny odgłos
- Płynnie działająca, wyrafinowana skrzynia biegów ze sprzęgłem Slip&Assist
- Znacznie agresywniejsza sylwetka i stylistyka
- Nowe, charakterystyczne i imponujące podwójne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej
- Nowe, sportowe, kanciaste nadwozie w nowej i nowoczesnej kolorystyce
- Tłumik z najwyższej jakości wykończeniem z włókna węglowego
- Wyższa jakość wykończenia i detali dekoracyjnych całego motocykla, co obejmuje nowe lusterka, nowy uchwyt kierownicy oraz nową główną ramę w kolorze Titanium Silver
- W komplecie siedzenie pasażera o podwyższonej ergonomii i wymienna owiewka zamiast siedzenia pasażera, lakierowana w kolorze motocykla
- Jeszcze lepsza technologia
- Zwiększona funkcjonalność TFT wraz z nową grafiką
- Układ łączności MyTriumph zapewniający możliwość obsługi kamery GoPro,
nawigacji, odtwarzacza muzyki i telefonu - Nowy układ Shift Assist umożliwiający szybkie zmiany biegów na wyższy i niższy
- Pięć udoskonalonych trybów jazdy: Droga, Deszcz, Sport, Tor oraz konfigurowany przez kierowcę
- Niezwykle wysoki poziom standardowej specyfikacji
- Uliczny motocykl o doskonałych osiągach
- Najlżejszy motocykl w swojej klasie
- Niesamowity stosunek mocy do masy
- Znany na całym świecie ze swej zwinności i dynamiki jazdy
- Najwyższy standard specyfikacji i wyposażenia obejmującego hamulce Brembo M50, w pełni regulowane zawieszenie Öhlins oraz opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3
- Ponad 60 oryginalnych akcesoriów Street Triple zapewniających większą ochronę, komfort i styl
- Nowe, pierwsze w tej klasie sekwencyjne kierunkowskazy LED
- Nowe sakwy bagażowe z szybko rozłączalnym mechanizmem mocującym
Street Triple RS: Motocykl definiujący swoją kategorię już od samego początku
Lekki, szybki, zręczny i stylowy, a przy tym dający ogromną frajdę z jazdy – Street Triple, dzięki swojemu wyróżniającemu się charakterowi i gwarantującemu dreszczyk emocji trzycylindrowemu silnikowi, już od chwili wprowadzenia na rynek w 2007 roku zmienia reguły gry. Przedefiniował kategorię sportowej wagi średniej, a dzięki połączeniu agresywnego wyglądu, bezwysiłkowego i intuicyjnego prowadzenia, oszałamiającej mocy i jedynego w swoim rodzaju odgłosu trzycylindrowego silnika stał się motocyklem pierwszego wyboru.
Ewoluując od znanego trzycylindrowca 675 cm3 do jeszcze bardziej ekscytującego silnika 765 cm3 w roku 2017, Street Triple po raz kolejny zmienił definicję kategorii, stając się najlżejszym motocyklem w swojej klasie, chlubiąc się najnowocześniejszą technologią, doskonałą specyfikacją podwozia i wyjątkowym standardem wykończenia i zdobienia.
Projekt nowego Street Triple RS roku 2020 opracowano z myślą o ponownym ustanowieniu nowego standardu, a to dzięki znacznemu zwiększeniu osiągów, nadaniu mu znacznie agresywniejszej sylwetki i wyposażeniu go w jeszcze lepsze rozwiązania technologiczne, pogłębiające wrażenia z jazdy. Łącząc w sobie zwinność i dynamikę, z których słyną motocykle Triumph, z najwyższej jakości zawieszeniem, hamulcami i oponami, nowy Street Triple RS doskonale sprawdza się zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.
Triumph 2020: Znacznie lepsze osiągi – większa moc, większy moment obrotowy
Znaczne zwiększenie osiągów nowego Street Triple możliwe jest dzięki istotnym udoskonaleniom charakternego, trzycylindrowego silnika 765 cm3, wprowadzonym przez ekspercki zespół konstrukcyjny Moto2TM firmy Triumph. Silnik spełnia teraz wymagania normy emisji spalin Euro 5, a wynikiem udoskonaleń jest znaczne zwiększenie momentu obrotowego, który obecnie jest o 9% większy w zakresie obrotów średnich, osiągając maksymalny poziom 79Nm przy 9350 obrotach.
Moc również jest większa o 9% w zakresie obrotów średnich, osiągając szczytowy poziom 123PS przy 11 750 obr./min, czyniąc jazdę nowym Street Triple RS niezwykle uzależniającym zajęciem. Modernizacja silnika obejmuje nowy wałek rozrządu zaworów wydechowych zoptymalizowany pod kątem lepszych osiągów w zakresie obrotów średnich, wysoce precyzyjną obróbkę skrawaniem wału korbowego, sprzęgło i stabilizator, dzięki którym zmniejszono bezwładność i zredukowano masę silnika.
Przepustnica jest teraz jeszcze bardziej elastyczna, co jest wynikiem 7% redukcji mas wirujących, a w połączeniu ze zwiększonym momentem obrotowym w całym zakresie obrotów zapewnia zauważalną poprawę szybkości reakcji na działania kierowcy.
Street Triple RS wyposażony jest również w nowy tłumik o swobodniejszym przepływie dzięki podwójnemu układowi katalitycznemu, zmniejszającemu opory i emisję spalin. Tłumik, gustownie wykończony sportowym, najwyższej jakości wykończeniem z włókna węglowego, daje znacznie bardziej charakterystyczny odgłos pracy trzycylindrowego silnika. Ten nieziemski warkot uzyskano dzięki udoskonaleniom układu wydechowego i zupełnie nowemu kanałowi wlotu powietrza, które razem przyczyniają się do wyrazistości i czystości dźwięku o bardziej zharmonizowanym zrównoważeniu pomiędzy odgłosem wlotu powietrza i tłumika.
Płynnie działająca, wyrafinowana skrzynia biegów nowego Street Triple RS ma krótkie przełożenie 1. i 2. biegu, zapewniając wyjątkowe przyspieszenie i płynne zmiany biegów. Bardziej precyzyjna obróbka maszynowa umożliwiła również rezygnację z zazębienia bezluzowego, co przyczynia się do zmniejszenia masy przekładni. Do tego wszystkiego Street Triple RS zachowuje sprzęgło Slip&Assist o doskonałej specyfikacji, dzięki któremu zmniejsza się wysiłek przy operowaniu dźwignią sprzęgła, co z kolei zwiększa komfort kierowcy i jego kontrolę nad pojazdem.
Nowy Street Triple: Znacznie agresywniejsza sylwetka i stylistyka
Wynikiem znacznych udoskonaleń legendarnej stylistyki jest o wiele bardziej agresywny wygląd nowego Street Triple RS. Zupełnie nowe reflektory LED mają teraz efektowny, nowy kształt o ostrzejszej stylistyce. Są teraz jeszcze jaśniejsze, przez co znacznie zyskują na atrakcyjności. Światła do jazdy dziennej DRL mają teraz nową, bardziej charakterystyczną konstrukcję, zapewniając przy tym lepszą widoczność motocykla.
Zupełnie nowe nadwozie nowego Street Triple RS ma teraz bardziej wyraziste i kanciaste linie nadające mu bardziej sportowy wygląd. Nowa owiewka i wlot powietrza mają teraz bardziej wyrazisty charakter, a ich kształt oddaje stylistykę nowych DRL. Boczne panele, tył, tylna owiewka i dolna osłona silnika mają zupełnie nową i odmienną od poprzedników konstrukcję.
W modelu 2020 przestylizowano również tłumik nadając mu bardziej sportowy i kompaktowy charakter, nie zapominając o wykończeniu z włókna węglowego ze znakiem firmowym Triumph. Cały motocykl zyskał detale dekoracyjne i stylizacyjne, wśród nich nowe i nowoczesne lusterka, nowe mocowanie kierownicy oraz bardziej zharmonizowane wykończenie podzespołów, co obejmuje wykonane w kolorze czarnym elementy sterowania. Street Triple RS, będąc najlepszym modelem w rodzinie, chlubi się najwyższym wśród wszystkich Street Triple poziomem wykończenia. Główna rama obecnie malowana jest w kolorze Titanium Silver, dopasowanym do wykończenia modeli Street Triple.
Uzupełnieniem bardziej nowoczesnego stylu nowego Street Triple RS są dwie różne wersje kolorystyczne: Matt Jet Black z kalkomanią Aluminium Silver i Yellow lub Silver Ice z kalkomanią Diablo Red i Aluminium Silver. Obydwie wersje obejmują ręcznie malowane obręcze na kołach w kolorze Diablo Red i tylną ramę pomocniczą w kolorze Aluminium Silver.
Triumph Street Triple: Jeszcze lepsza technologia
Ukoronowaniem już i tak wyjątkowo wysokiego, wiodącego w tej kategorii, standardu technologicznego, jest jeszcze lepsza specyfikacja nowego Street Triple RS. Funkcjonalność systemu TFT poszerzono o oprogramowanie układu łączności MyTriumph, gotowe do współpracy z opcjonalnie montowanym modułem Bluetooth. Umożliwia on obsługę kamery GoPro, nawigacji, telefonu i odtwarzacza muzyki za pośrednictwem ergonomicznie zoptymalizowanych przełączników, a wszelkie konieczne informacje widoczne są na ekranie TFT. Ekran oferuje grafikę 2. generacji, w czterech różnych stylach i czterech opcjach kolorystycznych. Kąt nachylenia ekranu TFT można regulować, dzięki czemu każdy kierowca, bez względu na wzrost, uzyskuje optymalną widoczność wskazań.
Nowego Street Triple RS standardowo wyposażono w najnowszy układ szybkich zmian biegów na wyższy i niższy o nazwie Triumph Shift Assist, zwiększając potencjał motocykla, szczególnie na torze wyścigowym. Umożliwia on płynne i komfortowe zmiany biegów bez zmiany położenia manetki przyspieszenia, dzięki czemu redukuje się zmęczenie kierowcy.
Pięć udoskonalonych trybów jazdy (Droga, Deszcz, Sport, Tor wyścigowy i konfigurowany przez kierowcę) zoptymalizowano tak, by mogły sprostać lepszym osiągom motocykla, dzięki czemu kierowca zyskuje większą kontrolę nad pojazdem. Tryby jazdy regulują sposób reagowania przepustnicy oraz ustawienia ABS i układu kontroli trakcji, a można je z łatwością uruchomić podczas jazdy. W trybie Deszcz moc motocykla zostaje ograniczona do 100PS, na czym zyskuje bezpieczeństwo i poziom kontroli.
Uzupełnieniem nowej technologii jest utrzymany niezwykle wysoki poziom standardowej specyfikacji Street Triple RS, obejmującej elektroniczne sterowana przepustnica, regulowany ABS i wyłączalny układ kontroli trakcji.
Street Triple RS: Nowości technologiczne
- Poszerzona funkcjonalność TFT
- Gotowy do uruchomienia układ łączności MyTriumph
(gotowy do współpracy z opcjonalnie montowanym modułem Bluetooth) - Nowy układ Shift Assist umożliwiający szybkie zmiany biegów na wyższy i niższy
- Pięć udoskonalonych trybów jazdy: Droga, Deszcz, Sport, Tor oraz konfigurowany przez kierowcę
- Regulowany układ ABS
- Wyłączalny układ kontroli trakcji
- Samowyłączające się kierunkowskazy
- Elektroniczne sterowanie przepustnicą
Triumph Street Triple RS: Wyposażenie
- Podwójne radialne monoblokowe 4-tłokowe przednie szczęki hamulcowe Brembo M50
- Dźwignia hamulcowa Brembo o regulowanej sile nacisku i skoku
- Jednotłokowe tylne szczęki hamulcowe Brembo
- W pełni regulowane tylne zawieszenie Öhlins STX40 typu piggyback
- Wielkotłoczkowy, widelec Upside-down Showa 41 mm
- Opony Pirelli Diablo Supercorsa SP
- Sprzęgło Slip&Assist
Przenosząc wyznaczającego nowe standardy w swojej kategorii Street Triple RS na zupełnie nowy poziom, umacniają legendarną pozycję Street Triple RS jako najlepszego motocykla szosowego.
[trending]