Aktualnie czytasz:
Romet 747 4T: Praktyka
3

Chciałbym wam przedstawić skuter, który na rynku Rometa stał się hitem lat 2008-2010.  Poznajcie 747.

Wygląd zewnętrzny, nie jest najgorszy. Pierwsze spojrzenie 747 wita nas dużymi przyjaznymi lampami. Jako że to jest skuter chiński, reszta plastików jest taka sama jak w wieloma innymi skuterami różnych „producentów”. Jakość plastików nie jest najlepsza. Po pierwszym zajęciu miejsca słyszymy targające mózg zgrzyty. Siedzenie, z zawartą pianką we wnętrzu jest dość wygodne. Podczas upałów nie nagrzewa się tak mocno jak skórzane siedzenie, więc nie musimy przechodzić tortur związanych z poparzeniem dolnych części ciała. Niestety wadą siedzenia jest sytuacja podczas deszczu, pianka która jest we wnętrzu siedziska siąknie wodę niczym gąbka.

Bagażnik. Nie za duży, pomieści bez problemu mały chiński kask za 20 zł oraz drobny zestaw naprawczy wręczany właścicielowi w salonie Rometa po zakupie nowej maszyny. Osobiście posiadam kask marki Schubert z otwieraną szczęką który nie mieści się nawet w połowie w naszym bagażniku, tak więc do większych kasków nasz bagażnik jest za mały.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Zawieszenie. Tył: Jednowachaczowe, dwusprężynowe. Gdy jeździmy z pasażerem, zawieszenie idealnie spisuje się na wiejskich polnych dróżkach, asfaltówkach, i przy jeździe w miejskich nierównościach (których jak wiemy, nie jest mało). Gdy jedziemy w pojedynkę, to skaczmy z radości jeśli mamy do przejazdu równą nawierzchnię. Przy najmniejszych wybojach tył skutera podskakuje i trzęsie. Przy około 30 km/h i drobnych nierównościach słyszymy trzaskające plastiki, i lepiej się modlić aby nie zgubić żadnego kawałka skutera. Z przodu nasz Romecik posiada najzwyklejsze amortyzatory hydrauliczne. Gdy dziury nie są głębsze niż 4-5 cm to czujemy tylko lekki wstrząs. Jeśli są głębsze, to należny jechać nie więcej niż 30 km/h. Osobiście dbam o mój skuter, ale przy przekroczeniu 35 km/h w nierównościach oderwała mi się owiewka i czasza w której są osadzone przednie lampy.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Spalanie według producenta nie przekracza 2.5l/ 100km. Jednak w istocie podczas jazdy mieszanej 747 wypija około trzech litrów na „setkę”. To dobry wynik, jeśli chodzi o zjazd ze zwykłej dwukierunkowej na zatłoczone Katowickie centrum.

Jednostka napędowa to poczciwe 139QMB (najczęściej wybierane) , które spotykamy w co drugim skuterze na ulicy, czy parkingu. Dla większości radością jest jak większość skuterów, mimo blokad jadą więcej niż przepisowe 45 na godzinę. Tak jest i w tym przypadku. Po pokonaniu przez skuter około 1500 km, nasz potworek jest w stanie rozpędzić się do 65km.

Hamulce. Z przodu tarczowe, hydrauliczne. Bardzo dobre jeśli chodzi o skuteczność. Dla maniaków mało użytecznych patentów, przyjemność sprawi efekt uzyskiwany po zblokowaniu koła w skuterze. Nie widząc samego koła z pozycji siedzącej podczas jazdy wyczuwamy efekt ABS (koło się najzwyczajniej trzęsie). Tył posiada standardowy spowalniacz bębnowy. Po dobrym naciągnięciu linki, można blokować koło podczas jazdy, efektownie  zawrócić lub robić inne katujące chińczyka rzeczy.

Moje noty dla Rometa 747:

Moc: 2,5 KM 3/5

Wygląd: 4/5

Zawieszenie: 3/5

Hamulce: 5/5

Plastiki: 4/5

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
63%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
13%
Smutne
25%
  • Zdjęcie profilowe Raffo
    26 lutego 2012 at 19:50

    autor trochę przesadza chyba. ja też nim jeździłem i mam zgoła odmienne zdanie. U mnie nic nie trzeszczało tak mocno, więc może to wina konkretnej sztuki a nie całej serii? w modelu testowanym przeze mnie było ok i z zawieszeniem podobnie, nie trzęsło ani nie skakało jak to opisuje autor. może jestem cięższy, ale może chodzi też o regulację 😉 tak czy inaczej uważam, że w porównaniu jakość/cena i tak nie ma lepszej maszyny co będzie tak oszczędnie śmigać jak ten 747

  • Zdjęcie profilowe agentmb
    17 sierpnia 2012 at 14:01

    Odpadła owiewka? Trochę to dziwne, może zwyczajnie była niedokręcona?
    Sprzedaję części do tego skutera i jakoś klienci nie narzekają na jakość plastyków.

  • Zdjęcie profilowe FENDT
    8 września 2012 at 18:26

    własnie stałem sie posiadaczem tego skutera Romet 747 4T i tez nie zgodze się ze wszystko trzeszczy bo u mnie nic nie trzeszczy a z tego co wiem to forum skuterowo testuje zawsze nowe skutery wiec musieli miec jakis wadliwy model czy cos takiego, mam też Keeway Fact 2T tam to dopiero wszystko sie telepie no ale moze dlatego ze ma przejechane 13 tysiecy choc nie wyglada na tyle