Aktualnie czytasz:
Kymco Bet&Win 50: Moja opinia po 10 000 km
8

W Internecie zawrza艂o, jest to ju偶 pewne, b臋dziemy mogli kierowa膰 125 cc, posiadaj膮c kat.B. Aby och艂odzi膰 nieco atmosfer臋, pomy艣la艂em o stworzeniu swojej subiektywnej opinii na temat ma艂o popularnej ,,pi臋膰dziesi膮tki鈥欌櫬燢ymco Bet&Win 50.聽Zapraszam do lektury.

Zacznijmy od pocz膮tku. Opisywany przeze mnie sprz臋t zosta艂 kupiony w lipcu 2012 roku po dosy膰 okazyjnej cenie jako, i偶 by艂 to rocznik 2011.

Wygl膮d:

Jak to m贸wi膮 ka偶dy ma inny gust, jedni kochaj膮 Kymco za dosy膰 zwyczajny/stonowany wygl膮d inni twierdz膮 natomiast, 偶e wieje nud膮 i tandet膮. Na pierwszy rzut oka jasno wida膰, 偶e jest to kawa艂 sprz臋tu jak na pospolit膮 50-tke. Gdy przyjrzymy si臋 z bliska nasz wzrok przykuwa dosy膰 agresywnie stylizowany prz贸d. Z ty艂u niestety takiego sza艂u nie ma du偶y klosz po艂膮czony z kierunkowskazami spe艂nia swoje zadanie, nic wi臋cej. Patrz膮c na licznik mo偶emy si臋 dziwi膰, w pozytywnym s艂owa tego znaczeniu. Na tzw. ,,blacie'' opr贸cz podstawowych informacji takich jak aktualna pr臋dko艣膰, przebieg oraz ilo艣膰 paliwa znajduje si臋 tak偶e obrotomierz, wska藕nik temperatury cieczy ch艂odz膮cej, rodzaj w艂膮czonych 艣wiate艂, lampka kontrolna rezerwy oleju oraz zegar ! Jest tego naprawd臋 du偶o, jednak wszystko jest wzorowo rozplanowane i bardzo czytelne.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Wykonanie:

Gdy przesiada艂em si臋 z chi艅skiej maszyny na Kymco poczu艂em, i偶 jest to marka serwuj膮ca klientom co艣 o klas臋 wy偶ej. Wszystkie prze艂膮czniki wykazuj膮 si臋 wysok膮 ergonomi膮 oraz du偶膮 dba艂o艣ci膮 o wykonanie. Plastiki s膮 dobrej jako艣ci, nie wydaj膮 z siebie 偶adnych d藕wi臋k贸w. Akumulator ma swoje miejsce, nie ma tu mowy o swobodnym lataniu jak to mia艂o miejsce w Romecie. Jednym s艂owem nie mo偶na si臋 do niczego przyczepi膰.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Silnik:

Kymco B&W nap臋dza ten sam silnik co w modelu S9. Jest to jednocylindrowy, dwusuw ch艂odzony ciecz膮, generuj膮cy 5,9KM produkowany na licencji Hondy. Tyle w teorii, a jak jest w praktyce ? Ta z pozoru ma艂a lecz mocna jednostka idealnie pasuje do tego modelu, wa偶膮cego z paliwem a偶 130 kg ! Niestety zd艂awiona generuje znacznie ni偶sz膮 moc oraz pr臋dko艣膰 oscyluj膮c膮 w granicach 50km/h i nie ma ochoty na wi臋cej. Jazda we dwie osoby po centrum miasta jest 艂adnie m贸wi膮c uci膮偶liwa. Ten problem bezpowrotnie mija po 艣ci膮gni臋ciu kaga艅c贸w( polecam to zrobi膰 w serwisie, poniewa偶 jedn膮 z blokad jest zawirowywacz spalin, nie ob臋dzie si臋 bez spawania), skuter ochoczo rozp臋dza si臋 do pr臋dko艣ci maksymalnej 75 km/h.
Je艣li chodzi o spalanie, to du偶o zale偶y od naszej techniki jazdy. Kymczak 艣rednio powinien zadowoli膰 si臋 3,5l/100 km. Na pe艂nym zbiorniku zasi臋g wynosi oko艂o 300 km.

Kymco Bet&Win 50 i u偶ytkowanie na co dzie艅:

Przez te dwa lata sprz臋tu g艂贸wnie u偶ywa艂em do dojazd贸w do szko艂y, sklepu czy na si艂owni臋. 艢wietn膮 spraw膮 jest obrotomierz, poza 艂atwiejsz膮 regulacj膮 ga藕nika mo偶emy sporo zaoszcz臋dzi膰 na paliwie kontroluj膮c obroty. Podje偶d偶amy na stacj臋, wybieramy bezo艂owiow膮 95, wyjmujemy pistolet i鈥 w tej chwili na naszej twarzy rysuje si臋 zaskoczenie. Zbiornik paliwa znajduje si臋 z przodu skutera tu偶 przy stacyjce, w maxi skuterach to norma, ale w segmencie 50cc rzadko艣膰. Mie艣ci on, a偶 10,5 l benzyny. Jest to bardzo praktyczny zabieg, nie musimy co chwil臋 panicznie szuka膰 stacji, aby zatankowa膰 4,5l paliwa starczaj膮cego na zaledwie ponad 100 km.
Kolejnym plusem w codziennym u偶ytkowaniu jest du偶y schowek pod kanap膮. Mie艣ci on pe艂nowymiarowy kask lub spore zakupy. Do dyspozycji mamy tak偶e uchwyt na siatki z przodu. Jednak nici z przewo偶enia zgrzewki鈥 wody mineralnej pod nogami. Du偶y zbiornik paliwa eliminuje p艂ask膮 pod艂og臋, co艣 za co艣. Opcjonalnie mo偶emy dokupi膰 kufer na kt贸ry seryjnie jest przygotowane mocowanie.
A jak jest z komfortem jazdy we dwie osoby?
Kanapa jest dosy膰 du偶a, wyprofilowana na dwa siedziska. Pasa偶er ma do dyspozycji szerokie podn贸偶ki, a kierowca mo偶e roz艂o偶y膰 nogi niczym w Chopperze. Jednym s艂owem pe艂en luksus. Za nasze bezpiecze艅stwo odpowiada tarcza o 艣rednicy 210mm, z ty艂u niestety b臋ben. Daje to w po艂膮czeniu dobr膮 skuteczno艣膰 hamowania.
Producent jako chwyt marketingowy doda艂 ciep艂y nawiew powietrza z ch艂odnicy na nogi. Musimy jednak do tego podchodzi膰 z dystansem, dobrze, 偶e jest. Gdyby zamontowa膰 motokoc to my艣l臋, i偶 efektywno艣膰 tego rozwi膮zania by艂aby zadowalaj膮ca. Przeciskanie w korku nie sprawia wi臋kszych problem贸w, trzeba jedynie uwa偶a膰 aby nie porysowa膰 lusterek, poniewa偶 lusterka w skuterze s膮 dosy膰 szerokie.

Awarie i usterki przez 10 tys km.

Brak.

Kymco Bet&Win 50:聽Moja opinia

Mo偶e ten skuter nie ma wyszukanego designu, mo偶e nie wszystkim si臋 podoba, jednak gdy zaakceptujesz jego wygl膮d odp艂aci Ci si臋 niezawodno艣ci膮 oraz czerpaniem rado艣ci z jazdy. Konkurencja w segmencie maxi pi臋膰dziesi膮tek nie ma za du偶o do powiedzenia.
Peugeot Elystar (11,5 tys z艂), Peugeot Citystar (12,5 tys z艂) oraz Gilera Runner聽(11,5 tys z艂). Za nieco ponad 7 tys z艂 dostajemy sprz臋t kt贸ry ma mocny silnik, doskonale si臋 prowadzi oraz jest sporo ta艅szy od konkurencji. Nie bez powodu Kymco podpisa艂o kontrakt na produkcj臋 maxi skuter贸w dla Kawasaki. Model J300 to tak naprawd臋 bli藕niaczy model Downtowna.聽Co tu wi臋cej napisa膰, do zobaczenia za kolejne dziesi臋膰 tysi臋cy kilometr贸w

Jaka jest Twoja reakcja?
75%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    11 lipca 2014 at 20:10

    Ja mia艂em Kymco New Dink 4T 50 ccm, zrobi艂em w jeden sezon 13 000 i tak samo – zero problem贸w. Sprzeda艂em go userowi http://www.skuterowo.com/rymcymcym2009/ :)))
    W sumie go dawno nie pyta艂em jak mu si臋 wiedzie z nim, ale podejrzewam, 偶e OK.

  • Zdj臋cie profilowe Seiandin
    11 lipca 2014 at 21:46

    Ciekawe Leszek gdzie nim je藕dzi艂e艣. Szacunek za taki dystans. Te偶 jestem ciekawy jak si臋 dalej sprawuje maszyna i jak z awaryjno艣ci膮.

  • Zdj臋cie profilowe Seiandin
    11 lipca 2014 at 21:47

    A do autora artyku艂u. Kolejny przyk艂ad, 偶e Kymco to dobra firma. Ciekawy opis, pozdrawiam.

  • Zdj臋cie profilowe Kisiu1981
    11 lipca 2014 at 21:57

    Rysio m贸g艂 mie膰 takiego beduina…

  • Zdj臋cie profilowe Druid
    12 lipca 2014 at 00:50

    Id臋 tropem autora. Na razie 2k km. Pierwsze wra偶enia bardzo pozytywne. Przy odblokowywaniu nie zdecydowa艂em si臋 jedynie na za艂o偶enie wi臋kszej dyszy w ga藕niku. Dzi臋ki temu spalanie zamyka si臋 w przedziale 3,0 do 3,3. Ta wy偶sza warto艣膰 pojawia si臋 przy je藕dzie w dwie osoby, a jestem do艣膰 masywny. Pr臋dko艣膰 maksymalna (GPS) to przez to „tylko” 70-72 km/h, a z pasa偶erem oko艂o 65 km/h.
    Tuningu nie planuj臋, sprzedam go szcz臋艣liwemu nabywcy za rok, bo moje marzenie to jednak Downtown 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe HugoBoss
    12 lipca 2014 at 08:17

    Nie wiem czy to dobry pomys艂 przy odblokowywaniu pozostawienie zablokowanej dyszy,偶eby艣 go przypadkiem nie zatar艂.

  • Zdj臋cie profilowe Druid
    12 lipca 2014 at 09:32

    Konsultowa艂em to z serwisem. Nie jestem typem u偶ytkownika katuj膮cego maszyn臋. Do smarowania u偶ywam syntetycznego Motula. Zobaczymy jak dalej b臋dzie przebiega艂a eksploatacja. W przysz艂ym tygodniu ruszam w d艂u偶sz膮 tras臋 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe Kisiu1981
    12 lipca 2014 at 10:23

    Jak nie katujesz to nie lej syntetycznego tylko dobry p贸艂syntetyk. W zupe艂no艣ci wystarczy. Przecie偶 tw贸j Beduin nie kreci 15 tysi臋cy obrot贸w wi臋c u偶ywanie tak drogiego oleju jest troche bez sensu. Ale to tylko moje zdanie…