BMW C Evolution to maksi skuter o bardzo innowacyjnym wyglądzie i zastosowaniu. W tym modelu zrezygnowano z silnika spalinowego na rzecz bardziej nowoczesnego rozwiązania jakim jest napęd elektryczny. C Evolution może pochwalić się sporym zasięgiem wynoszącym 160 km.
Mocą jaką dysponuje C Evolution to 26 KM, które umożliwią rozpędzenie tej maszyny do prędkości maksymalnej, czyli 129 km/h. Jak na przykładowego mieszczucha jest on całkiem dynamiczny. Rozpędzenie tego maxiskutera do 100 km/h zajmie Ci 6,8 sekundy.
- Silnik
- Rodzaj silnika Układ napędowy zintegrowany w wahaczu z alternatorem chłodzonym cieczą; silnik z trwałym wzbudzeniem z magnesami powierzchniowymi, wirnik wewnętrzny
- Moc znamionowa 19 kW (26 KM)
- Moc maksymalna 35 kW (48 KM) przy 4650 obr./min.
- Maksymalny moment obrotowy 72 Nm w zakresie od 0 do 4650 obr./min.
- Osiągi / zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna 129 km/h (ograniczona elektronicznie)
- Przyspieszenie 0-50 km/h ok. 2,8 sekundy
- Przyspieszenie 0-100 km/h ok. 6,8 sekundy
- Zasięg 160 km
- Odzysk energii automatyczne odzyskiwanie energii podczas toczenia się bez napędu i hamowania
- Instalacja elektryczna
- Akumulator Chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia
- Napięcie akumulatora 133 V (znamionowe)
- Moc przy ładowaniu 3 kW, wbudowana ładowarka z wentylatorem wspomagającym
- Ładowanie Pokładowa ładowarka z gniazdem typu 1, przewód ładowania wyposażony we wtyczkę krajową
- Czas ładowania napięciem 220 V / 12 A (standard) ok. 4 godz. 30 min. do 100%, naładowanie w 80% w ciągu 3 godz. 50 min.
- Czas ładowania napięciem 220 V / 16 A (przewód Typ 3) ok. 4 godz. 10 min. do 100%, naładowanie w 80% w ciągu 3 godz. 30 min.
- Akumulator pomocniczy 12 V / 8 Ah, bezobsługowy
- Alternator Przetwornica DC/DC wbudowana w ładowarkę akumulatora, moc znamionowa 475 W
- Przeniesienie napędu
- Napęd Układ napędowy wbudowany w wahacz, przeniesienie na tylną oś paskiem zębatym z pierścieniowym kołem zębatym
- Rama / hamulce
- Rama Hybrydowa konstrukcja z odlewaną z aluminium obudową akumulatorów stanowiącą element nośny, przykręcaną przednią częścią z rur stalowych oraz ramą tylną
- Mocowanie / zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down z goleniami Ø40 mm
- Mocowanie / zawieszenie tylnego koła wahacz jednostronny z bezpośrednio zamocowanym amortyzatorem sprężynowym, ręczna regulacja naprężenia wstępnego z 7 ustawieniami
- Skok przedniego/tylnego koła 120 mm / 115 mm
- Rozstaw osi 1610 mm
- Wyprzedzenie przedniego koła 95 mm
- Kąt główki ramy 65,9°
- Koła Odlewane aluminiowe koła
- Obręcz przedniego koła 3,50 x 15"
- Obręcz tylnego koła 4,50 x 15"
- Opona przednia 120/70 R 15
- Opona tylna 160/60 R 15
- Hamulec przedni Tarczowy z dwoma tarczami, średnica 270 mm, zacisk pływający dwutłoczkowy
- Hamulec tylny Tarczowy z jedną tarczą, średnica 270 mm, zacisk pływający dwutłoczkowy
- Układ ABS BMW Motorrad ABS
- Wymiary / masy
- Długość 2190 mm
- Szerokość (z lusterkami) 947 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1255 mm
- Wysokość siedzenia, motocykl nieobciążony 765 mm (opcjonalne siedzenie komfortowe - 785 mm)
- Długość wewnętrznego łuku nóg, motocykl nieobciążony 1745 mm (opcjonalne siedzenie komfortowe - 1770 mm)
- Masa motocykla w stanie gotowym do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa 1) 275 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 445 kg
- Ładowność (z wyposażeniem standardowym) 170 kg