Aktualnie czytasz:
Uwaga na: Frezy vs motocykl

Skuterowo.com rozpoczyna nową serię porad dotyczących techniki jazdy w terenie miejskim. Na początek frezy.

Frezy to pospolite określenie na ślady na nawierzchni jezdni, które powstają na skutek frezowania. A mówiąc po polsku – jeżeli mamy koleiny, to drogowcy zamiast budować lepsze drogi, zdzierają wystający po śr0dku garb. W skutek tego powstają podłużne wąziutkie linie, które czasami potrafią ciągnąć się przez kilka kilometrów.  Często jeżeli droga jest przygotowywana do kładzenia nowej nawierzchni, wtedy frezowana jest cała szerokość jezdni.

Frezy są wyjątkowo niebezpieczne dla jednośladów. Na pewno niejeden skuterzysta przekonał się, że jazda wzdłuż frezów nie należy do najłatwiejszych. Ponieważ są to zagłębienia w asfalcie układające się zgodnie z torem jazdy, bardzo często dochodzi to sytuacji, kiedy opona „wpasowuje się” we frezy i jedzie jak po szynie. Dla kierowcy oznacza t0 najczęściej nagłą zmianę kierunku jazdy. Często jazda po frezach wiąże się też z rzucaniem skuterem, wyrywaniem kierownicy. W skrajnym przypadku może to skończyć się nawet wywrotką.

Co zatem robić gdy musimy pokonać frezowaną drogę?

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.

1. Zmniejszyć prędkość do takiej, żebyśmy mogli panować nad wyrywającą się kierownicą

2. W miarę możliwości omijać frezy (jeżeli jest to tylko wyrównany środek pasa, to trzymać się prawej koleiny).

3. Zachować spokój – nagłe szarpnięcia kierownicy czy zmiana toru jazdy skutera potrafią podnieść ciśnienie. Nie dajmy się zwariować – tylko spokój może nas uratować.

Tak na prawdę to największym wrogiem skuterzysty jadącego po frezach jest zdenerwowanie. Do wywrotek w tych miejscach dochodzi wyjątkowo rzadko, jednak niespodziewane zachowanie skutera może niejednego wyprowadzić z równowagi.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
12 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe wybuchowy
    5 września 2010 at 11:59

    Przede wszystkim w takiej sytuacji zmniejszyć prędkość i zachować jeden tor a przejedziesz każde frezy :D.

  • Zdjęcie profilowe KilaFlash
    25 stycznia 2011 at 17:55

    Jechalem juz po tym kiedyś i prubowałem skrecic w prawo musial zmiejsyc pretkosc do minimum bo albo nie chcial skrecic albo wikszy łuk skretu byl potrzebny tak samo przy wyjezdzie
    Keeway Flash 10Cali Kołka