Super Cub – najlepiej sprzedający się na świecie motocykl – powraca do Europy. Zachowuje swoje znane, przystępne dla każdego parametry i niepowtarzalną, ponadczasową stylistykę, jednocześnie korzysta z mocy silnika o pojemności 125 cm3, płynnej i cichej półautomatycznej zmiany biegów, wytrzymałego nowego podwozia, zawieszenia o dłuższym skoku, pełnego oświetlenia LED oraz bezkluczykowego systemu Honda (Smart Key).
- Subtelna ewolucja klasycznie prostego i ponadczasowego stylu Super Cub oraz pełne oświetlenie LED
- Łatwość w eksploatacji, wygodna pozycja kierowcy, płynna, stabilna praca podwozia
- Podniesione zawieszenie, 17-calowe koła z przodu i z tyłu, hamulce tarczowe z przodu; jednokanałowy ABS
- Bezkluczykowy system Honda Smart Key z funkcją „odpowiedz” (answer-back) zapewnia wygodę na co dzień
Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, na 10-lecie istnienia Hondy. Zaprojektowany przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z codziennej użyteczności”.
Prawie 60 lat później, w 2017 roku, z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, dzięki czemu stał się on najpopularniejszym pojazdem mechanicznym na świecie. W ciągu tych lat proste atrybuty modelu Super Cub – styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody, a pojazdy tej klasy osiągnęły cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, aby z tej mobilności korzystali.
Honda, świadoma preferencji grupy miejskich motocyklistów – zarówno młodszych, jak i bardziej dojrzałych – szukających maszyn inspirowanych stylem retro, przekonujących autentycznym stylem, prezentuje motocykl Super Cub C125. Jest to ewolucja legendarnej maszyny, otwierająca kolejny rozdział w długiej historii modelu, zaprojektowana dla współczesnego mieszkańca ruchliwego miasta.
Honda Super Cub w 2018
Chociaż jego wygląd nie odbiega od klasycznego wzorca, podniesiona moc i moment obrotowy „studwudziestkipiątki” pomagają mu dojeżdżać i startować ze świateł na czele miejskiego peletonu. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe doczekało się również udoskoneń, aby sprostać wyższej mocy i zapewnić wyjątkowo płynną, cichą zmianę biegów.
Również stalowa rama została zoptymalizowana pod kątem wyważenia i sztywności, co pozwoliło zachować motocyklowi dziedziczoną po poprzednikach funkcjonalność. Podniesione zawieszenie przednie i tylne, 17-calowe, aluminiowe koła i przedni hamulec tarczowy, zapewniają komfortową, spokojną jazdę i odpowiednią siłę hamowania. Pełne oświetlenie LED i bezkluczykowy system Honda Smart Key to dodatkowe elementy nowoczesnego stylu i wygody na codzień.
Klasyczny wygląd, nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne, skuteczne oświetlenie wykonano w technologii LED, natomiast instrumenty z dwoma zegarami oddzielonymi podwójnymi chromowanymi pierścieniami, uzupełniają ogólny zamysł projektu. Zewnętrzny pierścień tworzą: analogowy prędkościomierz ze wskazówką i kontrolki ostrzegawcze, w wewnętrznym umieszczono dyskretny, cyfrowy wyświetlacz.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Nowoczesnym dodatkiem jest bezkluczykowy system Honda Smart Key; wrzucasz go do kieszeni i o nim zapominasz, a twój Super Cub C125 jest zawsze gotów odjechać, kiedy go dosiadasz. Kluczyk steruje też immobilizerem, będącym dodatkowym element odstraszającym złodziei. Jest wyposażony w funkcję „odpowiedz” (‘answer back’), dzięki której motocykl zamruga światłami po naciśnięciu przycisku, aby ułatwić znalezienie pojazdu na przepełnionym parkingu. Ukłonem w stronę protoplastów serii i historii Hondy jest klasyczne, trójwymiarowe logo ‘Old Wing’ na breloku kluczyka Smart Key.
Super Cub C125 – silnik
Prosty, solidny, niezawodny i ekonomiczny; silnik Super Cub C125 w pigułce. Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy silnik SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej 125 cm3 doczekał się kosmetycznego make-upu w postaci matowych, metalicznych wykończeń i chromowanych detali, co dodało mu elegancji, ale także kilku wewnętrznych udoskonaleń podnoszących kulturę pracy.
Silnik jest cichszy, dzięki zastosowaniu śrubowej przekładni głównej i bardziej precyzyjnych łożysk wału. Dodano łożyska do bębna wybieraka przekładni, aby ułatwić zmianę biegów; zastosowano gumowe wykończenie dźwigni zmiany biegów (również w celu zmniejszenia hałasu), a nowe tuleje amortyzatora sprzęgła zmniejszają stukanie podczas zmiany biegów.
Moc maksymalną 9,6 KM (7,1 kW) silnik rozwija przy 7500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 10,4 Nm osiąga przy 5000 obr/min. Krzywe mocy i momentu obrotowego są liniowe, z pożądanym wybrzuszeniem w zakresie od średnich do maksymalnych obrotów. Skrzynia biegów manualna 4-biegowa i – zgodnie z tradycją Super Cub – zmiany biegów odbywają się za pośrednictwem automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła.
Silnik Super Cub C125 osiąga spalanie 1,5 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC), dając zasięg ok. 245 km na jednym zbiorniku, który mieści 3,7 litra paliwa.
Więcej informacji na www.honda.pl
Honda Super Cub C125 2018 – zdjęcia: