
- Polski rynek nowych motocykli cały czas jest na fali.
- Ile nowych motocykli zarejestrowano we wrześniu 2025 roku?
- Jak wygląda polski rynek jednośladów po 3 kwartałach 2025 r.?
Wrzesień był kolejnym miesiącem, kiedy polscy sprzedawcy nowych motocykli mogli cieszyć się z doskonałych wyników. Tak dobrego wyniku na rozpoczęcie jesieni jeszcze nie było, a przynajmniej nie było, odkąd Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego monitoruje rynek. Przy okazji Polska znalazła się w gronie garstki europejskich krajów, w których rejestracje nowych jednośladów są na plusie.
Motocykle
We wrześniu zarejestrowano 4305 nowych jednośladów – to o 11,1% więcej niż przed rokiem. W przeliczeniu na sztuki wynik ten jest wyższy o 429 egzemplarzy. Udział nowych motocykli wynosił 2983 szt., co dało wzrost o 13,3%. Od początku tego roku zarejestrowano 36 208 nowych motocykli, a to z kolei daje nam wzrost o 10,3% w porównaniu z 2024 r.
Jakie marki rządziły na naszym rynku? To zależy. W ujęciu rocznym sytuacja w pierwszej piątce jest bez zmian. Króluje Honda z wynikiem 7419 szt., co daje nam wzrost aż o 24%. W samym tylko wrześniu Honda mogła pochwalić się wynikiem 562 rejestracji. Dalej mamy Yamahę z wynikiem rocznym 4442 rejestracji (+12% r/r) i miesięcznym – 316 szt. (-5%). Pierwszą trójkę zamyka BMW z wynikiem odpowiednio 3053 (+3%) i 198 (+6%) motocykli. Co ciekawe, tylko 2 motocykle mniej zarejestrował we wrześniu Zontes. Pierwszą piątkę tego miesiąca zamknął Romet. W pierwszej dziesiątce sytuacja w miarę się ustabilizowała, a jedyną zmianą jest to, że Kawasaki wyprzedziło CFMoto i awansowało na 8. miejsce.
W podziale na pojemności rządzi klasa 125. We wrześniu zarejestrowano 1245 motocykli, którymi mogą się poruszać również posiadacze prawa jazdy kat. B co najmniej od 3 lat. Najpopularniejszy segment to kategoria STREET z wynikiem rocznym na poziomie 10 997 szt. We wrześniu zarejestrowano 773 motocykle z tej kategorii.
Co słychać w używkach? W przypadku motocykli wrzesień zamknął się z wynikiem 6877 sztuk, co daje nam wynik o 6,2% lepszy niż przed rokiem. Był to również najlepszy miesiąc w historii rejestracji motocykli używanych. Najchętniej sprowadzacie motocykle japońskiej wielkiej czwórki oraz BMW. W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. zarejestrowano 76 826 używanych motocykli (+8,4%).
Pozycja | Marka | 2025 | Udział % | 2024 | Udział % | % Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | HONDA | 7 419 | 20,49% | 5 994 | 18,26% | 23,77% |
2 | YAMAHA | 4 442 | 12,27% | 3 966 | 12,09% | 12,00% |
3 | BMW | 3 053 | 8,43% | 2 954 | 9,00% | 3,35% |
4 | QJMOTOR | 2 109 | 5,82% | 438 | 1,33% | 381,51% |
5 | ZONTES | 1 804 | 4,98% | 1 151 | 3,51% | 56,73% |
6 | JUNAK | 1 534 | 4,24% | 1 940 | 5,91% | -20,93% |
7 | ROMET MOTORS | 1 445 | 3,99% | 1 449 | 4,42% | -0,28% |
8 | KAWASAKI | 1 334 | 3,68% | 1 082 | 3,30% | 23,29% |
9 | CFMOTO | 1 287 | 3,55% | 427 | 1,30% | 201,41% |
10 | TRIUMPH | 1 242 | 3,43% | 1 209 | 3,68% | 2,73% |
RAZEM 1–10 | 25 669 | 70,9% | 20 610 | 62,8% | 24,5% | |
POZOSTAŁE MARKI | 10 539 | 29,1% | 12 207 | 37,2% | -13,7% | |
RAZEM | 36 208 | 100% | 32 817 | 100% | 10,3% |
Motorowery
W przypadku motorowerów liczby nie są może aż takie zawrotne, ale też jest dobrze. We wrześniu zarejestrowano 1322 pojazdy – o 6,3% więcej niż przed rokiem. W ujęciu rocznym mówimy o 12 582 rejestracjach (+8,3% r/r). Na czele rankingu marek są Romet z wynikiem 2545 szt. w skali roku (+63%) i 238 szt. we wrześniu (+80%), Junak z wynikiem odpowiednio 2939 (-8%) i 198 (-34%) szt. oraz Znen z wynikiem odpowiednio 1402 (+171%) i 175 (+133%) szt. Romet i Junak to jedyne marki, które przekroczyły pułap 2000 rejestracji. Trochę gorzej wygląda sytuacja w używkach. Tu mamy wynik miesięczny na poziomie 1041 szt. (-18%) i roczny na poziomie 9824 szt. (-17,7%).
Pozycja | Marka | 2025 | Udział % | 2024 | Udział % | % Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ROMET MOTORS | 2 545 | 20,23% | 1 562 | 13,44% | 62,9% |
2 | JUNAK | 2 393 | 19,02% | 2 594 | 22,32% | -7,7% |
3 | ZNEN | 1 402 | 11,14% | 517 | 4,45% | 171,2% |
4 | YIBEN | 1 001 | 7,96% | 1 017 | 8,75% | -1,6% |
5 | TORQ | 635 | 5,05% | 642 | 5,52% | -1,1% |
6 | BARTON | 564 | 4,48% | 832 | 7,16% | -32,2% |
7 | FOSTI | 395 | 3,14% | 245 | 2,11% | 61,2% |
8 | KYMCO | 387 | 3,08% | 298 | 2,56% | 29,9% |
9 | VIGOROUS | 264 | 2,10% | 235 | 2,02% | 12,3% |
10 | PEUGEOT | 160 | 1,27% | 199 | 1,71% | -19,6% |
RAZEM 1–10 | 9 746 | 77,5% | 8 141 | 70,0% | 19,7% | |
POZOSTAŁE MARKI | 2 836 | 22,5% | 3 481 | 30,0% | -18,5% | |
RAZEM | 12 582 | 100% | 11 622 | 100% | 8,3% |
Polska wyróżnia się w Europie
Wyniki polskiego rynku nie przeszły bez echa w Europie. Kiedy Włochy, Francja, Niemcy i Wielka Brytania notują spadki, my jako jedni z niewielu znajdujemy się w grupie wzrostowej. Po III kwartale 2025 r. Polska znalazła się na 7. miejscu w rankingu portalu Motorcycles Data. Procentowo odnotowaliśmy większe wzrosty niż Hiszpania i Grecja. Według szacunków Motorcycles Data wzrost rejestracji w Polsce wyniósł 11,3%. Trzeba jednak podkreślić, że pod uwagę są tutaj brane motorowery, motocykle, ATV i quady.
Przeczytaj również:
Najlżejsze ścigacze – motocykle sportowe, które są lekkie jak piórko