125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Kymco Pulsar S 125 - klasyka gatunku
0

Nakedy pojawi艂y si臋 na rynkach ca艂ego 艣wiata na pocz膮tku lat 70-tych ubieg艂ego wieku. Wszystko zacz臋艂o si臋 od takich legendarnych modeli jak Honda CB 750 czy Kawasaki Z 900. Dlaczego o tym pisz臋? Bo patrz膮c na Kymco Pulsar S 125, kt贸rego zaraz mam dosi膮艣膰, widz臋 w艂a艣nie miniatur臋 takiego nakeda.

Bez w膮tpienia tw贸rcom Pulsara przy艣wieca艂a my艣l, aby ten model by艂 jak najbardziej klasyczny. Nie znajdziemy w nim ciek艂okrystalicznego wy艣wietlacza, pojedynczego amortyzatora typu monoschock, czy nawet hamulca tarczowego z ty艂u. Oczywi艣cie, tego typu "braki" mog膮 by膰 podyktowane utrzymaniem ni偶szej ceny produkcji, ale wysoka jako艣膰 materia艂贸w zastosowanych w Kymco Pulsar S 125 zdaje si臋 zaprzecza膰 tej teorii.

Ju偶 na pierwszy rzut oka wida膰, 偶e nie tylko ksi臋gowi, ale te偶 in偶ynierowie dyktowali swoje warunki przy projektowaniu tego pojazdu. Plastiki, prze艂膮czniki na kierownicy, zegary, manetki, elementy gumowe oraz elementy lakiernicze s膮 zrobione dobrze, naprawd臋 nie ma si臋 do czego przyczepi膰. Motocykl wygl膮da solidnie, mimo swojej niskiej ceny - to najta艅szy motocykl z manualn膮 skrzyni膮 bieg贸w od Kymco.

Czas zasi膮艣膰 za kierownic膮. Mimo moich 190 cm wzrostu czuj臋 si臋 w miar臋 wygodnie. Mo偶e i nie by艂bym w stanie dojecha膰 nim nad morze bez b贸lu kr臋gos艂upa, ale przecie偶 125tka do takich cel贸w nie jest stworzona. Czas obudzi膰 jednostk臋 nap臋dow膮, kt贸r膮 powo艂uje do 偶ycia kr贸tkie naci艣ni臋cie na przycisk rozrusznika. Motocykl jest ca艂kiem zrywny i 艣mia艂o przyspiesza. Mimo mojej aktualnej wagi - 92 kg plus motocyklowy ubi贸r - prawie 10-konnemu silnikowi udaje si臋 rozp臋dzi膰 pojazd do setki w ca艂kiem zno艣nym czasie. Barwo!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Motocykl prowadzi si臋 intuicyjnie, a to dzi臋ki nisko umieszczonemu 艣rodkowi ci臋偶ko艣ci, tego wa偶膮cego 130 kg w stanie gotowym do jazdy, pojazdu. Nier贸wno艣ci pokonuje ca艂kiem sprytnie, a przejazd przez tark臋 przy doje藕dzie do 艣wiate艂 nie powoduje wypadni臋cia wszystkich plomb. Tak偶e wibracje silnika nie przenosz膮 si臋 jako艣 znacznie na lusterka, d藕wignie, kierunki itp...

Co si臋 rozp臋dzi, te偶 trzeba wyhamowa膰 - b臋ben z tylu delikatnie pomaga w tym zadaniu, ale dwut艂oczkowy zacisk, pracuj膮cy na 240 mm tarczy, daje sobie rad臋 z wytraceniem pr臋dko艣ci ca艂kiem zno艣nie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

S膮 gusta i gu艣ciki. Jedni lubi膮 nowoczesno艣膰, inni klasyk臋. Mi wpad艂 w oko ten pojazd, kt贸ry nie udaje czego艣, czym nie jest. Po przejechaniu na nim ponad 100 km mog臋 powiedzie膰, 偶e jazda nim sprawi艂a mi niez艂膮 frajd臋. Za cen臋 5 800 z艂 otrzymujemy bardzo poprawny motocykl, kt贸ry w klasycznym stylu zawiezie nas wsz臋dzie tam, gdzie tego potrzebujemy.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%