Test Zipp Pro 50: Na własne oczy

Skuterowo.com jako pierwszy serwis w Polsce dosiada nowego Zipp Pro 50. Hit ubiegłego sezonu przeszedł modernizację. Razem będziemy mogli zobaczyć na własne oczy wszystkie zmiany.

Na pierwszy rzut oka to ten sam Pro, który testowaliśmy przed rokiem. Zmiany znajdziemy tam, gdzie wzrok niemal nie sięga.

Zoptymalizowano działanie tylnego układu hamulcowego. Ten teraz działa dużo wydajniej, bez problemu, na zawołanie można zablokować tylne koło. Wydłużono również długość przewodu hydraulicznego. Zobacz wideo.

Wzmocniona rama i przekonstruowany system hamulcowy
Wzmocniona rama i przekonstruowany system hamulcowy

Równie istotną modyfikacją w Zipp Pro 50 na sezon 2012 jest wzmocnienie ramy pojazdu. Dodano m.in. uchwyty mocujące w miejscach największych obciążeń w celu zwiększenia sztywności i wytrzymałości ramy.

Polepszono również układ ładowanie akumulatora – oświetlenie podłączone jest obecnie do prądnicy, dodatkowo zwiększono moc żarówek reflektora.

Niestety nie poprawiono oświetlenia zegarów i po zmroku trzeba się wysilić, żeby dostrzec wskazówki przyrządów. Szczerze mówiąc myśleliśmy, że w nowym Pro 50 obrotomierz będzie lepiej pokazywać obciążenie silnika. Ten dalej działa jakby chciał, a nie mógł. Podnosi się baaardzo leniwie.

Jak Wam już wspominaliśmy stylistyka jest niemal niezmienna w porównaniu do Pro 50 poprzedniej generacji. Niemal, bo pojawiły się nowe kolory – zielono biały i niebiesko – biały.

Na nowym Zippie jeździ się praktycznie niezmiennie – ta sama pozycja za kierownicą, te same osiągi i rasowe brzmienie wydechu. Posłuchajcie.

Nowe Pro może się podobać. Wygląda rasowo i na pierwszy rzut oka odnosi się wrażenie, że to motocykl. Zdradza go jedynie motorowerowa tablica rejestracyjna, ale to nie przeszkadza w zdobywaniu zazdrosnych spojrzeń.

Cena nowego Zipp Pro 50 bez zmian. 4.299 zł.

Zobacz test Pro 2011:

Więcej o właściwościach technicznych, osiągach, blokadach i parametrach Zipp Pro 50.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

23 opinii

  1. właśnie ten wygląd jest do kitu… taka karykatura motocykla z słabym (jak na ta wagę silnikiem). Już lepsza by była 125, bo jako tako by to jeździło. Ale 125 to już na A1 jest.

  2. Kupiłbym tego Zipp’a Pro ale … :
    – obowiązkowo mocniejszy silnik (choćby Minarelli 2T)
    – zabudowanie miejsca w którym widać silnik (ogromna dziura) – to zdradza pojemność pojazdu
    – ogarnięcie plastików, licznika, obrotomierza itd.

  3. ja tam go niezbyt lubię, według mnie od początku to porażka… gdyby jeszcze to było 2T… No ale silnik 4T w skuterze stylizowanym na ścigacza…? ;/

  4. ja mam pro 50 i nie narzekam ,sprawuje się świetnie centralna stopka tylko do poprawki była ale sam to przerobiłem bo jak by go kto popchnąć to motor by mógł się obalić

  5. Żal mi was i tego pro 50. To przy 70 zaczyna się dusić i dalej nie chce iść . Ścigałem się z tym Pro (gówno) 50 i ja doszedłem do 70 a on Zaczynał 60 . W tej samej cenie albo nawet mniej można kupić o niebo szybszą Aprilia rs 50. Więc ja nie widzę sensu kupna takiej padaczki

  6. Domo zauważ że to 4T i w dodatku dosyć ciężkawy…wystarczy zmienić zębatki i napewno by sie polepszyło…choc nie powiem, podoba mi sie i chciałbym, takiego mieć to jakoś dziwnie bym się czuł jadąc tak wyglądającym rasowo moto tylko 70

  7. Żółwik, gdyby w tym motorowerze był silnik 2T, najlepiej AM6 to jeszcze by można go zaakceptować… A tak to pojedzie 70 (realne 60) i koniec… :/

  8. Madi a co byś wolał RSke czy tego niby ścigacza :-)

    RS 50 leci 100 przy dobrych wiatrach i z dobrej górki nawet 110
    a
    Pro 50 ledwie 60 z wielkiej góry z tornadem 75

    Ceny są podobne tylko że RSka jest chłodzona cieczą

    Więc nie wiem jakim trzeba być debilem żeby kupić pro 50

  9. Mam takiego PRO (czerwony) i sie dobrze spisuje , to fakt że RS-ka albo cos innego 2T jest szybsze ale PRO jest bardzo ekonomiczny
    (u mnie max 3L/100km) , a jeżeli dla kogos jest za słaby to za około 700zł mozna dokupic silnik 125ccm i chłodnice oleju za jakies 200zł i wystarczy . Inne RS-ki itd zostają w tyle .

  10. “Madi a co byś wolał RSke czy tego niby ścigacza :-)

    RS 50 leci 100 przy dobrych wiatrach i z dobrej górki nawet 110
    a”

    Pewnie że RSkę :)

    apollo może i tak ale jakość takiego silnika 125 i ogólnie całego PRO będzie nieporównywalna do RS. Do tego mając silnik 125 mogą Ci dowód zabrać a w razie wypadku płacisz z własnej kieszeni za szkody, leczenie itd

  11. madi żadna seryjna 50 nie poleci ci 100 km/h może z górki i przy bardzo silnym wietrze może poleci to 100 km/h. A co do tego zippa to polecam go w 100%, jutro jadę po jego odbiór

  12. Ludzie to jest bardzo świetny “motorower”, prawda nie poleci to ponad 100 bo to nie jest maszyna do szybkiej jazdy. Piszecie lepiej kupić 2T np: RS 50 lub TZR a tak naprawdę ten Zipp przejeździ dwa remonty RS’ki lub TZR’ki. Mojego kolegi Pro z 2011 wytrzymało na seryjnym silniku prawie 19 000km a przez tyle km RS lub TZR miała by 2-3 remonty. Kolega teraz włożył mu 125ccm i maszyna śmiga jak nowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button