Peugeot zmienia logo. Będzie elegancko i nadal z lwem

Nowe logo marki i zapowiadane ambitne plany oraz powrót motocykli

W skrócie
  • Marka Peugeot zmienia logo
  • Zmiany mają dotyczyć także portfolio pojazdów, do którego mają powrócić także motocykle

Peugeot to francuska marka o bogatych tradycjach, która nierozłącznie związana jest z lwem. To właśnie to zwierzę przez lata utożsamiało wartości i prezencję producenta pojazdów. Choć w Polsce Peugeot głównie kojarzy się z samochodami, to również tradycje związane z produkcją jednośladów są w jego przypadku bardzo bogate. Dlatego podczas rebrandingu marki nie mogło być mowy o zabraknięciu charakterystycznego zwierzęcia w logo.  

Peugeot zaprezentował nowe logo, które wkrótce zastąpi wersję używaną w pojazdach, sieci dystrybucji i komunikacji przez ostatnie 11 lat . Teraz będzie to elegancka tarcza z symboliczną głową lwa. Nowa tożsamość, wyznaczająca początek nowej ery. W 2018 roku Peugeot Motocycles przedstawił swoją strategię na przyszłość. Już wtedy zawierała ona plan przejścia marki do segmentu premium rynku,
począwszy od powrotu do nazwy „Peugeot Motocycles” – frazy będącej kwintesencją wizerunku marki. „Peugeot Motocycles” to eleganckie francuskie określenie, które odzwierciedla francuskie know-how, symbolizuje przyszłe plany rozszerzenia asortymentu produktów i przywodzi na myśl historyczną siedzibę firmy w Mandeure w regionie Doubs.

Peugeot Motocycles: Nowe logo, nowe pojazdy, nowe plany

Peugeot nowe logo

To właśnie w 2018 roku Peugeot zaprezentował również efektu planów związanych z powrotem marki do produkcji motocykli. Miałyby one uzupełnić ofertę skuterów i maxiskuterów, w których Francuzi specjalizują się obecnie. Jeśli zapowiadane motocykle będą wyglądać tak jak zapowiadane prototypy, to jesteśmy bardzo na tak!

25 lutego 2021 r. wyznacza nowy etap w rozwoju marki. Nowe logo łączy 210 lat historii Peugeot (123 lata w przypadku Peugeot Motocycles), dzisiejszy świat Peugeot oraz wizję przyszłości marki.

Nowe logo zostało zaprojektowane, aby trwać. Podobnie jak uosabiający go lew, Peugeot jest marką z charakterem. Silną i instynktowną. Logotyp w kształcie tarczy podkreśla również jej ponadczasowość
i uniwersalność stanowiąc jednocześnie połączenie historii i nowatorskiego spojrzenia na świat.

Dzięki nowej tożsamości marka Peugeot wykonała kolejny krok w przyspieszeniu rozwoju swojej działalności międzynarodowej oraz promowaniu francuskiej idei budowania pojazdów

Nowy Peugeot Metropolis 400 2020: Nadjeżdża trójkołowa przyszłość? [wideo]

Peugeot i Peugeot Motocykle rozpoczynają nowy rozdział w swojej historii, i torują drogę ekosystemowi marki, który wykracza daleko poza zwykłą zmianę logo. Jest on zwiastunem zmiany nastawienia, nowego sposobu myślenia i nowego stylu życia.

Peugeot Metropolis 400 2020
Marka Peugeot przeszła przez wszystkie rodzaje rewolucji – przemysłową, technologiczną, społeczną, cyfrową, energetyczną – i nadal podąża z duchem czasu. Dostosowuje się, przewiduje zmiany społeczne i behawioralne oraz wytycza drogę nowym rozwiązaniom w zakresie mobilności. Na dwóch, trzech i czterech kołach.

Trzymamy zatem kciuki za Francuzów – zwłaszcza za motocyklową dywizję!

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button