Aktualnie czytasz:
Honda NC 700 X. Motocykl z silnikiem od samochodu?
0

Nieco wy艣miewana przez 艣rodowisko motocyklowe Honda NC 700 odnios艂a spory sukces聽rynkowy, a dzisiaj ci臋偶ko doszukiwa膰 si臋 jej wad - oczywi艣cie poza nisk膮 moc膮, ale w turystyce moc maksymalna ma znaczenie drugorz臋dne. Wa偶niejsza jest bezawaryjno艣膰 i komfort jazdy, a na tym polu NC 700 wygrywa z wi臋kszo艣ci膮 konkurent贸w.

Honda NC 700 zadebiutowa艂a w roku 2012, a wraz z jej premier膮 rozpocz臋艂a si臋 bardzo ciekawa historia motocykli, kt贸re nie mia艂y szokowa膰 moc膮 i osi膮gami, a dawa膰 kierowcy pewno艣膰 i 艂atwo艣膰 prowadzenia nawet je艣li聽nie posiada艂 on wi臋kszego do艣wiadczenia. Co ciekawe w rodzinie NC pojawi艂 si臋 r贸wnie偶 pojazd, kt贸ry mogliby艣my okre艣li膰 mianem skutera, a wi臋c聽聽NC700D Integra. O ile Integra nie odnios艂a osza艂amiaj膮cego sukcesu sprzeda偶owego, to modele NC sprzedawa艂y si臋 艣wietnie - co potwierdzaj膮 statystyki sprzeda偶owe na ca艂ym 艣wiecie.

Honda NC 700聽X. Dane techniczne to nie wszystko!

Pierwsze na co motocyklista zwr贸ci uwag臋, interesuj膮c si臋 Hond膮 NC 700 to do艣膰 niska moc maksymalna silnika. Jednostka generuje zaledwie 48 KM z pojemno艣ci 700 ccm! To mo偶e niewiele. Je艣li jednak zestawimy to z ca艂kiem fajnym momentem obrotowym, to szybko mo偶e si臋 okaza膰, 偶e sprz臋t ten radzi sobie doskonale w mie艣cie czy podczas szeroko poj臋tych wypraw motocyklowych.

Honda NC 700 X

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Honda NC 700 X. Dane techniczne

Poza tym NC 700 zawsze kojarzy艂a si臋 z motocyklem niezwykle oszcz臋dnym (silnik przy roztropnej je藕dzie zadowala艂 si臋 4 l/100 km, przy maksymalnym odwijaniu spalanie mog艂o osi膮gn膮膰 wynik 6l) i przede wszystkim bardzo odpornym na niezbyt roztropne zap臋dy kierowcy. Jak si臋 domy艣lacie to idealna charakterystyka dla motocykla miejskiego, kt贸ry ka偶dego dnia bez 偶adnych problem贸w i zb臋dnego szastania fors膮 m贸g艂 nas dowie藕膰 do pracy. Finansowy aspekt w takich warunkach jest niezwykle wa偶ny. Mo偶e i moc silnika nikogo nie przestraszy, ale nie spowoduje przy tym, 偶e 艣wie偶y kierowca zacznie obawia膰 si臋 motocykla, kt贸rym rozpoczyna swoj膮 jedno艣ladow膮 karier臋.

Silnik samochodowy w motocyklu?

Pewnie ka偶dy z Was widzia艂 w swoim 偶yciu tego typu przer贸bki, ale tym razem m贸wimy o silniku, kt贸ry fabrycznie znalaz艂 si臋 w ramie motocykla. Japo艅czycy postanowili wyj膮膰 jednostk臋 nap臋dow膮 z Hondy Jazz, przeci膮偶 j膮 na p贸艂 i wsadzi膰 do motocykla. Tak w wielkim skr贸cie powsta艂 silnik, kt贸ry znajdziemy w Hondzie NC 700. My艣licie, 偶e chodzi tylko o baz臋? Oczywi艣cie, 偶e tak, ale moc oraz obroty silnika utwierdzaj膮 nas w przekonaniu, 偶e piec znajduj膮cy si臋 w ramie NC ma wi臋cej wsp贸lnego z autami ni偶 motocyklami.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Honda NC 700 X

O co chodzi dok艂adnie? Silnik jak ju偶 wcze艣niej wspominali艣my generuje 48 KM z pojemno艣ci 700 ccm, dzi臋ki prostej matematyce mo偶emy szybko obliczy膰, 偶e w takich proporcjach pojemno艣ci do mocy, jednostka rozwiercona do 1000 cm3, generowa艂aby聽nieca艂e 70 KM. Zreszt膮 o samochodowym pochodzeniu 艣wiadczy膰 mo偶e r贸wnie偶 charakterystyka oddawania mocy. Silnik dosy膰 leniwie rozkr臋ca si臋 do oko艂o 4 tys. obrot贸w, powy偶ej zaczyna o偶ywa膰, ale zadyszk臋 艂apie ju偶 przy 6 tysi膮cach - kolejne 艣wiadectwo charakterystyki samochodowej. Czy jest to wada? Dla pewnej grupy motocyklist贸w z pewno艣ci膮 tak. Jednak musimy pami臋ta膰, 偶e osoby, kt贸re traktuj膮 motocykle typowo przedmiotowo, lub takie, kt贸re dopiero zaczynaj膮 je藕dzi膰 na dw贸ch k贸艂kach lub wracaj膮 po wielu latach do jazdy, najcz臋艣ciej przez ostatnie lata mia艂y okazj臋 porusza膰 si臋 autami. Takiej osobie du偶o 艂atwiej b臋dzie przesi膮艣膰 si臋 na motocykl i du偶o 艂atwiej odnale藕膰 w charakterystyce pracy silnika. Oczywi艣cie, mo偶emy my艣le膰 o zakupie mniejszej pojemno艣ci, ale dzi臋ki niewielkiej mocy maksymalnej oraz sporych mo偶liwo艣ci silnikowych, otrzymujemy sprz臋t, kt贸ry nie zrobi kierowcy krzywdy, a da gwarancje d艂ugowieczno艣ci i braku potrzeby szybkiej wymiany na wi臋kszy model. No chyba, 偶e przestanie nas satysfakcjonowa膰 moc maksymalna silnika.

Czy ma jakie艣 wady poza moc膮?

Bardzo chcieliby艣my powiedzie膰, 偶e nie ale jeszcze w trakcie produkcji, Honda przyzna艂a si臋 do z艂ego u艂o偶enia linki sprz臋g艂a (w okolicy g艂贸wki ramy). Problem, o kt贸rym poinformowa艂a Honda objawia艂 si臋 ci臋偶k膮 prac膮 d藕wigni sprz臋g艂a. Dlatego je艣li nosisz si臋 z zamiarem zakupu u偶ywanego modelu zwr贸膰 uwag臋 czy d藕wignia nie pracuje zbyt ci臋偶ko. Je艣li nie tzn. 偶e problem聽najprawdopodobniej zosta艂 usuni臋ty w trakcie gwarancyjnych akcji serwisowych. U偶ytkownicy tego modelu zwracali r贸wnie偶 uwag臋 na s艂ab膮 ochron臋 przed wiatrem - poprawiono to dopiero w modelu 750X, dzi臋ki zastosowaniu wi臋kszej szyby. Spraw臋 w modelu NC 700 X rozwi膮zuje za艂o偶enie akcesoryjnej szyby.

 

Jedn膮 z ciekawszych rzeczy w NC 700 X jest zastosowanie zbiornika paliwa, kt贸ry znajduje si臋 pod siedzeniem. Nie jest to co prawda nowatorski pomys艂, ale in偶ynierowie tak zaprojektowali turystyczn膮 hond臋, 偶e w miejscu klasycznego zbiornika znajduje spory schowek na wszystkie niezb臋dne przedmioty. To cieszy. Niestety wlew paliwa znajduje si臋 pod siedzeniem - podnoszenie siedzenia mo偶e okaza膰 si臋 uci膮偶liwe, szczeg贸lnie podczas d艂u偶szych podr贸偶y w pojedynk臋, kiedy to na tylnej kanapie znajduje si臋聽 zapakowana do granic mo偶liwo艣ci torba lub rolka.

Czy warto?

Zdecydowanie tak je艣li jeste艣 pocz膮tkuj膮cym motocyklist膮 i zamiast adrenaliny i przyg贸d poszukujesz poczciwego osio艂ka kt贸ry zawsze zawiezie Ci臋 na miejsce, nie zabieraj膮c z Twojego portfela zbyt du偶ej ilo艣ci pieni臋dzy. Sam zakup NC 700 r贸wnie偶 nie nale偶y do najtrudniejszych. Sprz臋ty te pozbawione s膮 katastrofalnych wad, na kt贸re zawsze trzeba zwr贸ci膰 uwag臋, a ich ceny rozpoczynaj膮 si臋 na portalach aukcyjnych ju偶 od 15 tys. z艂! Poza tym niewielka moc mo偶e by膰 atutem dla posiadaczy kategorii A2 - tak! Honda NC 700X spe艂nia wymagania motocykla na kategori臋 A2!

[Trending]

 

 

 

 

 

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%