MV Agusta Rush 2021: motocykl prawdziwie ekstremalny

Czyżby moda na motocykle typu streetfighter właśnie powracała?

W skrócie
  • Co wspólnego może mieć myśliwiec i motocykl? MV Agusta Rush 2021 pokazuje, że bardzo wiele
  • Tak dopracowanego stylistycznie motocykla już dawno nie było. MV Agusta miażdży system nowym wcieleniem rasowego streetfightera
  • 1000 cm3 pojemności i 208 KM - MV Agusta Rush 2021 to najmocniejszy fabryczny naked na rynku?

Historia MV Agusta ma swoje korzenie w pionierskim lotnictwie pierwszych dekad ubiegłego wieku i to właśnie świat aeronautyki niejednokrotnie inspirował stylistykę motocykli tej marki, a także ożywił niektóre niezapomniane modele. Najlepszym przykładem na połączenie świata myśliwców i motocykli jest najnowsze wcielenie MV Agusta Rush 2021.

Przykładem jest F4 Veltro, hołd dla myśliwca włoskich sił powietrznych z II wojny światowej, podobnie jak Brutale Starfighter i inny F4, Frecce Tricolori poświęcony zespołowi akrobacyjnemu Włoskich Sił  Powietrznych. Łącząc lotnictwo z siłami zbrojnymi otrzymujemy mieszankę - mocy, zwrotności, ekstremalnych osiągów i pewnego rodzaju brutalności. Wszystkie te cechy wydają się ożywać w nowym, bezkompromisowym modelu motocykla MV Agusta Rush 2021.

MV Agusta Rush 2021: Naked ekstremalny

Jego wojskowa kolorystyka przypomina typowe kolory myśliwców, a wloty powietrza i otwory wentylacyjne nawiązujące do ostrzegawczych żółtych komunikatów umieszczonych w pobliżu turbin. Wojskowe samoloty potrafią oczarować i onieśmielić swoją aerodynamiką, potencjałem i rozwiązaniami inżynieryjnymi, jednak myśliwce zostały stworzone do maksymalnej skuteczności w walce. W przypadku MV Agusta Rush 2021, zamiast śmiercionośnego uzbrojenia mamy pełny magazynek motocyklowych emocji, katalizator doznań, które wykraczają poza to, co fizyczne. To jedna z tych maszyn, która wywiera wrażenie sięgające znacznie dalej poza estetykę.

Nieprzypadkowo sesję zdjęciową nowego fabrycznego streetfightera wyprodukowaną w ekstremalnej scenerii stoków sycylijskiego wuklanu Etna. Ostatnio wulkan ten dał znać o  swojej aktywności, i jest spora szansa, że nowa MV Agusta Rush maczała w tym palce.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

MV Agusta przenosi koncepcję sportowych motocykli naked do ekstremum. Rush, stworzony jako limitowany do zaledwie 300 sztuk streetfighter, jest zarazem wyjątkowy i ekskluzywny i podnosi poprzeczkę pod względem wzornictwa i osiągów. Ten sprzęt po prostu zamiata swoim niesamowitym charakterem. Na 2021 r. Rush otrzymuje wiele aktualizacji, które sprawiają, że jest jeszcze bardziej sportowy, ale także bezpieczniejszy w użyciu na drogach. Ten rower jest bezkonkurencyjny na rynku i jest dostarczany z równie ekskluzywnym zestawem do jeszcze bardziej podnieść jego wydajność i estetykę.

Nieustanny rozwój technologiczny, to kolejny krok w udoskonalaniu silnika. Tym razem wprowadzono nowe komponenty, które zmniejszają tarcie wewnętrzne. Niezwykle wydajny silnik wykorzystuje wyszukane materiały i pyszni się rekordową mocą dla gołego streetfighetra o pojemności 1000 cm³, dostarczając 208 KM przy 13000 obr./min.

Zmieniono czasy otwarcia zaworów tak, by wysoką moc maksymalną uzupełniał korzystniejszy moment obrotowy przy niskich / średnich obrotach. Korzystanie z DLC (Diamond Like Carbon) na powierzchniach
gniazd zaworowych zmniejsza tarcie i zwiększa niezawodność. Z kolei przekonstruowana przekładnia pomaga zmniejszyć tarcie między biegami, podczas gdy konstrukcja sprzęgła została wzmocniona - wszystkie te zabiegi mają na celu poprawę niezawodności, szczególnie podczas ostrej sportowej jazdy i rakietowych startów gwarantowany przez Launch Control

Odjechany układ wydechowy - charakterystyczny element w motocyklach MV Agusta, przyciąga wzrok jeszcze bardziej. Jego kolektor został przekonstruowany, co zapewne ma związek z dopasowaniem z normy Euro 5, ale podobno ten zabieg wpłynął także dodatnio na wyjątkowy dźwięk wydobywający się z dwóch podwójnych końcówek tłumika.

MV Agusta Rush w ponaddźwiękowej edycji 2021 to jeden z tych motocykli, na które ciężko się napatrzeć. Jednak plecaczkowi mającemu wątpliwą przyjemność jazdy na tylnym "siedzeniu" zwyczajnie współczujemy.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button