
WSK 175 to kultowy, polski motocykl produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego od 1974 roku. W okresie funkcjonowania tej firmy motocykle przez nią produkowane cieszyły się ogromną popularnością na rynku i każdy, kolejny model znajdował wielu zwolenników.
Pierwszy model WSK 175 był bardzo nowoczesny jak na lata 70-te. Była to maszyna typu enduro, przeznaczona dla osób lubujących się w off-roadzie. W konstrukcji użyto stalową ramę hamulce bębnowe. Zawieszenie przednie stanowiły amortyzatory z tłumieniem olejowym. Pierwsze modele charakteryzowały się zaokrąglonym zbiornikiem paliwa. Zastosowano w nich jednocylindrowy silnik, chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem o maksymalnej mocy równej 14 KM (przy 6300 obr./min). Maksymalny moment obrotowy maszyny wynosił z kolei 16,67 nM przy 5800 obr./min.
W motocyklu zainstalowano 4-biegową skrzynię biegów. Był to motocykl dość lekki jak na swoją klasę – masa własna wynosiła 112 kg. W 1976 roku wprowadzono liczne zmiany w tym modelu, spowodowane nadmiernym zużyciem okładzin sprzęgła w czasie ruszania. Wprowadzono m.in. zbiornik paliwa o nowym kształcie, kierunkowskazy, zmieniono kształt osłon bocznych oraz podwyższono szerszą kierownicę. Kolejne zmiany wprowadzono w 1981 roku i dotyczyły one po raz kolejny zmiany kształtu zbiornika paliwowego, instalacji nowych błotników, a także lampy tylnej o nowym kształcie. Ten kultowy motocykl produkowany był do końca istnienia firmy WSK, czyli do roku 1985.
WSK 175: Dane techniczne
Dane techniczne: WSK 175 | |
Marka | WSK |
Model | 175 |
Pojemność | 173,8 cm3 |
Silnik | dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 14 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | bębnowy/bębnowy |
Rozruch | elektryczny |
Wymiary | 2020/860/1080 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 8 litrów |
Masa własna | 112 kg |